Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Prowadzenie przez nauczycieli działań motywujących

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1529 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 A N K I E T A D L A N A U C Z Y C I E L A

1. Jak ocenia Pan/Pani swoje relacje z uczniami?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
2. Czy Pana/Pani zajęcia są atrakcyjne?
............................................................................ Dlaczego Pan/Pani tak uważa?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
3. Czy uczniowie chętnie uczestniczą w Pana/Pani lekcjach? Co o tym świadczy?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
4. Czy uczniowie na Pana/Pani zajęciach są aktywni?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
5. Stosuje Pan/Pani aktywizujące metody nauczania?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
6. W jaki sposób motywuje Pan/Pani uczniów do pracy na lekcji?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
7. Czy uważa Pan/Pani te metody za wystarczające?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
8. Które z posiadanych przez Pana/Panią cech ułatwiają pracę z uczniami?

............................................................................
............................................................................
............................................................................
9. Czy zdarza się Panu/Pani poświęcić swoją lekcję na dyskusję na
temat zaproponowany przez ucznia? Proszę uzasadnić.
............................................................................
............................................................................
............................................................................
10. Czy otacza Pan/Pani indywidualną opieką każdego ucznia, np. docieka
Pan/Pani co jest rzeczywistą przyczyną trudności w nauce?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
11. Czy analizuje Pan/Pani wspólnie z uczniami frekwencję i uzyskiwane oceny?

............................................................................
............................................................................
............................................................................
12. Czy rozmawia Pan/Pani z innymi nauczycielami na temat ocen
semestralnych lub rocznych, wystawianych w Pana/Pani klasie?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
13. Czy oceniając uczniów uwzględnia Pan/Pani ich orzeczenia
z poradni, np. o dysleksji?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
14. Zadając pytanie do klasy, czeka Pan/Pani aż ktoś się zgłosi, czy wybiera
Pan/Pani jedną osobę, by na nie odpowiedziała?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
15. Czy nagradza Pan/Pani aktywnych uczniów? W jaki sposób?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
16. Czy dba Pan/Pani o wyłonienie wśród uczniów jednostek wybitnych?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
17. Czy proponuje Pan/Pani słabym uczniom uczęszczanie na dodatkowe
zajęcia ze swojego przedmiotu?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
18. Czy organizuje Pan/Pani indywidualne spotkania z rodzicami?
W jakich sytuacjach?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
19. Czy współpracuje Pan/Pani z pedagogiem szkolnym? W jakich kwestiach?

............................................................................
............................................................................
............................................................................
20. Czy zachęca Pan/Pani uczniów do wypowiadania swojego zdania, nawet
gdy jest ono sprzeczne z Pana/Pani opinią?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
21. Czy Pana/Pani klasa bierze udział w imprezach szkolnych i pozaszkolnych?

............................................................................
............................................................................
............................................................................
22. Czy orientuje się Pan/Pani, jakie zainteresowania mają Pana/Pani uczniowie?

............................................................................
............................................................................
............................................................................
23. W jaki sposób reaguje Pan/Pani, gdy uczeń odmawia np. głośnego
czytania lub podejścia do tablicy w obawie, że sobie nie poradzi?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
24. Czy zdarzyło się Panu/Pani, że uczeń posądził Pana/Panią
o niesprawiedliwe ocenienie? Jak Pan/Pani zareagował(-a)?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
25. Czy kiedykolwiek uczeń odezwał się do Pana/Pani w sposób
obraźliwy? Jak Pan/Pani zareagował(-a)?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
26. W jaki sposób karze Pan/Pani uczniów, którzy wagarują?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
27. Czy kary dla uczniów są wystarczające, czy może powinno się je
zaostrzyć? Proszę uzasadnić.
............................................................................
............................................................................
............................................................................
28. Co robi Pan/Pani, gdy okazuje się, że dotychczasowe metody
postępowania z uczniami zaczynają zawodzić?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
29. Czego oczekuje Pan/Pani od „idealnego” ucznia?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
30. Czy zachęca Pan/Pani uczniów ze swojej klasy do zwierzania się,
szczerego rozmawiania o swoich problemach?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
31. Czy uczniowie zwracają się do Pana/Pani z prywatnym problemem,
oczekując porady? Co Pan/Pani wtedy robi?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
32. Czy kiedykolwiek uczeń przyszedł do Pana/Pani ze skargą na innego
nauczyciela? Co Pan/Pani wtedy zrobił(-a)?
............................................................................
............................................................................
............................................................................
33. Dowiaduje się Pan/Pani, że uczniowie boją się przychodzić na Pana/Pani
lekcje lub robią to niechętnie. Czy starał(-a)by się Pan/Pani to zmienić?
W jaki sposób?
............................................................................
............................................................................
............................................................................

A N K I E T A D L A U C Z N I A

1. Czym kierowałeś(-aś) się wybierając tę szkołę?
2. Czy szkoła (wybrany profil) spełnia Twoje oczekiwania? Uzasadnij.
3. Jak oceniasz relacje nauczyciel – uczeń, panujące w Twojej szkole?
4. Jak oceniasz swój kontakt z nauczycielami?
5. Czy uważasz, że zajęcia w szkole są prowadzone w sposób interesujący?
6. Co decyduje o tym, że na niektóre zajęcia chodzisz chętniej niż na inne?
7. Z jakiego powodu na niektóre lekcje uczęszczasz niechętnie?
8. Co musieliby według Ciebie zmienić nauczyciele, abyś chętniej chodził(-a) na ich zajęcia?
9. Co musiał(-a)byś zmienić w swoich relacjach z nauczycielami, żeby dla obu stron były one satysfakcjonujące?
10. Czy uczęszczasz na zajęcia dodatkowe z przedmiotów, z którymi sobie nie radzisz? Dlaczego?
11. Czy lubisz zabierać głos w dyskusji?
12. W jaki sposób nauczyciele zachęcają do pracy Ciebie i Twoją klasę?
13. Czy stosowane przez nauczycieli metody mobilizowania uczniów do pracy są wystarczające?
14. Które z tych metod wydają Ci się najbardziej, a które najmniej skuteczne?
15. Czy nauczycieli interesują Twoje pasje, zainteresowania?
16. Bierzesz czynny udział w lekcji, czy też nauczyciele muszą Cię do tego zachęcać lub zmuszać (w jaki sposób to robią)?
17. Czy uważasz, że nauczyciele traktują Cię sprawiedliwie? Uzasadnij.
18. Czy kiedykolwiek nauczyciel posądził Cię niesłusznie o ściąganie od osoby lepszej? Jak rozwiązano ten problem?
19. Czy zdarzyło się, że nauczyciel potraktował Cię na lekcji w sposób niewłaściwy, np. obraził? W jaki sposób?
20. Jak reagujesz, gdy czujesz, że nauczyciel ocenił Ciebie (lub kogoś z Twojej klasy) niesprawiedliwie?
21. Czy dostałeś(-aś) kiedyś niższą ocenę za prawidłowe wykonanie zadania (polecenia) dlatego, że rozwiązałeś(-aś) je metodą inną, niż zaproponowana przez nauczyciela?
22. Czy zdarza się, że mimo iż znasz prawidłową odpowiedź na pytanie nauczyciela, nie zgłaszasz się? Dlaczego?
23. Czy nauczyciele, stawiając Ci niską ocenę, próbują dociec co jest przyczyną Twojej niewiedzy?
24. Czy boisz się czasem iść do szkoły? Kiedy?
25. Jeśli miał(-a)byś jakiś problem, do kogo ze szkoły zwrócił(-a)byś się o pomoc? Dlaczego?

mgr inż. Anna Wojciechowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie