Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawdzian wiadomości z zakresu szkoły podstawowej dla I kl. gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3192 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Sprawdzian wiedzy i umiejętności z zakresu szkoły podstawowej dla klasy I gimnazjum.
 
 
.......................................................... .............................................
(Nazwisko, imię, klasa) (Data)

GRUPA I
SPRAWDZIAN WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
Z ZAKRESU SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DLA KLASY I GIMNAZJUM

„ I rzeczywiście wiatr nadchodził. W oddali pojawiła się ciemna chmura, która czyniła się w oczach coraz wyższą i zbliżała się do karawany. Poruszyły się też naokół najbliższe fale powietrza i nagle podmuchy poczęły skręcać piasek. Tu i ówdzie tworzyły się lejki, Jakby ktoś wiercił kijem powierzchnię pustyni. Miejscami wstawały chybkie wiry, podobne do kolumienek cienkich do spodu, a rozwianych jak pióropusze w górze. Ale wszystko to trwało przez jedno mgnienie oka. Chmura, którą pierwszy ujrzał przewodnik wielbłądów, nadleciała z niepojętą szybkością. W ludzi i zwierzęta uderzyło jakby skrzydło olbrzymiego ptaka. W jednej chwili oczy i usta jeźdźców napełniły się kurzawą. Tumany pyłu zakryły niebo, zakryły słońce i na świecie uczynił się mrok.”

(Henryk Sienkiewicz: W pustyni i w puszczy, fragment)

1. Osobę opisującą burzę w powyższym fragmencie nazwiemy ................................................... .
2. Wypisz z tekstu przykłady zastosowanych środków stylistycznych:

a) epitet ................................................................................ ....................
b) porównanie ............................................................................... ...........
3. Przytoczony powyżej fragment lektury jest:
a) opowiadaniem
b) streszczeniem
c) opisem
d) listem
4. Podkreśl w tekście zdanie pojedyncze rozwinięte.
5. Wypisz:
a) przymiotnik w liczbie mnogiej......................................................................... .........
b) czasownik w trybie oznajmującym ...........................................................................
c) przysłówek ................................................................................ ................................
d) rzeczownik w dopełniaczu ................................................................................ ........
6. Wyjaśnij zasadę pisowni podkreślonych w tekście wyrazów:
................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ........................................................

7. Zdarzyło się w czasie burzy... Napisz opowiadanie o wydarzeniach prawdziwych lub zmyślonych.
..........................................................

.............................................
(Nazwisko, imię, klasa) (Data)

GRUPA II
SPRAWDZIAN WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
Z ZAKRESU SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DLA KLASY I GIMNAZJUM

„Wjechali na szczyt pagórka. Poniżej leżał staw, tak długi i kręty, ze przypominał rzekę. Przez środek przerzucony był most. Aż do najdalszego końca stawu, oddzielonego od ciemnoniebieskiej zatoki pasmem bursztynowych piaszczystych wzgórz, powierzchnia wody mieniła się feerią barw – ulotnymi odcieniami fioletu i różu, eteryczną zielenią i innymi, nieokreślonymi, delikatnymi półcieniami, których nie sposób nazwać. Powyżej mostu staw otulał się w puszyste, świerkowe zagajniki i kępy klonów. Ich niespokojne cienie przebiegały po ciemnych, przeźroczystych wodach. Gdzieniegdzie dzika śliwa pochylała się na brzegu, jak dziewczyna w bieli przyglądająca się własnemu odbiciu. (...) Niewielki stary dom był widoczny na przeciwległym stoku wśród kwitnącego sadu jabłoni.”

(Lucy Maud Montgomery: Ania z Zielonego Wzgórza, fragment)

1. Osobę opisującą pejzaż w powyższym fragmencie nazwiemy .................................................. .
2. Wypisz z tekstu przykłady zastosowanych środków stylistycznych:

a) epitet ................................................................................ ....................
b) porównanie ................................................................................ ..........
3. Przytoczony powyżej fragment lektury jest:
a) opowiadaniem
b) streszczeniem
c) opisem
d) listem
4. Podkreśl w tekście zdanie złożone.
5. Wypisz:
a) przymiotnik w liczbie mnogiej......................................................................... .........
b) czasownik w trybie oznajmującym ...........................................................................
c) zaimek ..................................................................... ........... .......................................
d) rzeczownik w miejscowniku.................................................................... ..................
6. Wyjaśnij zasadę pisowni podkreślonych w tekście wyrazów:
................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ........................................................

7. Zdarzyło się w drodze do domu ... Napisz opowiadanie o wydarzeniach prawdziwych lub zmyślonych.

Opracowanie: mgr Beata Drewnik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie