Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wpływ grup rówieśniczych i mediów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1506 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ


Temat: Wpływ społeczny grup rówieśniczych oraz mediów.

CELE:
-zapoznanie z rodzajami manipulacji stosowanymi przez media,
-dokonanie analizy wpływu jaki mogą wywierać grupy rówieśnicze,
-uświadomienie zakresu kontroli nad własnym życiem.

MATERIAŁY:
Maciej Jłowiecki „Krzywe zwierciadło-o manipulacji w mediach” WAL „Gaudium” Lublin 2003
Gałas Mieczysłw „Idolaria w perspektywie postmodernistycznej” WYCHOWANIE NA CO DZIEŃ 1997 nr.4-5
Mariola Chomczyńska-Miliszkiewicz „Podróż w nieznane” WSIP Warszawa 1999
Małgorzata Jachimska „Scenariusze lekcji wychowawczych”


PRZEBIEG LEKCJI
1.Wyjaśnienie negatywnego wpływu wzorów oferowanych młodym ludziom przez media.
2. Dyskusja dlaczego,, idolom się wybacza wszystko spuszcza się dymną zasłonę na ciemne strony ich życia”.
3.Analiza artykułów prasowych.
4.Przedstawienie pojęcia manipulacja i podanie rodzajów manipulacji stosowanych przez media.
5.Wykonanie ćwiczenia:
„TO ODE MNIE ZALEŻY”
Materiały
-arkusze papieru
-mazaki
Przebieg:
-Uczniowie wspólnie ustalają główne obszary ,sfery swojego życia ,np. .,nauka, czas wolny , zdrowie, kontakty z rówieśnikami ,rozwój osobisty.
-Dzielą się na tyle grup ile obszarów życia wyodrębnili. W grupach zastanawiają się ,na co i w jakim zakresie mają wpływ w obrębie wyróżnionej sfery życia(np. czas wolny- wybór zainteresowań ;wybór osób, z którymi spędzają wolny czas ;ilość czasu przeznaczonego na różne działania)
-Grupy prezentują wyniki swojej pracy na forum klasy
OMÓWIENIE
Podsumowując dyskusję warto ukierunkować pytaniami skierowanymi do uczniów:
-jak oceniają zakres wpływu mediów na swoje życie?
-jakie konsekwencje wiążą się z uległością wobec grup rówieśniczych oraz mediów?
-co to znaczy być odpowiedzialnym za siebie i swoje życie?
OPRACOWAŁA :WIESŁAWA USAR

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie