Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Festyn europejski

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2916 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Poznajemy EUROPĘ” - scenariusz festynu realizowany
w ramach Dni Otwartych Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 5 w Oświęcimiu.

Autor: mgr Danuta Kasperczyk
mgr Małgorzata Szpara

Scenariusz przedstawia propozycję przebiegu festynu szkolnego.

Jednymi z ważniejszych wydarzeń w życiu naszej szkoły są dni otwarte, które mają charakter festynu rodzinnego. Właśnie te wydarzenia dają szansę nie tylko na pełną integrację uczniów - rodziców – nauczycieli, ale także na wspólną edukację i to w formie najlepiej przyswajalnej, czyli nauki przez zabawę.
Organizatorzy, wybierając tematykę festynu, kierowali się chęcią przybliżenia środowisku krajów Unii Europejskiej na rok przed przystąpieniem Polski do UE (festyn zrealizowano w maju 2003r.).
Festyn miał na celu:
•Przybliżenie kultury wybranego kraju europejskiego uczestnikom, czyli uczniom, rodzicom, nauczycielom.
•Każda klasa utożsamiała się z wylosowanym wcześniej europejskim państwem poprzez szereg działań : wykonanie kilku egzemplarzy flagi wylosowanego państwa , projekt plakatu z reprodukcjami i podstawowymi informacjami o kraju , prezentację programu artystycznego w charakterystycznych dla danego kraju strojach , z elementami scenografii ( przygotowano wcześniej rekwizyty w ramach zajęć lekcyjnych ), przyswojenie podstawowego słownictwa itp.

W czasie prac nad plakatem o wybranym kraju UE należało uwzględnić:
1.nazwę państwa
2.stolicę
3.symbole narodowe (flaga)
4.wybrane elementy środowiska przyrodniczo-geograficznego(np. Grecja- gałązka oliwna , fauna i flora M. Egejskiego; Austria-szarotka alpejska , itp.)
5.ważne i ciekawe miejsca , miasta (turystycznie i krajobrazowo: charakterystyczne zabytki architektury ,rzeźby ,malarstwa ,itp.)
6.sławnych ludzi (np. Szwecja – A . Lindgren ,Dania – H .Ch .Andersen
Francja - Napoleon ,Hiszpania – Picasso ,itp.)
7.sławne postaci (np. Wielka Brytania – Kubuś Puchatek ,Hiszpania –
Don Kichot ,Grecja – postacie z mitów ,itp.)
8.potrawy narodowe
9.tradycje narodowe ( stroje ,taniec ,instrumenty ,obchody świąt narodowych)
10.inne ciekawostki ,związane z wybranym krajem.

Przygotowanie programu muzyczno –artystycznego
„FESTIWAL EUROPEJSKI”
Na festiwal należało przygotować najbardziej znane,typowo kojarzące się z danym państwem utwory muzyczne, piosenki, pieśni.
Klasy mogły dowolnie wybierać następujące formy prezentacji:

-występy wokalne (solowe lub grupowe)
-taniec (j. w.)
-scenka (np. utwór muzyczny jest tłem do zabawy ,pokazu mody, itp.)
-kilka podstawowych słówek w danym języku.

Każdego ucznia obowiązywał kolorowy strój w charakterze wybranego państwa (np. stroje z bibuły marszczonej, malowanie na twarzach barw prezentowanego kraju, emblematy, flagi,czapki, wianki,itp. własne oryginalne pomysły były szczególnie mile widziane).

Przygotowania do imprezy zaangażowały grono pedagogiczne, uczniów i ich rodziców. Organizowano wspólne spotkania, na których ustalano szczegóły przebiegu imprezy. Rodzice okazali się bardzo pomysłowi chętni do współpracy. Powstały grupy zadaniowe, zajmujące się pozyskiwaniem sponsorów festynu, oprawą plastyczną, wypożyczeniem elementów scenografii i niezbędnych sprzętów, organizacją prób prezentacji itp. Wymienione działania sprzyjały integracji. Rodzice spontanicznie podejmowali się przeróżnych zadań.

Przygotowania do imprezy trwały około miesiąca. Imprezę rozpropagowano przez plakaty i zaproszenia, wykonane przez uczniów.


Miejsce festynu: boisko szkolne, otwarta szkoła

Czas trwania: 3 godziny

Uczestnicy: uczniowie, ich rodzice, członkowie rodzin, nauczyciele, sponsorzy





Cele imprezy:
-przez zabawę naukę poznajemy państwa Unii Europejskiej ,
-uczymy się szacunku i tolerancji wobec kultury innych narodów,
-dążymy do wspólnego poznania się ,integrujemy się:
rodzice, dzieci, nauczyciele ,
-prezentujemy naszą Szkołę w środowisku ,
-poznajemy efekty wspólnej pracy ,
pożytecznie spędzamy czas

Przebieg festynu:
Przy pięknej majowej pogodzie rozpoczęto „Festyn europejski”. Uczniowie zaśpiewali „Odę do radości ”. Następnie konferansjerzy kierowali przebiegiem imprezy.
Rozpoczęto prezentacjami, w trakcie, których dzieci poznawały poszczególne kraje Unii Europejskiej. Wszystkim grupom bardzo zależało, żeby pokazać się od jak najlepszej strony przed publicznością. Uczniowie byli świetnie przygotowani, korzystano wcześniej z konsultacji nauczycieli języków obcych z naszej szkoły, aby we właściwy sposób zaprezentować wybrane przez klasę państwo. Dzieci mogły poznać i utrwalić podstawowe słownictwo z danego kraju.
Widzowie podziwiali tańce narodowe, barwne stroje. Występy miały charakter wycieczki po Europie. Pokazy nagradzano gromkimi brawami.
W czasie trwania prezentacji czynna była „ Kawiarenka” pod parasolami, gdzie wielkim powodzeniem cieszyły się wypieki, przygotowane przez mamy. Sponsorzy zaopatrzyli stoisko w napoje chłodzące i słodycze.
Równie chętnie korzystano z grilla .
Po prezentacjach artystycznych odbyła się „ Mini Olimpiada Europejska”. Uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w zawodach sportowych na wesoło. Zgromadzona publiczność dopingowała zawodników.

Wykonane przez uczniów plakaty, w których dominowało niebieskie
i żółte tło, stanowiły barwny element dekoracji w czasie trwania imprezy środowiskowej. Zaproszeni goście mieli okazję poznać ciekawostki, umieszczone na plakatach, przedstawiających państwa UE.
Dodatkowo elementem dekoracyjnym były rozmieszczone wokół kolorowe flagi państw i niebiesko- żółte balony.
Po zakończeniu imprezy prace uczniów wykorzystano do stworzenia stałej ekspozycji na korytarzu szkolnym.

Organizacja majowych festynów stanowi tradycję szkoły. Za każdym razem realizowany jest inny temat przedsięwzięcia.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie