Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ten mój cień , śmieszny cień

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 13229 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
OBSZAR EDUKACYJNY: edukacja przyrodnicza

CELE OGÓLNE:
- rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci;
- umożliwienie zrozumienia związków przyczynowo- skutkowych;
- tworzenie warunków do rozwijania wyobraźni

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- potrafi w skupieniu wysłuchać wiersz, rozumie jego treść;
- rozumie przyczynę powstawania cienia;
- wiąże obecność cienia ze źródłem światła;
- wie, że długość, intensywność i nasycenie cienia zależy od natężenia i
położenia źródła światła;
- potrafi wytworzyć za pomocą lampy cień na ścianie;
- rozpoznaje cienie i kojarzy je z odpowiednimi przedmiotami;
- rozumie pytania i potrafi na nie odpowiedzieć.

POMOCE DYDAKTYCZNE:
Piłka, wazonik, klucz, mis , lalka, postacie zwierząt z tektury (słoń, żyrafa, pies , kot, żółw, ślimak), obrazki przedmiotów i ich cieni ( kubek, kwiaty, dzbanek), kartki dla każdego dziecka (z narysowanymi pajacykami w różnych pozach i ich cienie).

PRZEBIEG:
1. Nauczycielka recytuje wiersz „Cień” L. J. Kerna i ilustruje je ruchem
(światło lampy rzuca cień na ścianę).
Ten mój cień, śmieszny cień,
Chodzi za mną cały dzień.
Robi wszystko to co ja;
Ja gram w piłkę , on też gra.
Ja n schody, on na schody,
Ja jem lody, on je lody,
Ja przez płot, on przez płot.
Gotów jest do różnych psot.
2. Omówienie wiersza- dzieci mówią co robił cień i próbują naśladować jego ruchy.

3. Rozmowa o przyczynie powstawania cienia, dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki:- co się stania z cieniem, gdy zgasi się lampę, - w jaki sposób można wydłużyć cień?, - dlaczego cień raz jest przed tobą , raz za tobą?; - kiedy cień kiedy cień jest wyraźniejszy (bardziej nasycony) ?
Dzieci poprzez doświadczenia i własne działanie znajdują odpowiedź na postawione pytania.
Obserwują cienie rzucane na ścianę przez różne przedmioty, w tym zabawki.

4. Zabawa ruchowa „Cień”- wybrane dziecko wymyślą różnorodne pozy i ruchy, pozostałe dzieci naśladują go.

5. Zagadki- czyj to cień? Dzieci odgadują (po cieniu) i wyszukują postać zwierzęcia wyciętego z tektury, określają jego charakterystyczna cechę.
6. Przejście do stolików- dzieci łączą postacie pajacyków ( w różnych pozach) z ich cieniami.

opracowała:
mgr Dorota Mejer

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie