Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Uczymy się biegać, skakać, rzucać

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1352 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Scenariusz zajęć do klasy II

Temat: Wyścigi rzędów; bieg z pozycji wysokiej, skoki ponad przeszkodą, rzut woreczkiem do obręczy.

Prowadząca : Aleksandra Malik
Cykl: Uczymy się biegać, skakać,

Cele:

  • Ćwiczenia kształtujące ze współćwiczącym z akcentem na skoki i biegi ( złap swój ogon, walka kogutów)
  • Kształtowanie ogólnej sprawności z akcentem na szybkość i zwinność, skoczność
  • Sprawność ułatwia życie codzienne
  • Potrzeba ciągłej troski o poprawną postawę ciała
Miejsce ćwiczeń:
  • Sala gimnastyczna
Przybory, sprzęt:
  • 2 ławeczki, 11 szarf, 6 woreczków, 6 obręczy, 2 pachołki
PLAN REALIZACJI
I.
  1. Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji.
  2. Zabawa porządkowa: berek – samolot.
  3. Dobranie się w pary i wykonywanie ćwiczeń kształtujących ze współćwiczącym
    • Ustawienie tyłem do siebie w rozkroku, ramiona w bok, chwyt dłoni. Równoczesne wznosy ramion w bok i opust bokiem w dół.
    • Ustawienie obok siebie, twarzami w tę samą stronę, rozkrok, ramiona wewnętrzne w dół, chwyt dłoni. Równoczesne krążenia ramion wewnętrznych w przód, w tył. Zmiana rąk – "kręcenie korbą".
    • Przodem do siebie, w odległości wyciągniętych ramion, chwyt dłoni, naprzemienny przysiad i wyprost postawy. Huśtawka.
    • Tyłem do siebie, ręce zaplecione w łokciach, równoczesne przysiady i powrót do postawy.
    • Na wprost siebie, lewa ręka wsparta na barku współćwiczącego, prawa chwyta uniesioną w przód nogę współćwiczącego. Równoczesne podskoki w przód, tył i dokoła siebie.
    • Na wprost siebie, ręce skrzyżowane na piersiach, podskoki na jednej nodze. Próba zmuszenia partnera do postawienia drugiej nogi na ziemi przez popchnięcie go ramionami. Walka kogutów.
    • Na wprost siebie w przysiadzie, ramiona ugięte w przód. Wzajemne uderzanie w dłonie w podskokach.
    • Prowadzenie taczek: jedno dziecko w podporze przodem, nogi w rozkroku, drugie z tyłu chwyta za uda współćwiczącego i podnosi je na wysokość bioder.
  4. Zabawa: złap swój ogon. Dzieci nadal są w parach, jedno wkłada sobie szarfę w spodenki jak ogonek. Na sygnał drugie dziecko goni partnera starając się wyrwać mu ogon. Gdy mu się uda, sam wkłada szarfę i ucieka. Zabawa toczy się do sygnału.
II.
  1. Podział na dwa zespoły. Odliczenie do dwóch. Jedynki i dwójki tworzą dwa zespoły.
  2. Ustawienie zespołów na pozycjach. Przygotowanie toru dla obu grup.
  3. Podanie i komentarz pierwszego i następnych ćwiczeń w późniejszej kolejności..
  4. Wyścigi rzędów:
    • Bieg z pozycji wysokiej, przeskok przez ławeczkę ustawioną poprzecznie do toru, obiegnięcie półmetka, przeskok przez ławeczkę w drodze powrotnej, obiegnięcie swojego rzędu i klaśnięcie w dłoń następnego uczestnika jako sygnał do jego biegu. Przyznanie punktów za zdobycie miejsc. Wyłapanie ewentualnych pomyłek.
    • Bieg z pozycji wysokiej z 3 woreczkami w dłoni, podczas biegu wrzucanie woreczków do obręczy, obiegnięcie półmetka, powrót biegiem do swojego rzędu z obiegnięciem go. Druga osoba wybiera woreczki z obręczy i wraca z nimi przekazując je następnemu także obiegając swój rząd. Sadzenie ziemniaków.
    • Bieg z pozycji wysokiej, przeskok przez ławeczkę ustawioną poprzecznie do toru, obiegnięcie półmetka, wrzucenie 3 woreczków do jednej obręczy – celność – obiegnięcie swojego rzędu i klaśnięciem danie sygnału do biegu następnego uczestnika.
III.
  1. Zabawa: Kierujący ruchem. Dzieci siedzą w kole, jedno z dzieci w środku, będzie zgadującym . Na sygnał prowadzącego wybrane dziecko zaczyna jakiś ruch, reszta zaczyna go naśladować. Siedzący w środku ma zgadnąć, kto kieruje ruchem, czyli kto zaczął. Jeśli odgadnie zamieniają się miejscami.
  2. Zbiórka, pożegnanie.
Literatura:
  1. K. Nowakowska "Wychowanie fizyczne w klasach I – III" Wydawnictwo Pedagogiczne Kielce 1994 r.
  2. J. Hanisz " Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI – wieku klasy 1 – 3" WSiP Warszawa 1999r.
  3. R. Trześniowski " Gry i zabawy ruchowe" Sport i Turystyka Warszawa 1972r.
Opracowanie: Aleksandra Malik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie