Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ślubowanie klasy pierwszej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7147 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA KLASY I

WYCHOWAWCA:

Serdecznie witam bohaterów dzisiejszego dnia – Was pierwszoklasiści.
Pragnę również powitać gości, którzy chcieli towarzyszyć nam w tak ważnym dniu:
- Ks. Proboszcza
- Rodziców
- Przewodniczącą Rady Rodziców
- Panią z „zerówki”
- Pana dyrektora
- Grono Pedagogiczne
- oraz uczniów tej szkoły

POWITANIE PIERWSZOKLASISTÓW PRZEZ UCZENNICĘ KLASY STARSZEJ:

Drodzy, Mali Przyjaciele!
Od pierwszego września tworzycie wraz z nami wielka szkolną rodzinę.
Wiecie, że w rodzinie każdy obok praw ma obowiązki, które powinien solidnie wypełniać.
Naszym wspólnym obowiązkiem jest przede wszystkim nauka. Do niej wdrożą Was nauczyciele
i rodzice. My starsi koledzy podamy Wam pomocną dłoń.
Korzystajcie z naszych szczerych rad i pomocy. Możecie zawsze zwracać się do nas ze wszystkimi trudnymi sprawami. Wiemy, że tych może być dużo. My zabawimy się z Wami na przerwie, pomożemy znaleźć zgubiony worek, przeprowadzimy przez jezdnię.
Mały Kolego, Koleżanko – pamiętajcie jesteśmy Waszymi starszymi siostrami i braćmi, którzy służyć Wam będą pomocą, gdy szkolne życie okaże się trudne.
Uśmiechnijcie się, bo w szkole jest radośnie.
Cieszymy się, bo powiększyła się nasza szkolna rodzina.
Życzymy Wam jak najlepszych postępów w nauce opisanych na Waszych pierwszych świadectwach.

WYCHOWAWCA:
Proszę Was, Pierwszoklasiści o przedstawienie części artystycznej, którą przygotowaliście na dzisiejszą uroczystość.

1. RECYTACJA WIERSZA „BARWY OJCZYSTE”
Dwie uczennice występują z szeregu – jedna macha biało – czerwoną chorągiewką, druga recytuje wiersz.

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.


2. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „NASZ SZTANDAR”

Nasz sztandar to biel i czerwień.
Orzeł to godło Polaków.
I wszyscy starsi i młodsi
chcą godni być tych znaków.
Biel, czerwień i orzeł biały,
zawsze i wszędzie są z nami.
Jesteśmy dziećmi tej ziemi,
małymi Polakami.

3. WIERSZ „KTO TY JESTEŚ?” (Wykonany w formie dialogu)

Kto Ty jesteś? Polak mały!
Jaki znak twój? Orzeł biały!
Gdzie ty mieszkasz? Między swymi!
W jakim kraju? W polskiej ziemi!
Czym ta ziemia? Mą Ojczyzną.
Czym zdobyta? Krwią i blizną.
Czy ją kochasz? Kocham szczerze.
A w co wierzysz? W Polskę wierzę.

4. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „PŁYNIE WISŁA, PŁYNIE...”(Uczniowie poruszają się po sali naśladując płynącą Wisłę)

Płynie Wisła,
płynie po polskiej krainie.(bis)
Zobaczyła Kraków – pewnie go nie minie.
Zobaczyła Kraków,
wnet go pokochała.(bis)
I w dowód miłości wstęgą opasała.

5. RECYTACJA WIERSZA „OJCZYZNA NASZA”
Ojczyzna nasza to wieś i miasto.
I las co szumi piosnkę o zmroku.
Obłok i słońce co świeci jasno.
Zboże co w polu rośnie wysoko.
Ojczyzna nasza to dom i szkoła.
I szara wstęga drogi za domem.
I wszystko, wszystko co jest dokoła.
Tak bliskie sercu, drogie, znajome.
To mowa, którą od dziecka znamy.
To ludzie, których nic nie pokona.
Gorącym sercem Ciebie kochamy,
Ojczyzno nasza, ziemio rodzona.

6. ZBIOROWA RECYTACJA WIERSZA „IDĄ PIERWSZAKI”

Idą pierwszaki – dawne maluchy.
Jeden w drugiego to same zuchy.
Buzie umyte i ręce czyste.
Każdy na plecach dźwiga tornister.
Z bijącym sercem stoją przed szkołą.
Jak im tu będzie? – Chyba wesoło.



7. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „IDĘ DO SZKOŁY”

Idę do szkoły Ref. Kim ja jestem?
A ze mną przyjaciele. Wie każdy z was!
Śpiewam wesoło, Do pierwszej klasy
bo przygód czeka wiele. Idę pierwszy raz.

Niosę tornister , Ref. Kim ja jestem ...
w nim książki i zeszyty.
W nowym piórniku
mam kredki, długopisy.

8. INDYWIDUALNA RECYTACJA WIERSZA „PIERWSZAK”

Jestem bardzo wesoły,
bo już idę do szkoły.
Piaskownicę zostawiam bez żalu.
Książki niosę w tornistrze.
Od czystości aż błyszczę.
Przecież jestem już pierwszak! Nie Maluch!

9. INDYWIDUALNA RECYTACJA WIERSZA „MAM MUNDUREK...”

Mam mundurek śliczny, nowy,
granatowe wstążki.
Mam tornister, a w tornistrze
same nowe książki.
Minę także mam nowiutką,
taką szkolną minę,
bo do szkoły właśnie idę
na ósmą godzinę.
Zaraz przyjdą dzieci, zaraz się spotkamy.
Wcale się nie boję i nie trzymam mamy.

10. INDYWIDUALNA RECYTACJA WIERSZA „DYŻURNY”

Czy w dzień słoneczny, czy w dzień pochmurny,
zawsze przyjemnie jest być dyżurnym.
Reszta mej klasy na przerwie gania,
a mnie czekają trudne zadania.
Ścieram tablicę, bardzo się staram,
by była czarna, nie jakaś szara.
Kwiatom w doniczkach sprawdzam podłoże.
Jakże się macie, podlać was może?
Gdy mi papierek wejdzie pod nogę,
to mu do kosza wskazuję drogę.
Także ode mnie tylko zależy,
czy wpuszczę oknem wiaterek świeży.
Dzięki mnie w klasie panuje czystość.
Tak! Tak! Dyżurny to osobistość.



11. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „ROŚLINKI W KLASIE MAM”
( Refren śpiewają wszyscy uczniowie, zwrotki – indywidualnie uczennice.
W trakcie śpiewania uczniowie ilustrują ruchem treść piosenki)

Ref. Roślinki w klasie mam
i bardzo o nie dbam.
Co lubi każda z nich
wie Jola, Kuba, Zbych.
1. Paprotka okiem zerka
na Jędrka i Roberta.
Zielone listki małe
dziękują za zraszanie.
Ref. Roślinki ....
2. To stare kaktusisko,
co kolce ma jak szpady,
wystawia je do słońca,
nie szuka z nikim zwady.
Ref. Roślinki ...

12. INSCENIZACJA WIERSZA „KREDA”
( Na środek wychodzi pięcioro dzieci z rekwizytami)

Dz.1 Pisze kreda na tablicy.
Pisze bardzo rada.
Bielutkimi literkami
Dzieciom opowiada.
Dz.2 Tu jest lala. ( podnosi do góry wyraz „lala”)
Dz.3. Tu kot. ( podnosi wyraz „kot” )
Dz.4. Tu jest dom. ( podnosi wyraz „dom”)
Dz.5. A tu płot. ( podnosi wyraz „płot”)
Wszystkie dzieci : Gdy się pisać nauczymy
słowo, tak po słowie.
Szereg liter na tablicy
więcej nam opowie.

13. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „ W LITERKOWIE”

Na spotkanie w Literkowie
jedzie liter całe mrowie.
Ciągnie ciuchcia wagoniki,
pędzi pociąg w takt muzyki.
Stuku puku, stuku puku, stuku puku,
stuku puku, stuku puku, stuku puku,
Każda wielka zaś litera,
sama w podróż się wybiera.
Be balonem, Wu na wrotkach,
w Literkowie chcą się spotkać.
Kiedy koniec lata bliski
w Literkowie jest spotkanie.
Każda z liter w Literkowie
o przygodach swych opowie.
Tralalala, tralalala, tralalala,
tralalala, tralalala, tralalala.
14. INSCENIZACJA WIERSZA „LITERKI”
( Na środek wychodzi ośmioro dzieci, sześcioro przedstawia litery: A, B, C, D, E, O.)
Narrator: Raz literki w abecadle
chciały się zabawić
i kłóciły się zajadle
jakby się ustawić.
A krzyczało:
Literka A: Chcę być pierwsze!
Narrator: ale B nie chciało.
C i D zgubiły wiersze,
E pod stół zleciało.
O toczyło się toczyło,
aż w kałamarz wpadło.
Tak o miejsca się kłóciło
całe abecadło.
Nagle słychać głosik Anki:
Anka: Cicho mi w tej chwili!
Marsz literki do czytanki,
jak was ustawili!

15. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI „MY UCZNIOWIE PIERWSZEJ KLASY”
(Refren uczniowie śpiewają i rytmicznie wyklaskują)

My uczniowie pierwszej klasy
chodzimy do szkoły.
My urwisy, ananasy,
Każdy z nas wesoły.
Dźwięczy dzwonek, dźwięczy,
na lekcje nas wzywa.
Każdy pierwszak z raźną miną do klasy przybywa.(bis)
WYCHOWAWCA:
Pierwszaki pokazały, że potrafią ładnie śpiewać, recytować, bawić się.
Mogą więc przystąpić do ślubowania.
( Uczniowie powtarzają tekst ślubowania, który czyta wychowawca)
Ślubuję
być dobrym Polakiem,
dbać o dobre imię swej klasy i szkoły.
Będę uczyć się w szkole jak kochać ojczyznę,
jak dla niej pracować kiedy urosnę!
Będę się starać być dobrym kolegą,
swym zachowaniem i nauką
sprawiać radość rodzicom i nauczycielom.

WYCHOWAWCA:
A teraz proszę Pana Dyrektora o pasowanie pierwszoklasistów na uczniów naszej szkoły.

(Dyrektor dotyka „specjalnym”, dużym ołówkiem prawego ramienia ucznia wypowiadając słowa:
Pasuję Cię na ucznia naszej szkoły”
Uczeń odpowiada: „Będę dobrym uczniem” )

Każdy uczeń po pasowaniu potwierdzi to w kronice szkolnej swoim palcem umoczonym w tuszu .
Na pamiątkę ślubowania każdy pierwszak otrzyma dyplom.

Pierwszaki otrzymują prezenty od Rady Rodziców, kolegów ze starszych klas.
W tym dniu otrzymują również swoje pierwsze książeczki SKO.


Literatura:
K. Lenkiewicz – Wybór wierszy okolicznościowych
S. Łukasik i inni – Przewodnik metodyczny Wesoła Szkoła do klasy I. Część I
E. Drzał – Inscenizacje w nauczaniu zintegrowanym

Opracowała: Agata Ebert

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie