Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czy mam zdrową stopę? Jak o nią zadbać?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1936 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

SCENARIUSZ LEKCJI Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

BLOK TEMATYCZNY: RUCH W ŻYCIU CZŁOWIEKA. HIGIENA CIAŁA .

TEMAT ZAJĘĆ: Czy mam zdrową stopę ? Jak o nią zadbać ?

KLASA I – III szkoła podstawowa

CZAS ZAJĘĆ: 90’

MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna, korekcyjna, łazienka

MATERIAŁY POMOCNICZE:
-zaproszenie dla pielęgniarki szkolnej
-ilustracja z odbiciem stopy lewej i prawej (zdrowej i płaskiej )
-szary papier
-kartki bloku technicznego lub rysunkowego
-4 barwy farby plakatowej
-pędzle
-ręczniki papierowe
-przybory toaletowe ; mydło , ręcznik , szczoteczka do paznokci , pumeks
-buty do prezentacji
-przybory do ćwiczeń stóp ; wałeczki do masażu , maty do masażu , woreczki , ołówki , laski , kółka
-foliogram – „Moje stopy będą zdrowe jeśli zadbam o :
higienę stóp,
właściwe obuwie,
regularne ćwiczeni przeciw płaskostopiu.

CELE ZAJĘĆ:
Uczeń:
-wie, jak wygląda zdrowa i płaska stopa
-zna i potrafi zastosować ćwiczenia przeciw płaskostopiu
-wie, jak zadbać o higienę stóp, stosując środki myjące tj ; mydło , pumeks , szczotka
do paznokci , ręcznik
-potrafi dobrać but stosownie do sytuacji i pory roku .

Cel odległy:
Uczeń dba o higienę i zdrowie stóp, stosując metody zachowania właściwej postawy ciała
i samokontroli. W tym celu uczniowie co semestr badają własne stopy poprzez odbicie stóp na kartce.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
A) 1. Rozmowa wprowadzająca. (10’)
Uczniowie zdejmują obuwie, skarpetki i przyglądają się swoim stopom. Nauczyciel pokazuje uczniom odcisk stopy zdrowej i płaskiej – ilustracja . Wyjaśnia różnice. Uczniowie porównują swoje stopy ze stopami na ilustracji, zastanawiając się jakie są ich stopy ?

M E TA P L A N

JAKIE MAM STOPY? JAKIE STOPY MIEĆ POWINIENEM ?

LEWA PRAWA LEWA PRAWA
STOPA STOPA STOPA STOPA
......... ........... ........... ............
......... ...........
......... ...........

JLE STÓP JEST ZDROWYCH ? ...............

JLE STÓP JEST PŁASKICH ? .............

JAKIE ZNASZ ĆWICZENIA , ABY WYLECZYĆ PŁASKĄ STOPĘ ?...................................

B) (60’) 1.Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy . Pomaga wybrać lidera, sprawozdawcę, sekretarza w każdej grupie. (METAPLAN)
Uczniowie wykonują odciski stóp na kartkach bloku technicznego lub rysunkowego.Każda grupa posiada inny kolor farby plakatowej. Uczniowie nanoszą farbę na podeszwę stopy
i wykonują odcisk na papierze z bloku .Następnie opisują kartkę imieniem i nazwiskiem oraz oznaczają lewą i prawą stopę . Każdy uczeń ma za zadanie zaznaczyć wielkość zakola w środkowej części podeszwy stopy na odbitych odciskach stóp.

Pod pytaniem „Jakie stopy mieć powinienem?” – należy przykleić kartoniki ze stopami z największym zakolem, a tym samym te stopy, które dały na papierze najmniej odbitej farby.

Pod pytaniem „Jakie mam stopy ?” – uczniowie przyklejają kartki z stopy lewej i prawej.

Następnie uczniowie liczą ilość stóp płaskich i zdrowych. Wypisują wyniki na szarym papierze. Każda grupa gromadzi pomoce do ćwiczeń stóp i pokazuje klasie znane jej dwa ćwiczenia. Nauczyciel uzupełnia listę ćwiczeń przeciw płaskostopiu . Po omówieniu każdego metaplanu ćwiczą wszyscy uczniowie.

2. Pielęgniarka szkolna przeprowadza 1,2 grupy do łazienki, gdzie uczniowie obmywają stopy, korzystając z mydła i szczoteczki do paznokci. Objaśnia zasady higieny stóp , zwracając uwagę na dokładne osuszenie stóp – profilaktyka przeciw grzybicza . Grupa 3,4 zostaje w sali i dokonuje właściwego doboru butów w zależności od sytuacji, pory roku i wieku . Uczniowie w grupach opisują but i określają jego zastosowanie. Grupy wymieniają się zadaniami.

C) (10’) Mini wykład ;
-Co to jest płaskostopie ?
-Jak przeciwdziałać płaskostopiu ?
1.ćwiczenia
2.prezentacja właściwego obuwia dla dzieci z płaską stopą , uzasadnienie .
3.foliogram „Moje stopy będą zdrowe jeśli zadbam o”
-Higiena stóp – podstawowe zasady higieny stóp;
1.mycie nóg
2.obcinanie prosto paznokci
3.osuszanie
4.właściwa bielizna
5.odpoczynek itp.

D) (10’) Nauczyciel wręcza uczniom zestawy ćwiczeń przeciw płaskim stopom do wykorzystania w domu wraz z listem do rodziców – wzmocnienie motywacji do ćwiczeń .

Opracowała: mgr Magdalena Bajer

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie