Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie,
w szczególności: zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989r.
Szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły oraz kontynuowania nauki w szkole ponadgimnazjalnej poprzez:
- bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania ustalonych przez MEN
- atrakcyjny i nowatorski proces nauczania
- udział w konkursach, olimpiadach, zawodach, warsztatach i innych formach zajęć
- udział w wycieczkach dydaktycznych
- w miarę możliwości zapewnienie odpowiedniej bazy dla uczniów szkoły (także niepełnosprawnych)
Szkoła stara się w sposób ciekawy i interesujący organizować czas wolny uczniom szkoły. Uzdolnieni uczniowie mogą zawsze liczyć na fachową pomoc swoich nauczycieli, która wspiera młodzież w jej rozwoju oraz umacnia w niej poczucie własnej wartości.
W zależności od zainteresowań młodzieży prowadzone
są różnorodne zajęcia pozalekcyjne.
Pracuje tu
wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która na bieżąco udoskonala poziom swego wykształcenia.
W zakresie działalności wychowawczej szkoła w szczególności:
- upowszechnia zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości
- kształtuje postawy patriotyczne (także w wymiarze lokalnym)
- sprzyja zachowaniom proekologicznym
- umożliwia uczniom podtrzymanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
- szanuje indywidualność uczniów i ich prawo do własnej oceny rzeczywistości
- budzi szacunek do pracy poprzez dobrze zorganizowaną pracę na rzecz szkoły i środowiska
Szkoła chce wspierać rodzinę w jej pracy wychowawczej, mądrze towarzyszyć uczniowi
w jego rozwoju oraz stwarzać mu wartościowe środowisko wychowawcze. Nauczyciele
i rodzice mają poczucie wspólnoty celu, którym jest wszechstronny rozwój dziecka.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej