MISJA SZKOŁY
Jesteśmy szkołą, w której:
- społeczność szkolna oparta jest na zgodnym współdziałaniu i współpracy trzech podmiotów: nauczycieli, uczniów, rodziców, którzy ponoszą odpowiedzialność za dokonywane wybory;
- wszystkie działania opierają się na takich wartościach, jak: patriotyzm, sprawiedliwość, tolerancja, prawda, uczciwość, praworządność, współdziałanie, wrażliwość na innych;
- wszyscy pracownicy są wychowawcami - wychowują swoją osobowością i zachowaniem;
- zasadą jest: brak obojętności, zrozumienie i szacunek, troska o każdego ucznia;
- cenimy każdego nauczyciela jako indywidualność i wysokiej klasy pedagoga, stwarzając mu możliwości rozwoju zawodowego;
- pomagamy wszystkim uczniom w pełnym rozwoju ich talentów;
- prowadzimy szeroki zakres działań lekcyjnych i pozalekcyjnych, dzięki którym nasi uczniowie zdobywają wiedzę oraz umiejętności pozwalające sprostać wyzwaniom dalszego życia;
- dążymy do stworzenia modelu absolwenta - jest nim człowiek głęboko moralny, kreatywny, dostrzegający wartości życia rodzinnego, uczciwy i prawy obywatel, umiejący pomagać innym, samodzielny, odpowiedzialny za siebie i w stosunkach z otoczeniem;
- zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia, w dobrze wyposażonym gmachu szkoły.
WIZJA SZKOŁY
Świat należy nie do tych, co wiecznie komentują
i wiecznie przez lupę upatrują przeszkód,
ale do tych, którzy umieją iść naprzód i zdobywać,
borykając się chociażby z samym przeznaczeniem.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. św. Kazimierza Jagiellończyka w Radomiu, to szkoła otwarta na oczekiwania uczniów i ich rodziców, z którymi blisko współpracuje. Jest popularna w środowisku lokalnym, doceniana i szanowana za swoje osiągnięcia.
W naszej szkole uczą wysoko wykwalifikowani, kreatywni nauczyciele, którzy wykorzystują w swojej pracy technologię komputerową i informacyjną. Dzięki twórczemu i odpowiedzialnemu stosunkowi do pracy nawiązują dobre kontakty z dziećmi, pozyskują ich zaufanie i sympatię.
Szkoła nasza wyróżnia się wśród innych placówek wysoką jakością kształcenia i efektywnością nauczania. Istotą naszego działania jest wzbogacanie umiejętności i wiedzy uczniów, uwzględniając potrzeby współczesnej edukacji.
Uczniowie korzystają z zajęć pozalekcyjnych, które wychodzą naprzeciw ich zainteresowaniom. Szkoła zapewnia specjalistyczną opiekę pedagoga szkolnego, psychologa i logopedy. Stwarza możliwość edukacji uczniom niepełnosprawnym.
Szkoła jest estetyczna i nowoczesna. Posiada pracownie komputerowe wzbogacone o Internet, który wykorzystywany jest do nawiązywania współpracy z innymi placówkami oświatowymi a także do promocji szkoły.
Biblioteka szkolna
Nieodłączną częścią każdej szkoły jest biblioteka szkolna, której głównym zadaniem jest gromadzenie, udostępnianie i upowszechnianie utrwalonego w postaci zapisu dorobku naukowego, kulturowego i artystycznego.
Biblioteka szkolna służy realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły oraz wspiera proces doskonalenia zawodowego nauczyceili.
Biblioteka szkolna jest głównym źródłem informacji dla nauczycieli i rodziców, centrum edukacji czytelniczej uczniów. Jest interdyscyplinarną pracownią szkolną, uczestniczyu w przygotowaniu uczniów do samokształcenia i korzystania z innych typów bibliotek.
Świetlica
Świetlica to ważne ogniwo w systemie wychowania i opieki nad dzieckiem. Wspomaga
i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach: opieki, oddziaływania wychowawczego oraz poczynań dydaktycznych.
Gimnastyka korekcyjna
Gimnastyka korekcyjna jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane tu ćwiczenia służą przede wszystkim do korekcji postawy ciała.
Stosowane w gimnastyce korekcyjnej ćwiczenia są dobrane do rodzaju występującej wady oraz realizowania celów korekcyjnych. Na zajęciach, oprócz ćwiczeń, zabaw i gier korekcyjnych, stosuje się także ćwiczenia ogólnorozwojowe zapewniające prawidłowy i harmonijny rozwój organizmu oraz zwiększenie jego wydolności.
Klasy integracyjne
Klasy integracyjne to miejsce naturalnej nauki tolerancji, wrażliwości, otwartości i akceptacji. Umożliwiają pełne uczestnictwo dzieci niepełnosprawnych w życiu i rozwoju społecznym dzięki obcowaniu z rówieśnikami, akceptację odmienności drugiego człowieka oraz nawiązywanie kontaktów. Uświadamiają, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć różne są ich możliwości.
|