Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W biblioteczce Koszałka Opałka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1646 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Tatiana Jankiewicz
Przedszkole nr 10 w Malborku


PROWADZĄCA – Tatiana Jankiewicz
WIEK DZIECI – 6-letnie
MIEJSCE REALIZACJI – sala przedszkolna
TEMAT ZAJĘCIA – „ W biblioteczce Koszałka Opałka” – ćwiczenia w doskonaleniu techniki czytania.

CELE OGÓLNE:
· doskonalenie techniki czytania;
· utrwalanie wiadomości o znanych bajkach i baśniach;
· doskonalenie techniki liczenia.


CELE OPERACYJNE:
· potrafi w skupieniu wysłuchać fragmentu bajki;
· rozpoznaje ( po przeczytanym fragmencie), jaka to baśń;
· zna tytuły wybranych bajek;
· potrafi dopasować przedmiot do wybranej baśni;
· umie czytać ze zrozumieniem;
· potrafi liczyć;
· zadaje i rozwiązuje zagadki.


METODY:
· słowne: fragmenty bajek, rozmowa, instrukcja słowna;
· czynnościowe: zadań stawianych do wykonania.


FORMY ORGANIZACYJNE:
· grupowa;
· indywidualna.


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

- lalka Koszałka Opałka, kufer rzeczy zagubionych, książki z zakrytymi obwolutami - " Stokrotka", " Rycerze okrągłego stołu", " Latający kufer", dynia, róża, lusterko, ziarenko, obrazki z bajkami o Kopciuszku, Calineczce, Królowej śniegu, Małym Księciu, karty z napisami, płyta CD z muzyką, karty z tekstem do samodzielnego czytania.

LITERATURA:
· „ W świecie Koszałka Opałka” – program edukacji czytelniczej – T. Jankiewicz
· „ ABC sześciolatka” – Program wychowania przedszkolnego
· Wybrane pozycje książkowe realizowane podczas zajęcia.




PRZEBIEG:

CZĘŚĆ WSTĘPNA

POWITANIE. Dzieci wraz z rodzicami stoją w kręgu.Nauczycielka wita wszystkich mówiąc:„ Iskierkę bajeczki puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk” – uczestnicy przekazują sobie uścisk dłoni.

CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

OPOWIADANIE NAUCZYCIELKI. Koszałek Opałek ma wielkie zmartwienie. W jego biblioteczce, za sprawą Chochlika – psotnika, zapanował straszny bałagan. Książeczki pogubiły tytuły, wymieszały się bajki, wiersze straciły autorów.Krasnoludek zwrócił się do nas o pomoc, ponieważ sam sobie nie poradzi. Jest baśniowym kronikarzem i ma bardzo dużo pracy. Musi spisać wydarzenia w królestwie króla Maciusia I, sporządzić listę mrówek w lesie, pozamykać dzwonki kwiatów przed burzą. Sami więc widzicie, że musimy mu pomóc. Koszałek przygotował nam spis spraw do załatwienia.

3.ZAGUBIONE TYTUŁY.Nauczycielka czyta dzieciom fragmenty trzech baśni. Zadaniem dzieci jest odgadnąć o jaką baśń chodzi i jaki jest jej tytuł, dopasować podpis do wybranej książki.

4.KUFER RZECZY ZAGUBIONYCH.W kufrze rzeczy zagubionych KoszałekOpałek zgromadził akcesoria z różnych bajek. Zadaniem dzieci jest przyporządkować zagubione przedmioty do odpowiednich bajek. Następnie spośród różnych napisów muszą wybrać te, które pasują do wybranych bajek i przypiąć na tablicy pod tytułem.

5.KTO JEST AUTOREM WIERSZA?Krasnoludek zapomniał, kto jest autorem przeczytanego przez nauczycielkę wiersza. Zadaniem dzieci jest obliczyć działania matematyczne i umieścić odpowiednie litery w diagramie: rozwiązanie TUWIM.

6.ZABAWA DRAMOWA.Dzieci przy dźwiękach muzyki naśladują lot na latającym dywanie lub w zaczarowanym kufrze. Wybierają się na bal do króla Maciusia I. Niestety władca zapomniał, kogo jeszcze zaprosił. Chętne dziecko losuje z magicznego kapelusza kartkę z nazwą postaci z bajki, czyta cicho, a następnie próbuje krótko opowiedzieć o wylosowanej postaci nie wymieniając jej nazwy na głos. Zadaniem pozostałych dzieci jest odgadnąć, o jaką postać chodzi.

7.PRZECZYTAJ BAJECZKĘ– PRACA PRZY STOLIKACH.Zadaniem rodziców jest przeczytać dziecku polecenie na karcie pracy. Zadaniem dziecka jest przeczytać teksti narysować odpowiedź na zawarte w tekście pytanie.

ZAKOŃCZENIE W biblioteczce Koszałka Opałka dzięki wam zapanował porządek. Krasnoludek dziękuje za dobrze wykonane zadania, a wraz z podziękowaniami przesyła nową książeczkę do przedszkolnej biblioteczki.



Opracowała: Tatiana Jankiewicz



KARTA PRACY DO SAMODZIELNEGO CZYTANIA.

Imię i nazwisko: Data:

.....................................................


Przeczytaj uważnie tekst i narysuj odpowiedź na pytanie.




Dawno, dawno temu za wielkim lasem stał mały domek. W tym domku były krasnoludki. Pewnego razu, na spacerku krasnoludki znalazły złote pudełko. W tym pudełku była korona, lusterko i korale.
Co było w pudełku?

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie