Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia z elementami muzykoterapii

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9749 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Program nauczania zaleca realizację zajęć muzyczno-ruchowych, dając jednocześnie nauczycielowi dużą swobodę w wyborze piosenek, tańców, zabaw muzycznych. Podczas realizacji zadań, ćwiczeń muzyczno-ruchowych, zabaw, słuchaniu muzyki; istnieje możliwość kształcenia poprawnej wymowy, prawidłowego oddechu podczas śpiewania, umiejętności gospodarowania głosem. Podczas słuchania muzyki dostarczamy dziecku wrażeń estetycznych. W każdej klasie stykamy się z uczniami, którzy pragną dominować, narzucają swoje zdanie, ale z drugiej strony są dzieci ciche, wycofujące się, nieśmiałe. Terapia muzyką spełnia rolę wyciszania dziecka, ale kiedy zachodzi potrzeba pobudzania go do działania.



SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU MUZYKOTERAPII WEBŁUG MOBILNEGO MODELU REKREACJI MUZYCZNO-RUCHOWEJ DR MACIEJA KIERYŁO

Prowadząca: Joanna Jaśkiewicz

Cele ogólne:
• kształcenie twórczej, aktywnej postawy,
• integracja grupy,
• redukcja napięcia psycho - fizycznego ,
• emisja głosu

Cele operacyjne- uczeń;
• Potrafi przedstawić plastycznie swoje przeżycia i skojarzenia podczas słuchania muzyki
• Umie zaśpiewać piosenkę,
• Potrafi przedstawić ruchem zachodzące zmiany tempa i dynamiki w utworze muzycznym

Metody: kreatywne, relaksacyjne, odreagowująco- wyobrażeniowe.
Formy: indywidualna, grupowa.
Techniki terapeutyczne: interpretacje plastyczne i słowne muzyki, rytmika.



Pomoce: baloniki, duże arkusze papieru, farby akwarelowe w miseczkach



Literatura:
1. M. Kierył, Elementy muzykoterapii w pracy pedagoga ( w:) Wychowanie muzyczne w szkole, 1993/1.
2. C. Hannnaford, Zmyśle ruchy, które doskonalą umysł. Warszawa 1995.








1. Odreagowanie:
- Marsz w miejscu, z równoczesnym klaskaniem i pokrzykiwaniem /hej, hop/ na 1, 2 lub 4..Zwracamy uwagę na dynamikę, tempo, ruch, sylwetkę, emisje , swobodę.
- Ruchy naprzemiennne. Chodzenie w miejscu. Dotyk prawym łokciem lewego kolana i lewym łokciem prawego kolana. Ćwiczenia naprzemienne wykonujemy powoli, muzyka. H. Grieg Taniec Anitry do dramatu „Peer Gynt”.

2. Zrytmizowanie:
- „Deszczyk”- rytmizacja gestykularna w ruchu.
Pada deszcz- ręce nad głową, obniżają się i pokazują spadające krople- 4 razy.
Wieje wiatr-ręce nad głową- pokazanie gestów wiejącego wiatru- 8 razy.
Nagle błysk- klaśnięcie prze sobą -1 raz.
Nagle grzmot- silne tupnięcie – 1raz.
Potem wyszła piękna tęcza- zataczanie koła od głowy ku dołowi -1 raz.
Punkty od c do e powtarzamy kilka razy; muzyka E. Morricone Meni name ist Nobody.


3. Uwrażliwienie:
- Kompozycja wyciszająca- przed relaksem /malowanie spokojnej muzyki (metoda malowania 10 palcami R. F. Show’a)- muzyka C. Dedusseg’o - Światło księżyca.


4. Relaksacja:
- „Opuszczamy plac zabaw”. Plac zabaw jest opuszczony. Nie ma tam żadnych dzieci ani dorosłych- tylko gromadka wróbli siedzi na gałęziach kasztanowca i coś sobie pogwizduje…Piaskownica jest pusta, ale po śladach widzisz, że kiedyś bawiły się tutaj dzieci..
Na brzegu leżą dwa samochodziki i kilka figurek… Może SA tam również foremki do stawiania babek z piasku- albo jeszcze coś innego…
Jeden z końców huśtawki skierowany jest wysoko w gorę, drugi leży ciężko na ziemi- ale nie ma nikogo innego niż wiatr…
Na sznurowanej drabince nikogo nie ma…Pomiędzy szczeblami przelatuje powietrze…
Na łąkach kwitną kwiaty. Jeżeli się dokładnie przyjrzysz, będziesz mógł je rozpoznać. Być może to stokrotki- albo dzwonki-a może coś zupełnie innego…Ale wszędzie widzisz zieloną koniczynę…
Cisza sięga aż pomiędzy źdźbła trawy…
Huśtawka łagodnie się kołysze. Może popchnęło ją jakieś dziecko, a może zrobił to wiatr. Obserwuj ją przez chwilę, popatrz, jak się kołysze w jedną stronę, w drugą, w górę ,w dół…
Jest bardzo cicho…

5.Aktywizacja:
-Taniec z balonem- dowolne zabawy taneczne z balonikiem, który nie może upaść na ziemię; muzyka W. Kilar Pianista.
- Wysłuchanie i omówienie utworu muzycznego.
- Pytanie do dzieci- jak się teraz czujecie?

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie