Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W poszukiwaniu skarbów-hospitacja diagnozująca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1482 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Grupa 6- latki
Data: 12. III. 2002r.
Prowadząca: Iwona Mildner
Tematyka tygodnia: „Jesteśmy dobrymi piratami”.
Temat zajęć: W poszukiwaniu skarbu.

Cele ogólne.
Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się przyjętym zasadom. Wdrażanie dzieci do wspólnego zgodnego wykonywania podejmowanych decyzji dotyczących zabaw lub innych czynności w drodze naradzania się, dyskutowania. Przestrzeganie kulturalnego zwracania się do innych i przyswajanie form grzecznościowych. Uświadomienie dzieciom wartości koleżeństwa, sprawiedliwości i dobroci oraz konieczności poszanowania cudzej własności. Tworzenie odpowiedniej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, przyjaźni i opiekuńczości.

Cele operacyjne.
o zna i stosuje zwroty grzecznościowe:
dziękuję, różne sposoby powitania,
o potrafi odróżnić dobre zachowanie od złego; wybierze odpowiedni obrazek lub napis,
o potrafi współdziałać z partnerem, w razie potrzeby pomoże koledze w wykonaniu ćwiczenia,
o umie słuchać innych, cierpliwie czeka na swoją kolej,
o potrafi dobrać się w zespoły kilkuosobowe poprzez odliczanie do wybranej liczby,
o rozumie konieczność naradzania się i dyskutowania w celu podjęcia wspólnej decyzji,
o potrafi uzasadnić dokonany wybór,
o umie słuchać poleceń nauczyciela,
o potrafi w sposób werbalny wyrazić pozytywne emocje w stosunku do kolegi.

Pomoce.
Koperty (dla każdego dziecka jedna) z zestawem obrazków i napisów przedstawiających przykłady dobrego i złego zachowania, wizytówki z imionami dzieci, opaski i chusty pirackie, cztery plastikowe skrzynie, różnorodne przedmioty codziennego użytku, dwie ławeczki drewniane, duże klocki gumowe, małe serduszka samoprzylepne, tajemnicza skrzynia ze „skarbem”, sylwety różnych owoców.

Przebieg.
1. Różne sposoby powitania:
a. słowem
b. ruchem
2. Zaproszenie do udziału w pirackiej wyprawie na Owocową Wyspę – będziemy poszukiwać skarbu.
a. Chrzest na dobrego pirata
I. Zadanie:
Czy znasz zasady dobrego zachowania?
Dzieci otrzymują koperty zawierające zestawy obrazków i napisów z przykładami dobrego i złego zachowania. Ich zadaniem jest wybranie jednego przykładu dobrego zachowania i przypięcie go na tablicy pod swoją wizytówką.
II. Zadanie:
Sprawdzian siły i wytrzymałości.
Pary złączone plecami jednocześnie podnoszą się z siadu klęcznego do pozycji wyprostowanej.
III. Zadanie:
Wymyślanie dla siebie pirackiego imienia w połączeniu z pasowaniem na Dobrego Pirata.
Każde dziecko otrzymuje opaskę i chustkę.
b. Przygotowania do wyprawy – pakowanie pirackich skrzyni.
”...Na Owocowej Wyspie, gdzie ukryty jest skarb panuje słoneczna pogoda, często pada deszcz, czasami wieje silny wiatr...”
Piraci dzielą się na cztery kilkuosobowe zespoły poprzez odliczanie do czterech. Zadaniem każdej grupy jest wspólne naradzanie się i wybranie tylko 7 najbardziej potrzebnych przedmiotów oraz wybranie spośród siebie przedstawiciela, który uzasadni dokonany przez grupę wybór.

c. Pokonanie przeszkody na drodze do skarbu:
”Most nad przełęczą Ponurego Potwora”.
Piraci dobierają się dwójkami. Każda para ma za zadanie przeniesienie przez most pazura olbrzymiej pantery (duże gumowe klocki).


d. Tajemniczy list na Owocowej Wyspie.
o Nauczyciel odczytuje pierwszy fragment listu:
”Powiedz komuś coś miłego,
a znajdziesz skarb mój kolego”.
Dzieci losują karteczki z imionami kolegów.
Do wylosowanej osoby kierują miłe słowa, w zamian otrzymują serduszko.
o Odczytanie drugiego fragmentu listu:
”Brawo, brawo moi mili
dobrze żeście się sprawili;
serce chyba dobre macie
skarb już blisko, poszukajcie.

Dzieci odnajdują dziwną skrzynię, wspólnie oglądają jej zawartość: szklana kulka oraz słodycze. Kula ma niezwykłą moc, spełnia bowiem najskrytsze marzenia. Dzieci siadają w kręgu i przesyłając sobie z rąk do rąk zaczarowaną kulę, wypowiadają w myślach życzenia.
Na zakończenie nauczycielka częstuje wszystkich po kolei słodyczami.
Opracowała: Iwona Mildner

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie