Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pożegnanie ze szkołą.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3212 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz inscenizacji „Pożegnanie ze szkołą”.


Cele:
 publiczne prezentowanie przygotowanych tekstów
 wdrażanie do właściwej interpretacji humorystycznych wierszy
 popularyzowanie poezji dla dzieci
 popularyzowanie właściwych postaw uczniów poprzez ukazanie w „krzywym zwierciadle” wad i przywar





Uroczystość zostanie przeprowadzona w dn.18.06.2004r. Występ dzieci odbędzie się w sali gimnastycznej, udekorowanej wesołymi plakatami.
Dzieci wystąpią w strojach dostosowanych do ról, jakie odgrywają lub
w strojach galowych. W uroczystości wezmą udział rodzice uczniów kl. III.



Przebieg uroczystości

Na scenie część dzieci siedzi w ławkach, część stoi półkolem. Wszystkie dzieci
śpiewają pierwszą zwrotkę i refren piosenki „Nasza piątka”

Nasza „Piątka” ukochana buda stara.
Tu wciskają nam w mózgowia wiadomości,
tu nie tylko nauczanie, lecz zabawa
trochę śmiechu, więcej zgrywów i grom złości.
Ref. Ale potem są wakacje,
są obozy i kolonie także są.
Hej uczniowie, fajni ludzie
co się uczą w naszej budzie,
hej uczniowie, uczniowie są OK!

Dziewczynka 1
Złocą się zboża w koło,
rok szkolny już się kończy.
Trzeba się z naszą szkołą
na tyle dni rozłączyć.
Chłopiec 1
Zanim się rozstaniemy z naszą klasą
chcę państwa zaprosić
na część artystyczno – humorystyczną
w której wystąpią różne typy,
jakie udało nam się „wyhodować”
w ciągu trzech lat nauki.

Chłopiec 2
Typek numer 1- SPÓŹNIALSKI

Chłopiec 3
Wstaje z ławki, przeciąga się i mówi od czasu do czasu ziewając
Zdążył Kopernik ruszyć Ziemię,
Gagarin zdążył ją okrążyć, a ja tak rano sobie drzemię,
że na nic nie mam czasu… zdążyć.
I tym wśród innych się wyróżniam,
że się zegarem nie przejmuję,
więc często się na lekcje spóźniam –
zdążę natomiast…dostać dwóję.

Chłopiec 2
Typek numer 2 – GAPA

Chłopiec 3
Wstaje z ławki, mówi szeptem wskazując na Spóźnialskiego
To jest ohydne, co on robi!
opinię klasy psuje nam!
wskazuje dumnie na własną pierś
Moja postawa klasę zdobi,
bo ja uważnie się przyglądam…
jak się na przykład bąki zbija,
jak mucha chodzi po pułapie,
a lekcja sobie mija, mija…
rozgląda się po suficie
a ja się gapię, gapię, gapię…
Chłopiec 2
Typek numer 3 – ROZRABIACZ

Chłopiec 4
Wstaje z ławki, głośno mówi
Gżegżółka znanym był murarzem –
rozróbką wapna się dorabiał.
Ja powiedziałem, że pokażę.
Wypina dumnie pierś i pokazuje zaciśnięte pięści
jak i bez wapna się rozrabia!
Tu się podpowie, tam się wrzaśnie,
tego się popchnie – co oznacza,
że nie Gżegżółka, lecz ja właśnie
zdobyłem sławę… rozrabiacza.

Chłopiec 2
Typek numer 4 –ZBIERACZ

Chłopiec 5
Zbieram znaczki, fotosy,
muszle większe i małe,
zbieram chętnie motyle
i nalepki z zapałek.
Zbieram drobne kamyczki,
jak to mówią – „na szczęście”,
ale w szkole złe stopnie
zbieram jednak najczęściej.

Chłopiec 2
Typek numer 5 – MYŚLICIEL

Chłopiec 6
Wstaje z ławki, pokazuje otwarty zeszyt z wpisaną wielką dwóją
Proszę pani, ja się bardzo dziwię,
ja tę dwóję mam niesprawiedliwie!
Ja umiałem i … mówiąc ściśle,
ja tę dwóję mam za to że myślę.
Myślę w domu i na drodze, i gdzie da się,
a najwięcej, proszę pani, myślę w klasie.
Myślę: osiem… ale czego osiem?
Myślę: osiem piegów mam na nosie.
Myślę: ile w mrowisku jest mrówek?
Myślę: ile będzie jeszcze klasówek?
Ile włosów właściwie ma człowiek?
Ile myśli mi chodzi po głowie?
Ile kropek mieć może biedronka?
Ile minut jest jeszcze do dzwonka?
Myślę, myślę, napisałem: Klasówka –
i dalej ani słówka.
Więc jeśli uchodzę za lenia
to tylko na skutek myślenia.
Chłopiec 2
Typek numer 6 – DETEKTYW

Chłopiec 7
Wychodzi z grupy dzieci, w ręku trzyma dużą lupę
Ja jestem szkolnym detektywem.
Myślicie, że to niemożliwe?
Ależ to nawet nic trudnego –
Wystarczy przyjrzeć się kolegom.
Uważnie patrzy przez lupę na pulpit ławki
Ktoś wyciął napis na pulpicie.
Kto?
Zaraz zgadnę, zobaczycie!
Już biorę lupę,
patrzę…
badam…
No oczywiście, że to Adam!
Bo tylko on ma fiński nóż –
i przez „u” pisze „tchórz”…
Bierze do ręki książkę
A tu zagadkę nową mamy:
Książka, a na niej tłuste plamy.
I to nietrudna jest zagadka.
Czyja to książka?
Jasne, Władka!
On wciąż zajada chleb ze smalcem
i bierze książki w tłuste palce…
Można powiedzieć bez przesady,
Każdego zdradzą własne ślady.
I po tych śladach was wykrywa
Oko szkolnego detektywa.

Chłopiec 2
Typek numer 7 – MARZYCIEL

Chłopiec 8
Wstaje z ławki z rozmarzoną miną
Czy to się zdarzy – czy się nie zdarzy,
lubię czasami sobie pomarzyć.
…Marzę,że jutro zamiast przyrody
pójdziemy z całą klasą… na lody.
Zamiast klasówki – będzie siatkówka
albo na przykład lekcja pływania,
że wiersz mi szybko sam wejdzie w głowę,
a… krasnoludki zrobią zadania.
Że zamiast, jak to dotychczas bywa,
niedostateczne same obrywać,
piątki (wyłącznie) miałbym w zeszycie…
Lubię czasami sobie pomarzyć,
bo cóż bez marzeń warte jest życie?

Chłopiec 2
Typek numer 8 – PRZYRODNIK

Chłopiec 9
Przyrodę kocham, lubię, cenię,
po prostu wielbię niesłychanie.
Lecz nie potrafię wytłumaczyć
dlaczego wciąż gałęzie łamię.

Chłopiec 2
Typek numer 9– DZIEWCZYNA – CYTRYNA

Dziewczynka 2
wychodzi z grupy dzieci
Krzywią się na mnie koledzy z klasy,
bo wywołuję w klasie kwasy.

Chłopiec 2
Typek numer 10 – BLUSZCZ

Chłopiec 10
O własnych siłach piąć się nie umiem –
podpórek szukam w kolegów tłumie.
Bez podpowiedzi leżę jak długi…
Pada na podłogę, podnoszą go koledzy i odprowadzają do ławki

Chłopiec 2
Typek numer 11 – KAKTUS

Chłopiec 11
Odkąd prymusem zostałem w szkole –
piątkami wszystkich was w oczy kolę.
Głowę mam tęgą, lecz – wiedzcie o tym –
pomóc nikomu nie mam ochoty.
Chłopiec 2
Typek numer 12 – NIEZAPOMINAJKA

Dziewczynka 3
Dawne urazy, stare niechęci
skrzętnie gromadzę w swojej pamięci.
Nic nie przebaczam, nie zapominam,
nie mam przyjaciół…

Dzieci siedzące w ławkach mówią: Nie nasza wina

Chłopiec 2
Typek numer 13 – STOKROTKA

Dziewczynka 4 i 5
Stokrotnie my – stokrotki obie,
puszczamy każdą plotkę w obieg.
A każda plotka, co was dotknie,
potem się na nas mści stokrotnie.

Chłopiec 2
Typek numer 14 – MIMOZA

Dziewczynka 6 i 7
Drżymy ze zgrozy, lejemy ślozy,
wszystko nam szkodzi, bośmy mimozy.
Widownia też nas lękiem napawa –
braw nam nie bijcie. Nam - szkodzą brawa…

Chłopiec 2
Niestety – koniec naszej sztuki!
Każdy, co się wzruszył szczerze,
nim się zabierze do nauki,
przykładów z „typków” niech nie bierze,
bo to są typki nieciekawe
i takich w klasie u nas nie ma.

a…uczniowie śpiewają pozostałe zwrotki piosenki „Nasza Piątka”
Pedagodzy są tu mili, choć czasami
bywa burza, a nierzadko z piorunami.
nad zeszytem lub dzienniczkiem dwójkowicza
„bania” wtedy już rodziców nie zachwyca.
ref. Nasza „Piątka” …..

Czas klasówek tutaj w Piątce dobrze znamy,
co godzinę jakąś kartkóweczkę mamy,
na polaku: rzeczowniki, czasowniki
a delikwent milcząc stoi przy tablicy.
ref. Nasza „Piątka”….

Dzieci ustawiają się w „pociąg”, obok stoi dwoje dzieci

Chłopiec 12
Stoi w czapce kolejarza obok „pociągu”
Już parowóz parą pyka
„Proszę wsiadać!” „Drzwi zamykać!”
Opuszczamy pierwszą stację –
odjeżdżamy na wakacje.

Dziewczynka 8
Spójrzcie! Dzieci stoją w oknie,
wszystkie mają dobre stopnie,
do następnej przeszły klasy,
więc wesołe będą wczasy.

Dzieci razem
Na dwa długie miesiące
Żegnaj szkoło kochana!

„Pociąg”rusza, na końcu dołącza się dwoje dzieci. Wszyscy śpiewają piosenkę
„Jak dobrze nam”
Jak dobrze nam zdobywać góry
i młodą piersią chłonąć wiatr,
prężnymi stopy deptać chmury
i palce ranić o szczyt Tatr.
ref. Mieć w uszach szum
mieć w uszach szum
strumieni śpiew
strumieni śpiew
a w żyłach roztętnioną krew….
Kończąc piosenkę „pociąg wyjeżdża”(na chwilę) z sali. Po chwili wraca. Dzieci kłaniają się.


opracowała
mgr Irena Adamska
nauczycielka kształcenia zintegrowanego
z SP nr 5 w Hajnówce




Tworząc scenariusz wykorzystałam wiersze poetów:
Edwarda Szymańskiego
Marii Terlikowskiej
Czesława Janczarskiego
Wandy Chotomskiej
Wacława Bisko
Joanny Kulmowej
Igora Sikieryckiego

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie