Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Zespół Placówek Specjalnych

ul. Żołnierska 18 A, 10-561 Olsztyn
tel. (89) 539-34-82, (89) 539-34-80
www:   http://www.szkolaszpitalna.olsztyn.ple-mail:   zps4@poczta.onet.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3613 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 22 SPECJALNE

- w zajęciach przedszkolnych uczestniczą dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat, które znajdują się na oddziałach szpitalnych
- praca z dziećmi 6-letnimi (klasa"0") odbywa się zgodnie z podstawą programową

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 20 SPECJALNA

- uczymy poprzez zabawę
- samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań problemów
- uczeń na lekcjach staje się partnerem, przyjacielem

GIMNAZJUM NR 20 SPECJALNE

- nieodłącznym elementem nauczania jest ciągła diagnoza i planowanie
- dostosowanie metod i form pracy do stanu zdrowia ucznia
- ćwiczenia analityczno-interpretacyjne
- doświadczona i twórcza kadra pedagogiczna

Przedszkole

Nadrzędnym celem w pracy z dziećmi jest zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa oraz odwrócenie uwagi od sytuacji stresowej, jaką jest niewątpliwie pobyt w szpitalu, choroba i często rozłąka z najbliższą rodziną.

Mając na uwadze indywidualne potrzeby i możliwości małych pacjentów, nauczycielki korzystają z wybranych metod i form pracy.

Do najczęściej wykorzystywanych należą:
  • rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje,
  • opowiadanie, czytanie wierszy i bajek terapeutycznych,
  • omawianie historyjek obrazkowych,
  • zabawy tematyczne,
  • psychodrama,
  • gry dydaktyczne i inne.

W trakcie zajęć poznają podstawowe wiadomości i zdobywają umiejętności z obszarów w zakresie edukacji: społeczno-moralnej, zdrowotnej, ruchowej (dostosowanej do możliwości dziecka), przyrodniczej, mowy i myślenia, przygotowania do nauki pisania i czytania, matematycznej, kulturowo-estetycznej, muzycznej, technicznej i komunikacyjnej.

Szkoła podstawowa

W dydaktyce obowiązuje zasada daleko idącej indywidualizacji nauczania. Ma to na celu kontynuowanie nauki, a przy okazji wyrównywanie braków i opóźnień w nauce. Podczas zajęć nauczyciele posługują się konkretnymi pomocami dydaktycznymi (puzzle, gry dydaktyczne), podręcznikami, ćwiczeniami i kartami pracy (przygotowanymi przez nauczycieli).

Wybierając sposoby i metody pracy na lekcjach zadajemy sobie pytanie, jak uczyć, by nie obciążać osłabionego chorobą układu nerwowego dziecka, zrealizować materiał bez trudnych zadań i prac dodatkowych.

Najczęściej wybieramy metodę pracy indywidualnej, uczymy poprzez zabawę w klasach młodszych, a w klasach starszych samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań problemów.

Uczeń na lekcjach staje się partnerem, przyjacielem, współtwórcą procesu nauczania, a nauczyciel - jego przewodnikiem i opiekunem.

Gimnazjum

Aby stworzyć optymalne warunki do nauki, nauczyciele systematycznie współpracują ze szkołami macierzystymi dzieci i ich rodzicami. Nieodłącznym elementem nauczania jest ciągła diagnoza i planowanie.

Szkoła posiada większość programów i podręczników, dzięki czemu nauczyciele realizują program szkoły macierzystej ucznia.

Ze względu na specyficzną sytuację uczniów, nauczyciele dbają o harmonijną realizację celów dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych, szczególny nacisk kładąc na dostosowanie metod i form pracy do stanu zdrowia ucznia.

Nauczanie ucznia - pacjenta wymaga pracy indywidualnej lub pracy w małych grupach, dlatego najczęstsze metody nauczania to:
  • swobodna rozmowa,
  • praca z tekstem,
  • ćwiczenia analityczno-interpretacyjne,
  • czytanie ze zrozumieniem,
  • zabawy słowne,
  • gry dydaktyczne,
  • ćwiczenia przedmiotowe,
  • ćwiczenia z użyciem komputera.

Szczególną opieką otacza się uczniów klasy III, by mimo choroby mogli bez problemów zdać egzamin. Doświadczona i twórcza kadra pedagogiczna umożliwia każdemu uczniowi odniesienie sukcesów.

Więcej informacji na naszej stronie Internetowej

Zapraszamy!!!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy placówkę do skorzystania z pełnej reklamy.
Skontaktuj się z redakcją katalogu,
ustal atrakcyjne warunki współpracy.




Ilość odwiedzin katalogu szkół:
wrzesień 2014 - 1.760.993
październik 2014 - 1.807.983
listopad 2014 - 1.782.702
styczeń 2015 - 2.003.589

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie