Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
inscenizacja z 60-lecia szkoły

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 40191 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Każda szkoła co jakiś czas obchodzi okrągłe rocznice swojego istnienia. Z tej okazji zwykle odbywają się uroczystości szkolne, w skład których m. im. wchodzi program arytstyczny przygotowany przez społecznośc uczniowską. W dostępnych źródłach trudno doszukać się propozycji na takie okazje.
W tym roku Szkoła im. A. Mickiewicza w Goelnicach obchodziła swoją 60-tą rocznicę istnienia. Obchody uświetnił program artystyczny, którym pragniemy się podzielić. Mamy nadzieje, że będzie on wskazówką dla inych nauczycieli.
Chodzimy tu codziennie. Czas mija szybko i niepostrzeżenie. Nagle okazuje się, że nasza placówka będzie obchodzić okrągłą rocznicę swego istnienia. Warto takie okazje wykorzystać do promocji swej szkoły czy ośrodka w środowisku, pokazać klimat i niezwykłość.
Do takich uroczystości trzeba zacząć przygotowania z około rocznym wyprzedzeniem. W naszej szkole najpierw powołano komitet, który ułożył szczegółowy program, przydzielił obowiązki poszczególnym nauczycielom oraz ustalił terminy wykonania zadań: opracowania i rozpropagowania konkursów wśród młodzieży szkół podstawowych i średnich na terenie gminy oraz konkursu dla absolwentów tej szkoły; pozyskania sponsorów nagród i nagrody specjalnej (praca miejscowego rzeźbiarza ludowego), opracowanie specjalnego numeru „Szkolnego Ekspresu” dla zaproszonych gości z terenu województwa i zaprzyjaźnionej szkoły z Niemiec; opracowanie monografii szkoły i opublikowanie jej w gazecie lokalnej „Wieści Myśliborskie”, wykonanie wystawy historii szkoły z wykorzystaniem szkolnych i klasowych kronik; wystawy rzeźb ludowego artysty; przygotowanie programu artystycznego, jako punktu kulminacyjnego całości obchodów, za który byłyśmy odpowiedzialne. Naszym marzeniem było przygotować program dynamiczny, wesoły, prezentujący osiągnięcia uczniów i oddający klimat pierwszych dni powstawania tej szkoły. Nie było to łatwe, nie znalazłyśmy też nic gotowego. W końcu ułożyłyśmy program same.
Pragniemy podzielić się efektem naszej pracy, być może ułatwi zadanie innym, gdy staną przed podobnym problemem. Chciałyśmy dodać, że akademia wypadła wspaniale, a goście gratulowali nam pomysłu.

SCENARIUSZ INSCENIZACJI OBCHODÓW 60-LECIA ISTNIENIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. ADAMA MICKIEWICZA W GOLENICACH
dnia16.09.2005r.

1. Miejsce: scena na holu szkolnym.
2. Scenografia: występujące osoby stoją na tle trzy skrzydłowego parawanu imitującego teatralną scenę; na lewym skrzydle kałamarz i pióro wykonane z kartonu a obok hasło - myśl A. Mickiewicza – pt. „Słowo i czyn”
„W słowach tylko chęć widzim, w działaniu potęgę;
Trudniej dzień dobrze przeżyć niż napisać księgę”.
Na środkowym skrzydle napis: 60 lat Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Golenicach; na prawym skrzydle portret A. Mickiewicza i upięta biało – czerwona flaga.
Przed prawym skrzydłem ustawiony duży wazon z żółtymi żywymi słonecznikami.

3. Rekwizyty: sprzęt sportowy – materace, stroje gimnastyczne; drabiniasty wózek, na którym ustawiono tarę, poduszkę, gliniane garnki; koszyczki z owocami; stroje i bagaże przypominające wyposażenie ludności powracającej z wojny ; podręczniki kl. I z różnych okresów – Elementarz – M. Falskiego, Litery –E. i F. Przyłubskich, podręcznik – H. Dobrowolskiej; lalki szmacianki; mikrofony; magnetofon, nagrania na kasetach.
4. Nagrania: „Śmieciu precz!” – muz. G. Machnicka, sł. S. Kraszewski; „Po co są bajki” – sł. S. Lipiec, muz. A. Wolski; „Zuzia lalka nieduża” – muz. K. Kwiatkowska, sł. D. Kelner; „Eis, zwei, drei” – sł. L. Halej, M. Kozubska, E. Krawczyk, oprac. muz. M. Hertel; „Cud w szafie” sł. M. Sochacki, muz. J. Piątkowski; melodia z telewizyjnego teleekspresu; „Czwarta klasa” – aranżacja: J. Milewski, M. Tomaszewska, T. Pawlak, nagrane: FX STUDIO

Przebieg

(Słychać melodię telewizyjnego teleekspresu, wychodzą spikerzy, uczniowie, którzy biorą udział stoją już na scenie )

Spiker 1: Dzień dobry Państwu! Jest 16 września 2005r. godz. …
Teleekspres!!! Wydanie specjalne, tylko dla osób zgromadzonych na uroczystości 60-lecia powstania naszej Szkoły Podstawowej w Golenicach.
Zaczynamy!!!

Spiker 2. Wiadomości ze świata!
- Gościmy dziś na naszej uroczystości wiele znakomitości z różnych stron województwa i nie tylko. Oni na pewno nie wiedzą, że:
- Nasza szkoła istnieje już 60 lat.
- Mamy 1328 absolwentów.
- Przez szkołę przewinęło się 94 (dziewięćdziesięciu czterech) nauczycieli.

Spiker 1. Zaraz, zaraz!, chwileczkę, może od początku?
Od maja 1945r. do Golenic zaczęła napływać ludność z Polski centralnej i kresów wschodnich. Zasiedlali puste domostwa. Zbliżała się jesień. Dorośli mieszkańcy zaczęli organizować w poniemieckim budynku szkolnym obok kościoła polską szkołę. Całemu przedsięwzięciu przewodniczył pierwszy nauczyciel pochodzący ze Śląska Leopold Szmeterling.

Wiersz: „Powrót” – T. Kubiak (Tomek - kl. VI)

Wracali ludzie do domów
Do Polski, Ojczyzny Macierzy
Wracali bezdomni wygnańcy
Wracali zwycięzcy żołnierze.

Wracały z daleka ptaki
Słowik zamieszkał już drzewach
Po tylu latach żołnierzom
Majową piosenkę śpiewał.
Świeciły w oczach łzy szczęścia
Lecz często ktoś po kryjomu
Ocierał łzę po kimś,
Kogo nigdy nie będzie już w domu.
Wracały ptaki i kwiaty
Wracali starzy i młodzi
Na ziemię obsychającą
Z krwawej, wojennej powodzi.
Piosenka: „Idą dzieci”, (dziewczynki - okryte chustami, z koszyczkami wypełnionymi owocami, chłopcy - z tobołkami, w koszulach flanelowych lub płóciennych w, rogatywkach i kaszkietach na głowach, ciągną drabiniasty wózek z bagażami wychodzą za parawanu i śpiewają – kl. II).

Idą, idą dzieci drogą
Siostrzyczka i brat.
I nadziwić się nie mogą
Jaki piękny świat. / bis
Tu się kryje biała chata
Tam słomiany dach.
Przy niej wierzba rosochata,
A w konopiach strach.
Idą żeńcy niosą kosy
Fujareczka gra,
A pastuszek mały, bosy
Chudą krówkę gna. /bis

Spiker 2. Kolejne lata przynosiły zmiany ku lepszemu.
Zwiększała się wciąż liczba uczniów, a najwięcej, bo aż 281 było ich w 1991roku.
W tym czasie uczyło tu 26 nauczycieli.
Wiele się też działo w naszej szkolnej bibliotece, przede wszystkim powiększała się liczba książek: z 70 woluminów, które mieli do wyboru uczniowie w 1947r., dziś mamy do dyspozycji 8763 woluminy, filmy i programy komputerowe.

Spiker 1. A teraz trochę wiadomości ze szkolnego podwórka!

Spiker 2. Czas w naszej szkole mija bardzo szybko.
Wczoraj Michaś, dzisiaj Michał. Oto idzie nasz pierwszoklasista.

Wiersz: „Księga” – Wincenty Faber ( Patryk – kl. I)

Po raz pierwszy idziemy do szkoły,
Pożegnaliśmy zabawki przedszkola….

Piosenki (fragmenty): „ Zuzia lalka nieduża”(dziewczynki z kl. II wesoło wbiegają z lalkami szmaciankami na scenę, śpiewając poruszając się zgodnie z rytmem, na koniec zbiegają ze sceny);

Zuzia lalka nieduża i na dodatek cała ze szmatek.
W kratkę stara spódniczka, łzy na policzkach,
A w główce marzeń sto.

Dostał Jacek elementarz ( chłopcy maszerując śpiewają piosenkę, każdy trzyma pod pachą czytankę I klasy: Elementarz, Litry, Podręcznik - Wesołej szkoły))

Dostał Jacek elementarz, ale buzia uśmiechnięta
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma /bis.

Spiker 1. Zobaczymy, czy ta buzia pozostaje uśmiechnięta, gdy stajemy się uczniami klas starszych?

Wiersz: „Myśliciel” - Joanna Kulmowa (Adam – kl. VI)

Proszę pani, ja się bardzo dziwię,
Ja tę dwóję mam niesprawiedliwie.
Ja umiałem, mówiąc ściśle,
Ja tę dwóję mam za to, że myślę.
Myślę w domu i na drodze, i gdzie da się,
A najwięcej, proszę pani, myślę w klasie.
Myślę: osiem…ale czego osiem?
Myślę: osiem piegów mam na nosie.
Myślę: ile w mrowisku mrówek?
Myślę: ile jeszcze będzie klasówek?
Myślę: ile mógłbym zjeść czekoladek?
Ile lat ma najstarszy pradziadek?
Ile włosów ma właściwie człowiek?
Ile myśli mi chodzi po głowie?
Ile kropek mieć może biedronka?
Ile minut jest jeszcze do dzwonka?
Myślę, myślę, napisałem: „Klasówka” –
i dalej ani słówka.
Więc jeżeli uchodzę za lenia,
To na skutek myślenia.

Piosenka „O czwartoklasiście” (Wszyscy)

1. Czwarta klasa to zupełnie nowe życie,
Każdego przedmiotu uczy inny nauczyciel,
Więc od nowa trzeba zdobyć najlepszą opinię.
Na języku polskim pisze się w zeszycie w jedną linię.

Ref. Czwarta klasa to my!
Ja mam dziesięć lat.
A ja jedenaście.
Czwarta klasa to my!
Za ćwierć wieku przeczytacie o nas w prasie.

2. My będziemy rządzić! Ja będę premierem!
A ja najmodniejszą projektantką i krawcową.
Dyrektorem! Piłkarzem! Modelką! Menedżerem!
Laluś, brat Reny: No, dzieciaki, czwarta klaso,
Będę trzymał was za słowo,
Was za słowo, was za słowo!

Ref. Czwarta klasa to my…

Dziadek: Oj, byleby nie w rubryce:
„Kradzieże i rozboje!”
Wiersz: „Czym można zostać będąc leniem?” – Jerzy Jesionowski (Andrzej – kl. V)

Interesuje mnie szalenie,
Czym można zostać, będąc leniem.
Hutnikiem? W hucie skwar za duży,
Praca przy ogniu bardzo nuży.
Rybakiem? To niełatwa sprawa;
Rybak o świcie musi wstawać.
Flisakiem, który pływa tratwą?
Nie. Flisak pracę ma niełatwą.
Rolnikiem? W żadnym razie. Przecie
rolnik ma dużo pracy w lecie.
Kowalem? Też się nie opłaca;
Kuć młotem to męcząca praca.
Lekarzem też nie, lekarz bowiem,
Musi się martwić cudzym zdrowiem.
A listonoszem? Nie. Nóg szkoda
Na to, by biegać wciąż po schodach.
Śpiącym rycerzem? Tak, pasuje.
W tym fachu leń się dobrze czuje.

Spiker 2. Choć nasz szkoła nie posiadała sali gimnastycznej, od samego początku stawiano na sport. Nasi uczniowie osiągali wysokie wyniki sportowe nawet na szczeblu wojewódzkim.

Piosenka „O sporcie” (na melodię „Płonie ognisko i szumią knieje”)

1. Ściągam ciuchy i w strój swój wskakuję,
Bo wuefu nadszedł czas.
Myślę, że chyba zaraz zwariuje,
Wuefisci zmęczą nas.

Ref. Robię skłony i dziesięć okrążeń,
Zaraz padnę i pewnie nie zdążę,
A po plecach pot ciurkiem mi leci,
Nie ostatni to już raz. /bis (cały refren)

2. Kiedy wreszcie w siatkówkę pogramy
Poćwiczymy serwów rzut?
Po co piłkę lekarską turlamy,
Znowu zrobi mi się wrzód!
Ref. Robię….

3. Skok przez skrzynię mam opanowany
Jeszcze kozioł czeka mnie.
Jestem blady i zestresowany,
Kozioł wygrał, a ja nie!
Ref. Robię…

Pokaz sportowy: „Piramidy” (na podłodze ustawione materace; pokaz grupy chłopców i dziewcząt z kl. II, IV, V, VI)

Spiker 1. My - uczniowie tej szkoły, uczymy się pilnie!
Chodź zwykle, dopiero w ranki,
i dlatego czasem, pomylą nam się czytanki! A wtedy…

Wiersz: „Egzamin” – Jerzy Jesionowski (Marcin – kl. VI)

Jaś Świszczypała, zdając egzamin,
Zadziwił wszystkich, odpowiedziami!
Śpiewał, jakby miał przed sobą nuty.
Niewiarygodnie wprost obkuty.
„Najdłuższa rzeka w Polsce – to Gdynia.
Wpada do morza koło Kostrzyna”.
„Bolesław Chrobry – to wódz Krzyżaków”.
„Stolicą Francji jest miasto Kraków”.
Foka – to taka odmiana krowy,
Co żyje w lasach podzwrotnikowych”
„Turków pod Wiedniem pobił Mickiewicz’.
„Urugwaj to był czeski królewicz”.
„Sześcian to Bryla o ośmiu ścianach”.
Bruksela była żoną Rejtana”.
„Sahara to jest rzeka w Boliwii”
„Karp żyje w lesie, trawą się żywi”.
Jak z nut Jaś śpiewał. Ale, o dziwo,
Nie zdał. Wiadomo – niesprawiedliwość.

Piosenka „Tak bardzo się starałem” (na melodię piosenki Czerwonych Gitar) (Wszyscy )

1.Historia piękna nauka
W której prawdy ciągle szuka, kto, no właśnie kto?
Kto dowodził wielu racji
Kojarzył wojny i pakty, kto, no właśnie kto?

Ref. Tak bardzo się starałem,
Aby pan dziś spytał mnie.
Nad historią wciąż wzdychałem,
Czemu pan znów mówi do mnie „ źle”.

2. Przecież dałem sobie radę
Z niejednym trudnym równaniem, ja, tak tylko ja.
Rozpoznałem wzór trapezu
I obliczę pęd roweru, ja, tak tylko ja.
Ref. Tak bardzo się starałem
By pani spytała mnie.
Nad matmą wciąż wzdychałem
Czemu pani znowu mówi „źle”.

3. Kto na lekcji ani razu
Nie pomylił cieczy z gazem, kto, no właśnie kto?
Kto poznał prawo ciążenia,
Które w świecie tyle zmienia, kto, no właśnie kto?
Ref. (zamiast nad matmą – śpiewaj nad chemią)

4. Ja wciąż śniłem o Einsteinie,
Bo na fizie było fajnie, ja, tak tylko ja.
Gdyby pani tylko chciała,
To obliczę masę ciała, ja, tak właśnie ja.
Ref. (zamiast nad chemią – śpiewaj „fizą”).

Spiker 2. Tu nie tylko się uczymy, ale miło spędzamy czas wolny na przeróżnych imprezach kulturalnych. Spójrzmy na migawkę jednej z nich.

Piosenka: „Cud w szafie”. (Gabrysia, Andrzej, Martyna, Emil, Klaudia)

Dzisiaj bal na tysiąc par
Każdy chce być super – star
I wyglądać bosko
Słyszeć zewsząd – aaach…
Piękne to gdy dziewczyn sto
Robi na twój widok – ooooo…
Bo szalowe ciuchy
To jest właśnie to.

Co na siebie włożyć mam, dylemat Kopciuszka
Niech mi wyczaruje strój, jakaś dobra wróżka
Bo rodzice - co tu kryć, są za modą w tyle
Jak coś kupią - no to wstyd, żenada i tyle.

Nic – wystrzałowego
Nic – oryginalnego
Nic – niebanalnego
Nic – w szafie
To – jest beznadziejne
To – nienadzwyczajne
To - …przenigdy w świecie
To śmiecie.

Co tu ubrać – zaraz bal
Może bluzkę, długi szal
Ten kołnierzyk w kropki …
Zaraz wpadnę w szał!
Suknia? – Ma niemodny krój…
Tamtą znów naruszył mól…
W tej wyglądam śmiesznie
Jak strach pośród pól.

Co na siebie włożyć mam, dylemat Kopciuszka
Niech mi wyczaruje strój, jakaś dobra wróżka
Bo na jakąś nową rzecz, raczej trudno czyhać
Kieszonkowe – pusty śmiech, gdy ceny z księżyca.
Nic – wystrzałowego….

Szafo, szafo! Proszę cię
Tam za chwilę zacznie się
Bal karnawałowy
Ubierz jakoś mnie!
Jakiś cud zrób dla mnie, zrób!
Tamto połącz, a to spruj
Bo taka kreacja
To jest dla mnie mus

Co na siebie włożyć mam, dylemat Kopciuszka
Niech mi wyczaruje strój, jakaś dobra wróżka
Nagle ciuchów cały stos, wypadł na mnie z szafy
Coś na głowę, coś na grzbiet! Ale czad! O rany!

Coś – wystrzałowego
Coś - oryginalnego
Coś – niebanalnego
Coś - bingo
To – rzecz super modna
To – blus anakonda
To – ma tak wyglądać
To – Bomba!!!

Spiker 1. Wchodząc w XXI wiek nasza szkoła stanęła na wysokości zadania.
Położono szczególny nacisk na kształtowanie postaw szacunku dla przyrody, wiedzę o niej i naukę języka obcego.

Wiersz: „Es war eine Muter” – w języku niemieckim (Sandra – kl. III)

Es war eine Muter,
Die hatte vier Kinder
Den Fruhling, den Sommer
Den Herbst und den Winter.
Der Fruhling bringt Blumen
Der Sommer bringt Klee,
Der Herbst brigt uns Apfel
Der Winter bringt Schnee.

Piosenka: „Ich bin Felix” (uczniowie - kl. II)

Ich bin Felix /bis
Wer bist du? /bis
Ich wohne In Polen /bis
Wo wohnst du?

Piosenka: „Mein Haus” (uczniowie - kl. II)

Mein Haus das hat vier Ferster
Wier Fenster hat mein Haus
Und hat es nicht vier Fenster
Da ist es nicht mein Haus.

Piosenka: Was kann Felix” (uczniowie - kl. III)

Felix, Felix was kanust du?
Ich kann laufen, ich kann springen
Felix, Felix was kannst du
Ich kann tannzen, ich kann singen
Immerzu, immerzu, immerzu / bis

Taniec: ,,Samba – wycieczka” (Kl. III)

Spiker 2. Dbając o ekologię bardzo aktywnie uczestniczymy w zbiórce surowców wtórnych, a za budynkiem szkolnym powstaje „mini park dendrologiczny”.

Piosenka: „Śmieciu precz”. (Wszyscy)

1. Kiedy rano słońce świeci, Ref. Śmieciu precz, brudzie precz,
Wybiegają na dwór dzieci. Ład, porządek dobra rzecz,
Lecz zabawa się nie kleci, śmieciu precz, brudzie precz,
Bo dokoła sterty śmieci. Ład, porządek dobra rzecz.

2. Tu papierek od cukierka, Ref. Śmieciu precz…
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju
I pudełko – może twoje?

3. Żyć nie można w bałaganie, Ref. Śmieciu precz….
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika,
Bałaganie, brudzie znikaj.


Spiker 1. 11 czerwca 2001roku w naszej szkole odbyło się bardzo ważne wydarzenie, o którym mówi wiersz:

Tak niedawno nasza szkoła mała (Gabrysia – kl. V)
Imię Adama patrona otrzymała.
Hucznie wtedy świętowała!
Lat minęło ledwie kilka
Znów nadeszła mila chwilka.
Ludzi znów przybyło wiele
Wszyscy nasi przyjaciele
Chcą świętować razem z nami,
Bo dziś jubileusz mamy!
Niech więc niesie się po świecie,
że to już 60-lecie!

Spiker 2.
W trakcie ubiegłego roku szkolnego odbyło się wiele konkursów, które miały na celu uświetnienie naszej dzisiejszej rocznicy. Do udziału w konkursach zaprosiliśmy wszystkie szkoły naszej gminy wraz ze szkołami ponadgimnazjalnymi. Odbyły się konkursy plastyczne, recytatorskie, ortograficzne, quizy jak również konkursy z zakresu bezpieczeństwa.
Mam teraz przyjemność ogłosić wszem i wobec, że:
W konkursie plastycznym pt „Mój ulubiony bohater utworów A. Mickiewicza” –
I miejsce zajęła……….

Spiker 1: W konkursie recytatorskim – utworów Mickiewicza - …………..

Spiker 2: W konkursie literackim pt. „Moja szkoła”- ……………….

Spiker 1: W konkursie ortograficznym: - …………………….

Spiker 2: Quiz na temat „Życie i twórczość Adama Mickiewicza” - ………………

Spiker 1: W konkursie „Bezpieczna droga do szkoły” - ………………

Spiker 2: Również w ubiegłym roku szkolnym odbył się szczególny konkurs literacki pt. „Wspomnienia ze szkolnej ławy” skierowany do absolwentów naszej szkoły - …………..

Spiker 1. Szanowni Państwo!
Wszystkie konkursy były punktowane a łączna ilość punktów wyłoniła najlepszą szkołę. Nagrodą za zdobycie I miejsca jest JABŁKO ADAMA – rzeźba naszego artysty z Golenic…………………………….

Piosenka: „Po co są bajki” – (wszyscy występujący trzymają się za ręce i kołyszą w rytm melodii śpiewając piosenkę)

Są bajki, które kochamy wszyscy
Lecz opowiadać ich nie musimy
W bajkach marzenia mogą się ziścić
Nawet wizyta Królowej Zimy
Kopciuszek spotkał w swej bajce wróżkę
I wystarczyły tylko zaklęcia,
By dziewczę zamiast wciąż być Kopciuszkiem
Została żoną pięknego księcia.

Ref. Wszystko co człowiek sobie wymarzy
W bajkach na pewno może się zdarzyć,
Więc nawet dobrze być tak troszeczkę przez
Całe życie po prostu dzieckiem.

Dzieci w dorosłych bawić się lubią,
Dorośli często, jak dzieci psocą,
W dzień się namęczą, w dzień się natrudzą,
By móc w marzeniach odpocząć nocą,
Wtedy z Alicją w Krainie Czarów
Po sennych ścieżkach swej wyobraźni
Ruszają wszyscy para za parą
Tam gdzie jest piękniej, cieplej i jaśniej

Spiker 2. Nasz teleekspres dobiega końca. Do zobaczenia w następnym odcinku.

(słychać melodię kończącą telewizyjny teleekspres).


Scenariusz programu artystycznego opracowały i przeprowadziły:

Ewa Galicka
Mirosława Mazur
Elżbieta Niewińska
Ewelina Sobkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie