Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ruch jest zdrowy dla ciała i głowy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2037 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


"RUCH JEST ZDROWY DLA CIAŁA I GŁOWY –ZABAWY I SPORTY ZIMOWE"

mgr Ewa Sawicka
Przedszkole Samorządowe Nr 2
w Chojnicach

KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA

     Rozpoczynając pracę z dziećmi 6-letnimi postanowiłam skorzystać z książki pt. "Mój kuferek". W niej przeczytałam o Kinezjologii Edukacyjnej. Chcąc pogłębić wiedzę na ten temat zaczęłam studiować literaturę mówiącą o uczeniu się metodami aktywizującymi. Okazało się, że jest to zespół prostych ćwiczeń ruchowych stosowanych w celu zwiększenia umiejętności wszelkiego rodzaju uczenia się z całym mózgiem, umożliwiający dzieciom rozwinięcie ich potencjalnych możliwości zblokowanych w ciele.
     I tak jak P. Dennison w jednym ze swych wierszyków powiedział: "Jasny cel ustalam sobie, potem zaś ćwiczenia robię", tak i ja postanowiłam od tej chwili każde zajęcie z dziećmi zaczynać stosując niektóre ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej. Są to: Picie wody, Słoń, Ruchy naprzemienne, Pozycja Dennisona, Leniwe ósemki, Punkty na myślenie i wiele innych.
     Sama opracowuję scenariusze zajęć z wykorzystaniem ćwiczeń gimnastyki mózgu, np. "Ruch jest zdrowy dla ciała i głowy- zabawy i sporty zimowe". Dzieci bardzo chętnie i z pełnym zaangażowaniem wykonują te ćwiczenia.

Scenariusz zajęcia
"RUCH JEST ZDROWY DLA CIAŁA I GŁOWY –ZABAWY I SPORTY ZIMOWE"

CELE OGÓLNE:
  • Poznanie rodzajów sportów zimowych: saneczkarstwo, łyżwiarstwo, narciarstwo,
  • Bezpieczne zabawy na śniegu.
CEL TERAPEUTYCZNY – korzyści:
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
  • Wyzwalanie aktywności twórczej (muzyczno- plastyczno- ruchowej),
  • Nabywanie umiejętności relaksacji,
  • Odczuwanie radości ze wspólnej zabawy i dobrze wykonanego zadania.
POMOCE:
  • Obrazek "Zabawy i sporty zimowe", kubki z wodą do picia, kaseta z muzyką relaksacyjną, arkusz szarego papieru, kartki z leniwymi ósemkami, kredki.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
  1. Podanie tematu zajęć.
    Nauczycielka odsłania fragmenty obrazka pt. "Zabawy i sporty zimowe", a dzieci zgadują na jaki temat będą dzisiaj rozmawiały i bawiły się.
    Nauczycielka zadaje pytania:
    Jakie znacie sportowe dyscypliny zimowe?
    Co jest potrzebne, aby się one odbywały?
    Z czego powstaje lód, śnieg?
  2. Picie wody- ćwiczenie energetyzujące (woda odpowiedzialna jest za gotowość mózgu do przyjmowania informacji).
  3. Zabawa muzyczno- ruchowa pt. "Saneczkarstwo" z wykorzystaniem "Kołyski"- ćwiczenia na przekraczanie linii środkowej ciała (poprawia sprawność potrzebną do zajęć sportowych).
    Dzieci w takt muzyki biegają po sali, gdy muzyka cichnie markują wsiadanie do sanek i kołyszą się na boki.
  4. Kwiaty Dziadka Mroza- rysowanie oburącz (ćwiczenie powodujące rozwój twórczego myślenia, zdolności plastycznych).
    Dzieci podchodzą do okien i "rysują" oburącz wzory na szybach.
  5. "Jedziemy na nartach"- ruch naprzemienne (usprawniają koordynację ciała przy zajęciach sportowych).
  6. "Medytacja na krze"- pozycja Cook’a- ćwiczenia pogłębiające (wyciszenie emocji z poprzedniego ćwiczenia.
    Dzieci słuchają muzyki relaksacyjnej.
  7. "Jazda figurowa na lodzie"- aktywna ręka- ćwiczenie wydłużające (pobudza zdolności działania mięsni ramion, ułatwia rysowanie, wzmacnia koncentrację).
  8. " Pan Bałwan a może Pani?- leniwe ósemki- ćwiczenie na przekraczanie linii środkowej ciała (poprawia koordynację wzrokowo- ruchową).
    Każda dziecko chcąc otrzymać kartkę od nauczycielki musi podejść do niej po kształcie ósemki narysowanej na dużym arkuszu papieru. Potem dziecko otrzymuje kartkę z narysowaną ósemką. Zadaniem dzieci jest kreślenie kciukiem leniwej ósemki, ą następnie ozdobienie jej wizerunkiem bałwana.
  9. "Bałwankowa aleja."
    Po wykonaniu rysunków i omówieniu ich i wywieszenie w "Bałwankowej alei".
  10. Zakończenie.
    Dzieci śpiewają piosenkę pt. "Ulepimy bałwana" i przygotowują się do wyjścia na świeże powietrze, aby ulepić ogromnego bałwana.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie