Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wycieczka do parku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1228 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Cel główny:
· Umożliwienie bezpośredniego kontaktu z przyrodą
· Ćwiczenie poczucia świadomości naturalnej przestrzeni i umiejętności działania w niej
· Wyrabianie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach publicznych

Cele operacyjne:
Uczniowie potrafią:
· Przemieszczać się w środowisku naturalnym z pomocą nauczyciela i osoby wspomagającej
· Odbierać dostarczane bodźce słuchowe, wzrokowe i dotykowe(indywidualizacja możliwości)
· Z pomocą pokonywać naturalne przeszkody
· Z pomocą ubrać się w szatni
· Na wyraźne polecenie z pomocą podniosą wskazany liść, kasztan, gałązkę
Uczniowie rozumieją:
· Proste polecenia związane z wykonywanymi czynnościami
Uczniowie zapamiętają:
· Wrażenia dostarczane przez bodźce dotykowe, słuchowe i wzrokowe

Metody: stymulacja w naturalnym środowisku, naśladownictwo motoryczne, pokaz

Tok zajęć:
1. Zajęcia w szatni: zmiana obuwia(rozpoznawanie , zakładanie, odkładanie na miejsce zmiennych butów...).
2. Przejście do pobliskiego parku- pokonywanie naturalnych przeszkód.
3. Spacer po parku:
· Ćwiczenia w umiejętnym chodzeniu po chodniku i podłożu naturalnym
· Zbieranie liści, kasztanów, gałązek i szyszek
· Układanie w koszyku zebranych „darów jesieni”
· Wsłuchiwanie się w odgłosy: szelest liści pod nogami, trzask gałązki, świergot ptaków
· Zwrócenie uwagi na biegające wiewiórki
· Dotykanie rękami kory drzew

4. Powrót do szatni – ubieranie zmiennego obuwia
5. Zajęcia w sali-układanie zbiorów w pojemnikach, osłuchanie z nazwami.

Cały czas mówimy do uczniów: gdzie idziemy( idziemy do szatni, idziemy do parku, wracamy do sali) ,co widzimy( dotykamy i mówimy np. : drzewo, kasztan liście...), nazywamy czynności jakie wykonujemy.
Opracowała mgr Alicja Major-Salwierz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie