Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz lekcji języka niemieckiego - Sind wir tolerant?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2836 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz lekcji języka niemieckiego przeprowadzonej w klasie II LO

Scenariusz lekcji języka niemieckiego
nauczyciel – Ewa Schulz
klasa II LO
czas – 2 godziny lekcyjne
Temat: Sind wir tolerant?
Cele zajęć:
Cele dydaktyczne:
- uczeń pamięta nową leksykę
- uczeń rozumie usłyszane wypowiedzi
- uczeń potrafi użyć nową leksykę w wypowiedziach samodzielnych
- uczeń potrafi używać zwrotów i wyrażeń niezbędnych w prowadzeniu dyskusji
Cele wychowawcze:
- walka z nietolerancją i stereotypami – czy wygląd zewnętrzny może decydować o wartości człowieka?
- nauka przeprowadzania dyskusji na kontrowersyjne tematy
Metody pracy:
- praca indywidualna
- praca w grupach
- „burza mózgów”
Środki dydaktyczne:
- podręcznik „Themen neu 2”
- kaseta magnetofonowa
- ksero, tablica, kreda
Przebieg lekcji:
I. Faza wstępna: nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność oraz zadanie domowe, dyżurny zapisuje datę i temat na tablicy
II. Rozgrzewka językowa:
Nauczyciel zadaje pytania:
- Was ist die Toleranz?
- Was glaubst du- sind die Polen tolerant?
- Wie können die jungen Leute mit der Intoleranz kämpfen?Was machst du in dieser Hinsicht?
Nauczyciel zapisuje na tablicy hasło „der Irokese“- uczniowie podają swoje skojarzenia i zapisują je.
III. Wprowadzenie nowego materiału:
Uczniowie indywidualnie zapoznają się z tekstem (str.17) wypisują i zgłaszają nauczycielowi niezrozumiałe zwroty i wyrażenia, nauczyciel objaśnia nową leksykę (możliwie w języku niemieckim). Po zapisaniu znaczeń nowych słów uczniowie czytają tekst na głos, następnie nauczyciel zadaje pytania:
- Wie alt ist Heinz Kuhlmann?
- Was macht er jeden Morgen?
- Wozu braucht er das Ei?
- Warum bekommt er kein Arbeitslosengeld?
- Was meinen die Agestellten?
- In welcher Firma war er früher angestellt?
- War sein Chef mit ihm zufrieden?
- Warum hat er gekündigt?
- Warum hat er bis jetzt keine neue Stelle gefunden?
Uczniowie zapisują pytania i odpowiedzi w zeszytach. W celu sprawdzenia poprawnego zrozumienia tekstu uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie typu prawda-fałsz (podręcznik str.17) , które zostaje sprawdzone na plenum.
Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu:
Uczniowie czytają indywidualnie wypowiedzi osób biorących udział w dyskusji, zapisują nową leksykę, którą nauczyciel objaśnia. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi uczniowie sprawdzają na plenum kolejność zaznaczonych fragmentów.
Ćwiczenia w mówieniu:
Nauczyciel dzieli grupę na dwie części oraz rozdaje ksero z przykładowymi zwrotami używanymi w dyskusji:
- Ich glaube......
- Ich bin der Meinung,dass.........
- Meiner meinung nach..........
- Nach meiner Ansicht..........
- Ich bin ganz anderer Meinung...........
- Ich kann deine Meinung nicht teilen...........
- Das ist richtig,aber ..........
- Ich bin mit dir/Ihnen (nicht) einverstanden............
- Ich finde es toll/schrecklich...........
- Das finde ich nicht.......
- Das ist falsch/nicht wahr/stimmt nicht.
- Genau!/ Einverstanden!/Richtig!
- Wie kannst du das wissen?
- Bist du sicher?/ Weißt du das genau?
- Das weiß ich genau
Uczniowie w grupach zbierają argumenty – grupa A – reprezentuje stanowisko Heinza w sprawie jego wyglądu, grupa B popiera stanowisko urzędników z urzędu pracy. Nauczyciel koordynuje pracę uczniów, sprawdza poprawność gramatyczną zapisanych wypowiedzi. Po 15 minutach uczniowie z każdej grupy na przemian przedstawiają swoje argumenty.
Zadanie domowe:
- opanowanie nowej leksyki
- nauczyć się opowiadać tekst przedstawiając sytuację Heinza

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie