Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zbiór zabaw, wierszyków i piosenek po angielsku dla najmłodszych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6776 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nauczanie języka angielskiego w przedszkolach i młodszych klasach szkoły podstawowej jest bardzo powszechne i z pewnością będzie tak nadal. W księgarniach pojawiło się mnóstwo podręczników, kaset, płyt, jednak ciągle za mało materiałów dodatkowych zawierających piosenki, wiersze, opisy gier i zabaw.
Zbiór wierszy i piosenek do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego w klasach młodszych.

Nauczanie języka angielskiego w przedszkolach i młodszych klasach szkoły podstawowej stało się (i bardzo dobrze)bardzo powszechne . W księgarniach pojawiło się mnóstwo podręczników, kaset, płyt, jednak ciągle za mało materiałów dodatkowych zawierających piosenki, wiersze, opisy gier i zabaw. A przecież dzięki nim dziecko rozwija słownictwo, koordynację ruchową, poczucie rytmu, nabiera też większej swobody i pewności siebie.
Mam nadzieję, że zestaw wierszy i piosenek, które przygotowałam, zainteresuje zarówno początkujących, jak i doświadczonych nauczycieli. Spośród wielu utworów wybrałam te, w których uczniowie ilustrują ich treść gestykulacją, mimiką i ruchami całego ciała.
v Jedną z bardziej lubianych przez dzieci form rymowanek są fingerplays – wiersze ilustrowane ruchem rąk. Atrakcyjne i łatwe do przeprowadzenia nawet w ciasnej klasie. Oto kilka z nich:

Three little monkeys
Three little monkeys jumping on the bed.
(trzema palcami wystukujemy rytm na drugiej dłoni)
One fell off and bumped his head
( jeden palec w dół, potem chwytamy się za głowę)
Mama called the doctor and the doctor said:
( w powietrzu wykręcamy numer telefonu)
„No, more monkeys jumping on the bed!”
( grozimy palcem)
Two little monkeys…
( dwoma palcami wystukujemy…)
One little monkey...
Two little blackbirds

(unosimy dwa palce wskazujące do góry)
Sitting on a hill
One named Jack (jedna dłoń do przodu)
And one named Jill. ( druga dłoń do przodu)
Fly away, Jack.
(chowamy jedną dłoń imitując ruch skrzydeł)
Fly away, Jill
(chowamy drugą dłoń imitując ruch skrzydeł)
Come back, Jack. 9wraca jedna ręka)
Come back (wraca druga ręka)

· szybko się uczy, ale i szybko zapomina, więc potrzebuje wielokrotnych powtórzeń;
· by uczyło się skutecznie potrzebuje aktywności całego ciała oraz wykorzystania wzroku, słuchu, głosu i ruchu;
· szybko się nudzi i zniechęca, więc ćwiczenia językowe powinny być krótkie, zróżnicowane i ciekawe;
· ma wiele naturalnej ciekawości i chętnie poznaje coś nowego i interesującego.
Wydaje się, że powyższe potrzeby ucznia na poziomie wczesnoszkolnym mogą być w pełni zaspokojone dzięki wykorzystaniu między innymi różnego rodzaju zabaw, gier oraz piosenek.
v zabawy i gry językowe
Rola nauczyciela w procesie nauczania polega na kreowaniu sytuacji językowych, w których uczniowie będą używać języka angielskiego. Zabawy i gry językowe są także okazją do diagnozowania postępów dzieci i oceny efektów nauczania.
Oto przykłady kilku z nich:
Zabawa 'Simon says' - odmiana ćwiczenia 'Zrozum-wykonaj'

Dzieci wykonują komendy nauczyciela tylko wtedy, gdy są one poprzedzone słowami 'Simon says'. Ten, kto wykona polecenie w niewłaściwym momencie odpada z gry. W kolejnych wersjach uczniowie zastępują nauczyciela i wydają polecenia.

Bingo obrazkowo - wyrazowe z podpisem pod każdym rysunkiem

Gra polega na stopniowym zakrywaniu kolejnych rysunków na planszach pustymi kartonikami po wywołaniu nazw przez nauczyciela lub uczniów. Po zakryciu trzech rysunków w pionie, poziomie lub po skosie uczeń woła 'Bingo'. Grę warto prowadzić aż do przykrycia wszystkich pól na planszach, by wszystkiedzieci miały okazję wygrać, zakrywając wszystkie rysunki na swoich planszach.


Bingo wyrazowe

Można wykorzystać czyste kartki papieru, na których uczniowie rysują 9 pól i samodzielnie wpisują przyswojone na lekcji słowa.

Snakes and ladders

Można narysować węża, podzielić go na krótkie odcinki, pokolorować, wpisać cyfry, położyć małe ilustracje, przedmioty i poprzez rzucanie kostką przesuwać się po wężu do przodu, nazywając napotkane po drodze przedmioty.

Memory game

-czyli dopasowywanie par kartoników obrazkowych leżących ilustracją do dołu. Uczniowie kolejno odkrywają po dwa kartoniki tak by dobrać pary. Jeśli odkryją dwa różne obrazki, odkładają je na uprzednie miejsce, zapamiętując ich położenie. W czasie trwania zabawy uczniowie nazywają odkrywane ilustracje. Wygrywa ten, kto odkryje i nazwie najwięcej par rysunków.

Zapamiętywanie wyrazów zapisanych na tablicy

Nauczyciel wypisuje na tablicy nazwy przedmiotów. Uczniowie próbują zapamiętać jak najwięcej z nich. Uczniowie podzieleni na zespoły odtwarzają zapamiętane nazwy.

Słowa ze słowa

Nauczyciel pisze na tablicy wyraz składający się z dużej ilości liter. Zadaniem uczniów jest wypisanie jak największej ilości słów z zastosowaniem liter występujących w napisanym wyrazie

Schody

Nauczyciel lub uczeń pisze na tablicy wyraz. Kolejny uczeń dopisuje pod nim słowo zaczynające się na ostatnią literę poprzedniego.

Zabawa 'Who...?'

Nauczyciel zadaje pytania np. Who has got a dog? Who likes pizza? Po każdym pytaniu uczniowie, którzy mają się zgłosić wykonują wcześniej ustaloną czynność, np. podskakują, klaszczą w dłonie

Zgadywanki typu Yes/No

Nauczyciel losuje spośród kilku znanych dzieciom ilustracji jedną i nie patrząc na obrazek odwraca ją w kierunku klasy. Następnie wypowiada zdania zgadując co jest na obrazku. Uczniowie muszą zrozumieć wypowiedż nauczyciela i odpowiedzieć mu czy ma rację


True or False

Nauczyciel mówi zdania prawdziwe lub fałszywe, np. w odniesieniu do ilustracji lub postaci, a dzieci oceniają ich prawdziwość, np.
N: Peter is reading a book. True or false?
U: True

Zgadywanki typu 'What have I got in my bag/pocket/hand?'

Nauczyciel zadaje powyższe pytanie, dzieci starają się odgadnąć przypominając sobie słownictwo dotyczące określonego tematu. Jeśli odgadną nauczyciel wyjmuje daną rzecz.
v Piosenki
To technika wyrabiająca pamięć mechaniczną i wspomagająca opanowanie mowy. Ponieważ piosenki są najlepszym sposobem zapamiętywania całych zwrotów, powinny być stałym elementem na każdej lekcji j. angielskiego we wczesnoszkolnym etapie nauczania. Odpowiedni dobór piosenek, w tym piosenek edukacyjnych przeznaczonych do nauki języka, pozwala na wprowadzenie każdej struktury gramatycznej i słownictwa zawartego w programie nauczania. Piosenki z angielskiej dziecięcej literatury śpiewanej są doskonałą pomocą w przyswajaniu języka. Należy je traktować jako materiał wyjściowy zarówno do ćwiczeń strukturalnych jak i do stymulacji komunikatywnej.
Walking, walking
(na melodię „Panie Janie”)
Walking, walking, walking, walking.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop.
Running, running, running,
Now let’s stop, now let’s stop.

Dzieci, ustawione jedno za drugim, maszerują, skaczą i biegają w kółku zgodnie z treścią piosenki.

Conn Beall, P. AND Heagen Nipp, S (1979) Wee Sing. Children’s Songs and Fingerplays, Price Stern Sloan
zebrała i opracowała: Halina Socha


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie