Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W tajemniczym lesie- jakie drzewa możemy spotkac w lesie?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2419 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Klasa Ia

Temat: W tajemniczym lesie- jakie drzewa możemy spotkać w lesie?

Cele:
- Pobudzanie wyobraźni i twórczego myślenia
- Rozwijanie ekspresji plastycznej
- Rozwijanie koncentracji uwagi i ekspresji ruchowej
- Stymulowanie wrażliwości na bodźce węchowe, smakowe, wzrokowe, słuchowe
- Utrwalenie poznanych samogłosek i spółgłosek
- Poznanie drzew rosnących w lesie ( iglaste i liściaste)
- Kształcenie umiejętności pracy w grupie ( próby)

Cele terapeutyczne:
artystyczne – zwiększenie koncentracji uwagi, zmniejszenie napięcia mięśniowego (Paulinka N., Weronika)
polonistyczne – wdrażanie do poprawnego wymawiania samogłosek, grup spółgłosek i wyrazów (Paulinka G.)

Metody:
Zabawowa, ćwiczeniowa, opowiadanie, rozmowa,

Środki dydaktyczne:
Pudełka z niespodzianką( liście, szyszki, żołędzie, kasztany, nasiona), kolorowe liście z samogłoskami i spółgłoskami, drzewo na szarym papierze, karty pracy( liście), piosenka z nagraniem „Posypały się listeczki”, odgłosy lasu, flamastry i kredki, kartki z kolorowymi liśćmi ( czerwony, zielony, żółty, brązowy), plansze z drzewami iglastymi i liściastymi

Przebieg zajęć:

I wstęp
1.Zabawa „Gra w kolory”

Dzieci poruszają się w rytm piosenki „Posypały się listeczki...”
Muzyka: dzieci biegają w jej rytm
Cisza: zbierają po jednym listku
Muzyka: poruszają się w rytm
Cisza: odczytują litery na liściach
Muzyka: poruszają się w rytm
Cisza; n-l wskazuje czerwoną kartkę, drugi n-l niebieską – zamieniają kolory podczas zabawy, tak by nie widziały dzieci
- literki, które oznaczamy czerwonym kolorem przybiegają do miejsca gdzie jest kartka danego koloru
- literki, które oznaczamy niebieskim kolorem też ustawiają się w odpowiednim miejscu
- n-l, sprawdza poprawność wykonanego zadania i dzieci przyklejają liście w odpowie-
dnie miejsce na drzewie.
II część właściwa
1. Opowiadanie na dywanie
Dzisiaj będziemy poznawali różne drzewa , które możemy spotkać w lesie. Posłuchajcie uważnie opowiadania.
Daleko stąd rośnie ogromny las. Już dawno żaden człowiek w nim nie był, nikt nie potrafi tam trafić. Swobodnie czują się tam tylko zwierzęta, które nikt nie niepokoi. Spokojnie rozrastają się rośliny i drzewa

- Jak wyobrażacie sobie ten las?
- Jak wyglądają rośliny w tym lesie?
- Jakie są tam drzewa? ( pokaz plansz)
- Czy miło jest spacerować po takim lesie?

2.Wyobraźcie sobie teraz, że dawno temu w lesie zostawiono niespodziankę dla ludzi, którym uda się znaleźć tajemniczy las i tam wejść.
Żeby tam wejść trzeba wykonać własne klucze do lasu.
Każdy otrzyma liść i dorysuje mu takie elementy, aby z liścia powstała inna rzecz.
Ona otworzy drzwi do lasu. (Nauczyciel wspomagający tłumaczy dziecku z niedosłuchem na czym ma polegać zadanie, naprowadza )
(Mamy na tą prace 5 min.- praca plastyczna)

3.Zaczynamy wędrówkę przez las w poszukiwaniu niespodzianki ( zabawa ruchowa)
- przedzieramy się przez gąszcz niskich drzew
- kłują nas igły, wpadają za kołnierz
- przechodzimy pod niskimi gałęziami
- chwytamy w ręce spadające liście
- brniemy wśród liści pod drzewami
- przyglądamy się mrówkom
- obserwujemy przez lornetkę ptaki
- spoglądamy na czubki drzew
- idziemy na palcach, żeby nie spłoszyć zwierząt

4. Dochodzimy do polanki w środku lasu, rozejrzyjcie się i odszukajcie pudełka z niespodzianką Nie można ich otwierać. ( 4 pudełka)
- ile jest pudełek?
Podział dzieci na grupy
- oglądamy w grupach uważnie co jest w tych pudełkach, zaglądamy przez dziurkę, wąchamy, potrząsamy…
- każda grupa opowiada co się tam znajduje
- otwieramy i mówimy czy zgadliśmy i do czego są te rzeczy potrzebne

III Podsumowanie
1.Zabawa” Co może być w takim kolorze?”

Dzieci chodzą od arkusza do arkusza i dorysowują to, co może znajdować się w lesie w tym kolorze. Muszą uważać, by rysunki lub wypowiedzi się nie powtarzały.

Czerwony: liście, maliny, poziomki, wiewiórka, lis
Zielony: liście, gałązki, trawa
Żółty: liście, grzyby, piasek na ścieżkach
Brązowy: liście, grzyby, kora, szyszki, żołędzie, sarny….

2.Śpiewanie piosenki „ Posypały się listeczki”
nauczyciel prowadzący Dorota Rosińska
nauczyciel wspomagający Iwona Kosmatka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie