Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dzień gier i zabaw praktycznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2499 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W tym roku szkolnym postanowiliśmy w naszej szkole zorganizować "Dzień gier i zabaw praktycznych", czyli nauka poprzez działanie i zabawę, w formie konkursu. Przygotowałam zestawy zadań do 7 stacji (sklep, poczta, zegar, rozkład jazdy, mierzenie, ważenie, restauracja), które obsługiwali nauczyciele i rodzice.

Przy każdej stacji ustawiony był stolik z potrzebnymi pomocami (różne wagi z odważnikami, rozkłady jazdy, pieniądze, zegary, różne miary, menu restauracji, koperty i znaczki), tak, aby uczeń mógł spokojnie zastanowić się i przygotować rozwiązanie swojego zadania,bądź skorzystać z pomocy. Oczywiście zadania dostosowane do poziomu każdej klasy, ale także zróżnicowane pod względem trudności. I tak uczeń miał możliwość samodzielnego wyboru zadania łatwego - za 1 punkt, średniego - za 2 punkty, bądź trudnego - za 3 punkty. Dzieci przez półtorej godziny wędrowały od stacji do stacji i na swojej karcie za dobrze wykonane zadania zbierały punkty.
Po zebraniu indywidualnych kart okazało się, że pomysł był bardzo trafiony. Dzieci bawiły się świetnie, podkreślały, że inaczej niż na lekcji. Dzięki dużej ilości stacji miały okazję wykonać wiele zadań. Zadowoleni byli zarówno mocni, jak i słabsi uczniowie. Ci pierwsi wybierali najczęściej najtrudniejsze zadania i to dawało im dużo zadowolenia, a drudzy prosili o łatwe, a ośmieleni sukcesem próbowali tych za 2 i 3 punkty.
Pracę naszą docenili również pomagający rodzice.
Przygotowanie takiego dnia jest bardzo pracochłonne, dlatego postanowiłam udostępnić wypracowane i sprawdzone już zadania. Mam nadzieję, że przydadzą się innym nauczycielom, bądź zainspirują ich do podobnych działań.

SKLEP KL.I

Zad. 1a
Rozmień na monety 10zł.
1p.

Zad. 1b
Rozmień na drobne 5zł.
1p.

Zad. 1c
Zapłać mi 8zł.
1p.

Zad. 1d
Zapłać mi 9zł.
1p.

Zad. 2a
Gumka kosztuje 4zł, a długopis 5zł.
Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2b
Zeszyt kosztuje 2zł, a notes 5zł.
Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2c
Baton kosztuje 4zł, a duża czekolada 6zł. Ile musisz mieć pieniędzy, aby kupić obie rzeczy?
2p.

Zad. 2d
Jacek zrobił zakupy za 8zł. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 10zł?
2p.

Zad. 3a
Czekolada kosztuje 2zł, a bombonierka jest o 7 zł droższa. Oblicz, ile kosztuje bombonierka.
3p.

Zad. 3b
Jacek zrobił zakupy za 12zł. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 20zł?
3p.

Zad. 3c
Miś kosztuje 10zł, a lalka jest o 6 zł droższa. Oblicz, ile kosztuje lalka.
3p.

Zad. 3d
Miś kosztuje 12zł, a lalka jest o 5 zł droższa. Oblicz, ile kosztuje lalka.
3p.

SKLEP KL. II

Zad. 1a
Rozmień na monety 50zł.
1p.

Zad. 1b
Rozmień na drobne 20zł.
1p.

Zad. 1c
Zapłać mi 78zł.
1p.

Zad. 1d
Zapłać mi 92zł i 50gr.
1p.

Zad. 2a
Książka kosztuje 14zł, a album 25zł. Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2b
Piórnik kosztuje 32zł, a pisaki 35zł. Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2c
Jacek zrobił zakupy za 13zł. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 20zł?
2p.

Zad. 2d
Jacek zrobił zakupy za 45zł. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 50zł?
2p.

Zad. 3a
Czekolada kosztuje 2zł, a bombonierka jest 7 razy droższa. Oblicz, ile kosztuje bombonierka.
3p.

Zad. 3b
Jacek zrobił zakupy za 64zł. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 100zł?
3p.

Zad. 3c
Miś kosztuje 10zł, a chodząca lalka jest 6 razy droższa. Oblicz, ile kosztuje lalka.
3p.

Zad. 3d
Płyta CD kosztuje 3zł. Ile takich płyt kupisz za 21zł?
3p.

SKLEP KL. III

Zad. 1a
Rozmień na banknoty i monety 200zł.
1p.

Zad. 1b
Rozmień na banknoty i monety 100zł.
1p.

Zad. 1c
Zapłać mi 178zł i 35gr.
1p.

Zad. 1d
Zapłać mi 492zł i 78gr.
1p.

Zad. 2a
Książka kosztuje 14zł 30gr, a album 25zł 80gr. Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2b
Piórnik kosztuje 32zł 60gr, a pisaki 35zł 50gr. Ile zapłacisz za obie rzeczy?
2p.

Zad. 2c
Rodzice zrobili zakupy za 135zł 20gr. Ile dostaną reszty, jeśli zapłacili banknotem 200zł?
2p.

Zad. 2d
Jacek zrobił zakupy za 45zł 50gr. Ile dostanie reszty, jeśli zapłaci banknotem 100zł?
2p.

Zad. 3a
Skarpety kosztują 8zł, a sweterek jest 7 razy droższy. Oblicz, ile kosztuje sweterek.
3p.

Zad. 3b
Program komputerowy „Klik uczy liczyć” kosztuje 55zł 50gr. Ile zapłaciliśmy za 4 takie programy?
3p.

Zad. 3c
Miś kosztuje 10zł, a chodząca lalka jest 6 razy droższa. Oblicz, ile potrzeba pieniędzy, aby kupić obie zabawki.
3p.

Zad. 3d
Płyta CD kosztuje 3zł. Ile takich płyt możesz kupić za 210zł?
3p.

POCZTA KL.I

Zad.1a
Pokaż, w którym miejscu nakleisz znaczek pocztowy na kopercie.
1p.

Zad. 1b
Jakiego koloru jest skrzynka pocztowa?
1p.

Zad. 1c
Kto przynosi korespondencję do domu?
1p.

Zad. 1d
Gdzie wrzucasz list lub kartkę, którą chcesz wysłać?
1p.

Zad. 2a
Znaczek pocztowy kosztuje 1zł. Ile zapłacisz za 3 takie znaczki?
2p.

Zad. 2b
Jacek kupił kilka kopert za 3zł i znaczki za 2zł 50gr. Ile zapłacił Jacek?
2p.

Zad. 2c
Jacek kupił kilka kopert za 2zł i znaczki za 1zł 50gr. Ile zapłacił Jacek?
2p.


Zad. 2d
Koperta kosztuje 20gr. Ile zapłacisz za 4 takie koperty?
2p.

Zad. 3a
Napisz poprawnie na kartce swój adres.
3p.

Zad. 3b
Jacek za list polecony zapłacił 3zł 50gr. Ile dostanie reszty, jeśli dał 5 zł?
3p.

Zad. 3c
Znaczek pocztowy kosztuje 1zł. Ile można kupić takich znaczków za 7zł?
3p.

Zad. 3d
Koperta kosztuje 20gr. Ile można kupić takich kopert za 1zł?
3p.

POCZTA KL.II

Zad.1a
Pokaż, w którym miejscu nakleisz znaczek pocztowy na kopercie.
1p.

Zad. 1b
Jakiego koloru jest skrzynka pocztowa?
1p.

Zad. 1c
Kto przynosi korespondencję do domu?
1p.

Zad. 1d
Gdzie wrzucasz list lub kartkę, którą chcesz wysłać?
1p.

Zad. 2a
Napisz poprawnie na kartce swój adres.
2p.

Zad. 2b
Jacek kupił kilkanaście kopert za 3zł 50gr i znaczki za 2zł 40gr. Ile zapłacił Jacek?
2p.

Zad. 2c
Jacek kupił kilka kopert za 2zł 50gr i znaczki za 1zł 50gr. Ile zapłacił Jacek?
2p.

Zad. 2d
Koperta kosztuje 30gr. Ile zapłacisz za 4 takie koperty?
2p.

Zad. 3a
Jacek za wysłanie paczki zapłacił 8zł. Ile takich paczek mógłby wysłać za 56zł?
3p.

Zad. 3b
Jacek na poczcie miał zapłacić 42zł 30gr. Ile dostanie reszty z 50zł?
3p.

Zad. 3c
Koperta kosztuje 30gr, a znaczek jest 5 razy droższy. Ile kosztuje znaczek?
3p.

Zad. 3d
Koperta kosztuje 30gr. Ile można kupić takich kopert za 2zł?
3p.

POCZTA KL.III

Zad.1a
Pokaż, w którym miejscu nakleisz znaczek pocztowy na kopercie.
1p.

Zad. 1b
Jakiego koloru jest skrzynka pocztowa?
1p.

Zad. 1c
Kto przynosi korespondencję do domu?
1p.

Zad. 1d
Gdzie wrzucasz list lub kartkę, którą chcesz wysłać?
1p.

Zad. 2a
Napisz poprawnie na kartce swój adres.
2p.

Zad. 2b
Jacek kupił zapas kopert za 13zł 50gr i znaczki za 32zł 80gr. Ile zapłacił Jacek?
2p.

Zad. 2c
Jacek za wysłanie paczki zapłacił 8zł. Ile takich paczek mógłby wysłać za 56zł?
2p.

Zad. 2d
Koperta kosztuje 30gr. Ile takich kopert możesz kupić za 5zł?
2p.

Zad. 3a
Napisz na kartce pozdrowienia z wakacji.
3p.

Zad. 3b
Napisz na kartce życzenia świąteczne..
3p.

Zad. 3c
Koperta kosztuje 30gr, a znaczek jest 5 razy droższy. Ile zapłacisz za 4 koperty i 3 znaczki?
3p.

Zad. 3d
Koperta kosztuje 30gr Ile można kupić takich kopert za 12zł?
3p.

ROZKŁAD JAZDY KL.I

Zad. 1a
Znajdź rozkład jazdy autobusu nr 11.
1p.

Zad. 1b
Znajdź rozkład jazdy autobusu nr 15.
1p.

Zad. 1c
Znajdź rozkład jazdy autobusu nr 7.
1p.

Zad. 1d
Znajdź rozkład jazdy autobusu nr 3.
1p.

Zad. 2a
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 15 w dni powszednie.
2p.

Zad. 2b
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 3 w dni świąteczne.
2p.

Zad. 2c
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 7 w dni powszednie.
2p.

Zad. 2d
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 7 w dni świąteczne.
2p.

Zad. 3a
Jest poniedziałek, godz. 9.00. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 3?
3p.

Zad. 3b
Jest niedziela, godz. 9.00. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 15?
3p.

Zad. 3c
Jest wtorek, godz. 8.00. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 11?
3p.

Zad. 3d
Jest niedziela, godz. 11.00. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 11?
3p.

ROZKŁAD JAZDY KL.II

Zad. 1a
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 7 w dni świąteczne.
1p.

Zad. 1b
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 11 w dni świąteczne.
1p.

Zad. 1c
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 7 w dni powszednie.
1p.

Zad.1d
Pokaż rozkład jazdy autobusu nr 15 w dni powszednie.
1p.

Zad. 2a
Jest poniedziałek, godz. 8.12. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 3?
2p.

Zad. 2b
Jest niedziela, godz. 11.05. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 11?
2p.

Zad. 2c
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na cmentarz?
2p.

Zad. 2d
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na Grudzice?
2p.

Zad. 3a
Jest sobota, wybierasz się do kina na godz.17.00. Autobus linii 11 jedzie 15 minut.
Powiedz, o której masz właściwy autobus ?
3p.

Zad. 3b
Jest niedziela, wybierasz się do kina na godz.13.00. Autobus linii 3 jedzie 20 minut.
Powiedz, o której masz właściwy autobus ?
3p.

Zad. 3c
O godz. 9.00 masz pociąg. Na dworzec autobus linii 15 jedzie 20 minut. O której godzinie musisz być na przystanku w piątek?
3p.

Zad. 3d
Do Centrum Opola autobus linii 3 jedzie 20 minut. W Centrum musisz być o 10.00. O której godzinie masz autobus w środę?
3p.

ROZKŁAD JAZDY KL.III

Zad. 1a
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na cmentarz?
1p.

Zad. 1b
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na Grudzice?
1p.

Zad. 1c
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na ulicę Wróblewskiego?
1p.

Zad. 1d
Jakim autobusem (podaj numer) dojedziesz na Grotowice?
1p.

Zad. 2a
Jest poniedziałek, godz. 8.12. O której godzinie masz najbliższy autobus nr 3?
2p.

Zad. 2b
O ile mniej autobusów linii 11 kursuje w czasie wakacji?
2p.

Zad.2c
Który autobus linii 3 (podaj godzinę) nie kursuje w piątki ?
2p.

Zad. 2d
Podaj wszystkie możliwe autobusy linii15, które kursują w I dzień Świąt Wielkanocnych, od godz. 15.00 do 20. 00.
2p.

Zad 3a
Jest sobota, wybierasz się do kina na godz.17.00. Autobus linii 11 jedzie 15 minut.
Powiedz, o której masz właściwy autobus ?
3p.

Zad. 3b
Jest niedziela, wybierasz się do kina na godz.16.00. Autobus linii 3 jedzie 20 minut.
Powiedz, o której masz właściwy autobus ?
3p.

Zad. 3c
O godz. 9.00 masz pociąg. Na dworzec autobus linii 15 jedzie 20 minut. O której godzinie musisz być na przystanku w piątek, a o której w sobotę?
3p.

Zad. 3d
Do Centrum Opola autobus linii 3 jedzie 20 minut. W Centrum musisz być o 10.00. O której godzinie masz autobus w środę, a o której w niedzielę?
3p.

RESTAURACJA KL. I

Zad. 1a
Ile kosztuje mała pizza LAGUNA ?
1p.

Zad. 1b
Ile kosztuje mała pizza ROMA ?
1p.

Zad. 1c
Ile kosztuje mała pizza PALOMA ?
1p.

Zad. 1d
Ile kosztuje mała pizza PIEKŁO ?
1p.

Zad. 2a
Masz 10 zł. wybierz pizzę i napój. Ile zapłacisz ?
2p.

Zad. 2b
Ile zapłacisz za 2 duże porcje pieczywa czosnkowego ?
2p.

Zad. 2c
Ile zapłacisz za 2 małe porcje pieczywa czosnkowego ?
2p.

Zad. 2d
Ile zapłacisz za 2 małe pizze LAGUNA ?
2p.

Zad. 3a
Masz 20 zł. zamów dla 2 osób pizze oraz napoje tak, aby Ci wystarczyło pieniędzy.
Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3b
Masz 25 zł. zamów dla 2 osób posiłek tak, aby Ci wystarczyło pieniędzy. Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3c
Zamówiłeś 3 porcje pierożków TORTELINI. Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3d
Zamówiłeś małą pizzę VENEZIA i małą FANTĘ. Ile dostaniesz reszty z 15 zł ?
3p.

RESTAURACJA KL. II

Za. 1a
Ile kosztuje duża pizza TOMATO na grubszym spodzie ?
1p.

Zad. 1b
Ile kosztuje rodzinna pizza NAPOLITANA na grubszym spodzie ?
1p.

Zad. 1c
Ile kosztuje duża pizza WEGETARIANA na cieńszym spodzie ?
1p.

Zad. 1 d
Ile kosztuje mega sałatka NICEJSKA ?
1p.

Zad. 2a
Oblicz, ile zapłacisz za rodzinną pizzę
TRE FRUTTI na cieńszym spodzie i małą colę ?
2p.

Zad. 2b
Oblicz, ile zapłacisz za rodzinną pizzę
SICILIANA na cieńszym spodzie i małą colę ?
2p.

Zad. 2c
Oblicz, o ile droższa jest rodzinna pizza JARSKA na grubszym spodzie od małej.
2p.

Zad. 2d
Oblicz, o ile droższa jest rodzinna pizza ROMA na grubszym spodzie od małej.
2p.

Zad. 3a
Masz 30 zł. Zamów posiłek i napoje dla 3 osób tak, aby wystarczyło Ci pieniędzy. Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3b
Są 3 osoby i mają 26 zł. Zamów dla każdego pizzę i napój tak, aby wystarczyło pieniędzy. Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3c
Masz 40 zł. Zamów posiłek i napoje dla 3 osób tak, aby wystarczyło Ci pieniędzy.
Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3d
Ile reszty otrzymasz z 50 zł, jeśli zamówisz 2 duże pizze BROKOLI na grubszym spodzie
i 2 małe FANTY ?
3p.

RESTAURACJA KL. III

Zad. 1a
Jacek zamówił małą pizzę FRANCESCANA i małą COLĘ, a Jola małą pizzę FARMERSKĄ i małą FANTĘ. Ile razem zapłacą ?
1p.

Zad.1b
Jacek zamówił małą pizzę MARGHARITA i małą COLĘ, a Jola małą pizzę ANCHOIS
i małą FANTĘ. Ile razem zapłacą ?
1p.

Zad.1c
Oblicz, o ile droższa jest rodzinna pizza SICILIANA na grubszym spodzie od małej.
1p.

Zad. 1d
Oblicz, o ile droższa jest rodzinna pizza BUSSOLA na grubszym spodzie od małej.
1p.

Zad. 2a
Masz 35 zł. Zamów posiłek i napoje dla 3 osób tak, aby wystarczyło Ci pieniędzy.
Ile zapłacisz ?
2p.

Zad. 2b
Masz 50 zł. Zamów posiłek i napoje dla 4 osób tak, aby wystarczyło Ci pieniędzy.
Ile zapłacisz ?
2p.

Zad. 2c
Ile trzeba zapłacić za 3 małe sałatki CESARSKIE i 3 małe napoje ?
2p.

Zad. 2d
Ile trzeba zapłacić za 3 duże porcje PIECZYWA CZOSNKOWEGO i 1 litr COLI ?
2p.

Zad. 3a
Masz 50 zł. zapraszasz 2 koleżanki na obiad. Ułóż zamówienie tak, abyście się najedli, a Tobie starczyło pieniędzy. Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3b
Masz 100 zł. Ułóż zamówienie dla 5 dorosłych osób (duża pizza dla każdego). Ile zapłacisz ?
3p.

Zad. 3c
Ile najtańszych pizz możesz zamówić za 60 zł ? Jakie to są pizze ?
3p.

Zad. 3d
Ile najdroższych pizz możesz zamówić za 150 zł ? Jakie to są pizze ?
3p.

MIERZENIE KL. I

Zad.1a
Pokaż na miarce18cm.
1p.

Zad. 1b
Pokaż na miarce13cm.
1p.

Zad. 1c
Wybierz, którą miarą zmierzysz długość tasiemki.
1p.

Zad. 1d
Wybierz, którą miarą zmierzysz długość ławki.
1p.

Zad. 2a
Zmierz długość odcinka.
2p.

Zad. 2b
Zmierz długość prostokąta.
2p.

Zad. 2c
Zmierz szerokość prostokąta.
2p.

Zad. 2d
Zmierz długość boku kwadratu.
2p.

Zad. 3a
Jacek przepłynął 3m, Ania 2m, a Zosia 4m. Ile metrów przepłynęły dzieci ?
3p.

Zad. 3b
Jacek kupił 10cm sznurka, a Ania o 4cm więcej. Ile centymetrów sznurka kupiła Ania ?
3p.

Zad. 3c
Jacek przepłynął 10m, Ania 6m, a Zosia 4m. Ile metrów przepłynęły dzieci ?
3p.

Zad. 3d
Jacek kupił 12cm sznurka, a Ania o 8cm więcej. Ile centymetrów sznurka kupiła Ania ?
3p.

MIERZENIE KL. II

Zad. 1a
Wybierz, którą miarą zmierzysz długość tasiemki.
1p.

Zad. 1b
Wybierz, którą miarą zmierzysz długość ławki.
1p.

Zad. 1c
Wybierz, którą miarą zmierzysz swoją wysokość.
1p.

Zad. 1d
Wybierz, którą miarą zmierzysz długość spódnicy.
1p.

Zad. 2a
Zmierz długość zeszytu.
2p.

Zad. 2b
Zmierz szerokość zeszytu.
2p.

Zad. 2c
Zmierz długość ławki.
2p.

Zad. 2d
Zmierz wysokość ławki.
2p.

Zad. 3a
Odmierz 28cm. Ile brakuje do 1 metra?
3p.

Zad. 3b
Odmierz 64cm. Ile brakuje do 1 metra?
3p.

Zad. 3c
Jacek przepłynął pod wodą 28m, a Tomek o16m więcej. Ile metrów przepłynął Tomek ?
3p.

Zad. 3d
Jacek przepłynął pod wodą 8m, a Tomek 6 razy więcej. Ile metrów przepłynął Tomek ?
3p.

MIERZENIE KL. III

Zad. 1a
Zmierz szerokość zeszytu.
1p.

Zad. 1b
Zmierz wysokość ławki.
1p.

Zad. 1c
Zmierz długość zeszytu.
1p.

Zad. 1d
Zmierz długość odcinka.
1p.

Zad. 2a
Odmierz 36cm 5mm. Ile brakuje do 1 metra?
2p.

Zad. 2b
Odmierz 15cm 8mm. Ile brakuje do 1 metra?
2p.

Zad. 2c
Krawcowa kupiła 13m 25cm białej tasiemki i 24m 68cm niebieskiej. Jaką długość może obszyć tymi tasiemkami ?
2p.

Zad. 2d
Jacek kupił 42m 50cm drutu miedzianego i o 19m więcej drutu stalowego. Ile było drutu stalowego ?
2p.

Zad. 3a
Janek z domu do szkoły ma 1km i 200m, a Tomek mieszka 1200m od szkoły. Który z chłopców ma dalej ?
3p.

Zad. 3b
Janek z domu do szkoły ma 3km i 200m, a Tomek mieszka 1200m od szkoły. Który z chłopców ma dalej, oblicz o ile ?
3p.

Zad. 3c
Ania przepłynęła 2km 500m, a Zosia 3 razy tyle. Ile przepłynęły razem ?
3p.

Zad. 3d
Marek przepłynął 1600m, a Tomek 2 razy mniej. Ile km przepłynął Tomek ?
3p.

WAŻENIE KL. I

Zad. 1a
Połóż na szalce wagi 3kg.
1p.

Zad. 1b
Połóż na szalce wagi 25dkg.
1p.

Zad. 1c
Połóż na szalce wagi 7g.
1p.

Zad. 1d
Połóż na szalce wagi 4kg.
1p.

Zad. 2a
Powiedz, co jest cięższe : drewno, czy kamień ?
2p.

Zad. 2b
Powiedz, co jest cięższe : plastik, czy szkło ?
2p.

Zad. 2c
Powiedz, co jest cięższe : drewno, czy papier ?
2p.

Zad. 2d
Zważ, ile waży książka.
2p.

Zad. 3a
Mama kupiła 6kg jabłek i 8kg gruszek. Ile kilogramów mama przywiezie ?
3p.

Zad. 3b
Mama kupiła 12kg jabłek i 8kg gruszek. Ile kilogramów mama przywiezie ?
3p.

Zad. 3c
Zważ, ile ważysz.
3p.

Zad. 3d
Zważ, ile waży Twoja koleżanka lub Twój kolega.
3p.

WAŻENIE KL. II

Zad. 1a
Połóż na szalce wagi 3kg.
1p.

Zad. 1b
Połóż na szalce wagi 90gramów.
1p.

Zad. 1c
Połóż na szalce wagi 75dkg.
1p.

Zad. 1d
Połóż na szalce wagi 100dkg. Ile to kilogramów ?
1p.

Zad. 2a
Zważ, ile waży książka.
2p.

Zad. 2b
Zważ, ile waży makaron.
2p.

Zad. 2c
Połóż na szalce wagi półtora kilograma. (jeden i pół).
2p.

Zad. 2d
W sadzie zebrano 25kg jabłek i 36kg gruszek. Ile kilogramów owoców zebrano ?
2p.

Zad. 3a
Zważ siebie i kolegę lub koleżankę. Kto jest cięższy, o ile ?
3p.

Zad. 3b
W sadzie zebrano 28kg jabłek i o 16kg więcej gruszek. Ile kilogramów gruszek zebrano ?
3p.

Zad. 3c
Mama kupiła 5kg cukru i 4 razy więcej mąki. Ile kilogramów mama przyniosła ?
3p.

Zad. 3d
W sadzie zebrano 47kg jabłek i o 25kg więcej gruszek. Ile kilogramów gruszek zebrano ?
3p.

WAŻENIE KL. III

Zad. 1a
Połóż na szalce wagi półtora kilograma.
1p.

Zad. 1b
Zważ, ile waży makaron.
1p.

Zad. 1c
Sprawdź, czy w torebce jest dokładnie kilogram. Ile brakuje ?
1p.

Zad. 1d
Połóż na szalce wagi 100dkg. Ile to kilogramów ?
1p.

Zad. 2a
Zważ siebie i kolegę lub koleżankę. Kto jest cięższy, o ile ?
2p.

Zad. 2b
Wymień 3 produkty, które można kupować w tonach.
2p.

Zad. 2c
Odważ na odpowiedniej wadze 30dkg cukru.
2p.

Zad. 2d
Odważ na odpowiedniej wadze 60dkg cukru.
2p.

Zad. 3a
Pani Kowalska kupiła 2t węgla na zimę. Zużyła 1t i 800kg. Ile węgla jej zostało ?
3p.

Zad. 3b
Pani Kowalska kupiła 4t węgla na zimę. Zużyła 2t i 300kg. Ile węgla jej zostało ?
3p.

Zad. 3c
Pani Kowalska kupiła 2t 200kg koksu na zimę i 2 razy więcej węgla. Ile ma opału ?
3p.

Zad. 3d
Kura waży 2 i pół kilograma, a indyk jest 3 razy cięższy. Ile ważą razem ?
3p.

ZEGAR KL. I

Zad. 2a
Jest godzina 7.00. która godzina będzie za 2 godziny ?
2p.

Zad. 2b
Jest godzina 10.00. która godzina będzie za 2 godziny ?
2p.

Zad. 2c
Marek zaczął uczyć się o godz.4.00 po południu. Uczył się 2 godziny. O której godzinie skończył ?
2p.

Zad. 2d
Jacek był z mamą na zakupach od godz. 15.00 do godz. 17.00. ile czasu upłynęło ?
2p.

Zad. 3a
Jacek jadł jeden kawałek pizzy przez 3 minuty. Ile czasu zajęłoby mu zjedzenie 4 kawałków ?
3p.

Zad. 3b
Jacek był z mamą na zakupach 2 godz. Wrócili o godz. 18.00.
O której godzinie wyszli na zakupy ?
3p.

Zad. 3c
Jacek był z mamą na zakupach 1godz. Wrócili o godz. 16.00.
O której godzinie wyszli na zakupy ?
3p.

Zad. 3d
Jest godzina 15.00. która godzina będzie za 25 minut ?
3p.

ZEGAR KL. II

Zad. 2a
Ile czasu upłynie od godz. 7.15 do godz. 7.50 ?
2p.

Zad. 2b
Ile czasu upłynie od godz. 10 30 do godz. 11.10 ?
2p.

Zad. 2c
Jacek był z mamą na zakupach 1 godz. i 30 minut. Wrócili o godz. 18.00.
O której godzinie wyszli na zakupy ?
2p.

Zad. 2d
Jacek jadł jeden kawałek pizzy przez 8 minut. Ile czasu zajęłoby mu zjedzenie 4 kawałków ?
2p.

Zad. 3a
Lekcje zaczynają się o godz. 8.00. każda lekcja trwa 45 minut, a przerwa 10 minut. Policz, o której godzinie skończy się druga lekcja ?
3p.

Zad. 3b
Lekcje zaczynają się o godz. 8.00. każda lekcja trwa 45 minut, a przerwa 10 minut.
Policz, o której godzinie skończy się trzecia lekcja ?
3p.

Zad. 3c
Na przystanek co 10 minut podjeżdża autobus. Napisz, o których godzinach będzie od 9.05 do10.00
3p.

Zad. 3d
Na przystanek co 15 minut podjeżdża autobus.
Napisz, o których godzinach będzie od 9.05 do11.00
3p.

ZEGAR KL. III

Zad. 2a
Lekcje zaczynają się o godz. 8.00. każda lekcja trwa 45 minut, a przerwa 10 minut. Policz, o której godzinie skończy się druga lekcja ?
2p.

Zad. 2b
Lekcje zaczynają się o godz. 8.00. każda lekcja trwa 45 minut, a przerwa 10 minut.
Policz, o której godzinie skończy się trzecia lekcja ?
2p.

Zad.2c
Jacek był z mamą na zakupach 2 godz. i 15 minut. Wrócili o godz. 18.00.
O której godzinie wyszli na zakupy ?
2p.

Zad. 2d
Ile czasu upłynie od godz. 12.34 do godz. 14.12 ?
2p.

Zad. 3a
Na przystanek co 13 minut podjeżdża autobus.
Napisz, o których godzinach będzie od 9.05 do11.00
3p.

Zad. 3b
Na przystanek co 7 minut podjeżdża autobus.
Napisz, o których godzinach będzie od 9.02 do10.30.
3p.

Zad. 3c
Marek zaczął uczyć się o godz.16.20 . Zrobił sobie 2 przerwy po 15 minut, a uczył się 2 godziny. O której godzinie skończył ?
3p.

Zad. 3d
Marek zaczął uczyć się o godz.15.10. Zrobił sobie 2 przerwy po 20 minut,
a uczył się 2 godziny. O której godzinie skończył ?
3p.

Życzę przyjemnej i efektywnej zabawy Ewa Akińcza

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie