Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

technik automatyk sterowania ruchem kolejowym

Wykonuje i nadzoruje prace na różnych stanowiskach związanych bezpośrednio z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym w celu zapewnienia bardzo dobrego stanu technicznego, gwarantującego pracę całego systemu transportu kolejowego z zastosowaniem obowiązujących przepisów i instrukcji oraz uniwersalnych i specjalistycznych przyrządów kontrolno- -pomiarowych.

Zadania zawodowe:

  • montowanie, utrzymywanie w ruchu i naprawianie podstawowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym: ręcznych (kluczowych), mechanicznych, przekaźnikowych oraz suwakowych na górkach rozrządowych (mechaniczne i przekaźnikowe) oraz urządzeń stacyjnych i liniowych, a także ich zasilanie
  • montowanie, sprawdzanie działania, regulowanie i kontrolowanie napędu zwrotnicowego, mechanicznego i elektrycznego, rygla zamków zwrotnicowych i zależnościowych
  • sprawdzanie działania, regulowanie i konserwowanie semaforów i obwodów sterujących
  • montowanie semaforów i obwodów sterujących, zależnościowych i sygnałowych w urządzeniach mechanicznych i przekaźnikowych
  • układanie kabli sygnalizacyjnych, wykonywanie ich połączeń oraz zarabianie kabli w garnkach, głowicach, skrzynkach kablowych oraz sprawdzanie izolacji żył kablowych
  • wbudowywanie i sprawdzanie parametrów torowych urządzeń samoczynnego hamowania pociągów i kontroli hamowania pociągów
  • sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie czujników torowych magnetycznych, mechanicznych i magnetoindukcyjnych
  • sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej
  • sprawdzanie i konserwowanie urządzeń zasilających prądu stałego (baterii, akumulatorów) i prądu przemiennego (przetwornic sygnałowych, prostowników i zespołów prądotwórczych)
  • kierowanie i nadzorowanie pracy podległego personelu przy utrzymaniu urządzeń sterowania ruchem
  • posługiwanie się dokumentacją techniczną oraz instrukcjami i przepisami kolejowymi
  • analizowanie działania obwodów sygnałowych, obwodów blokady liniowej półsamoczynnej i samoczynnej, powszechnie stosowanych na PKP urządzeń oraz interpretowanie stanów w przypadku powstania uszkodzeń i usuwanie powstałych usterek
  • przestrzeganie warunków bhp oraz zabezpieczenia stanowisk pracy w czasie ruchu pociągów
  • prowadzenie dokumentacji związanej z budową i utrzymaniem urządzeń oraz gospodarką materiałową

Nauka kierunku w wybranym województwie:

Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym DOLNOŚLĄSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym KUJAWSKO-POMORSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym LUBELSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym LUBUSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ŁÓDZKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym MAŁOPOLSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym MAZOWIECKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym OPOLSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym PODKARPACKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym PODLASKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym POMORSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ŚLĄSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ŚWIĘTOKRZYSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym WIELKOPOLSKIE
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ZACHODNIOPOMORSKIE





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie