O NAS
Nasza szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz
w przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej, uwzględniając program wychowawczy
i profilaktyczny. Stwarzamy warunki do
holistycznego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne. Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej szkoły jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia,
wychowanie dziecka świadomego dokonywanych wyborów i gotowego do
autokreacji na drodze do właściwego dla niego sukcesu szkolnego, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia, a także indywidualnych zainteresowań i możliwości psychofizycznych dziecka.
Nasze mocne strony to:
- otwartość na edukację dzieci o różnych rodzajach niepełnosprawności
- wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- mało liczne klasy
- brak barier architektonicznych
- duża aktywność społeczności szkolnej
- zorganizowany dowóz uczniów
ODDZIAŁY INTEGRACYJNE
Nasza szkoła wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom dzieci niepełnosprawnych utworzyła w 2000 roku oddziały integracyjne, w których uczniowie niepełnosprawni mogą uczyć się i rozwijać w gronie zdrowych rówieśników. Niepodważalną wartością integracji jest
także jej pozytywne oddziaływanie wychowawcze na dzieci pełnosprawne. Możemy z całą pewnością stwierdzić, iż przebywanie na co dzień dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych prowadzi do
wyeliminowania uprzedzeń, postaw odrzucających, uczy tolerancji i akceptacji.
Naszym zadaniem jest nauczanie i wychowanie uczniów zdrowych i niepełnosprawnych poprzez:
- integrację dzieci niepełnosprawnych i zdrowych
- diagnozę potrzeb specjalnych każdego ucznia w klasie
- nauczanie wielopoziomowe w ramach wspólnego programu nauczania
- humanizację edukacji
- stymulowanie dziecka
- określenie priorytetów rozwojowych dziecka niepełnosprawnego w konkretnym momencie jego życia
Włączenie dzieci niepełnosprawnych do oddziałów klasowych wpłynęło także korzystnie na ich rówieśników, uwrażliwiło ich na potrzeby innych,
nie wpłynęło natomiast w żaden sposób na obniżenie poziomu nauczania (nauczanie wielopoziomowe), dowodem może być udział
i zajmowanie wysokich lokat przez naszych podopiecznych w konkursach i olimpiadach. Nasze dotychczasowe doświadczenia z integracją pozwalają nam stwierdzić, że korzyści z niej wypływające są warte wszelkich wysiłków podejmowanych na rzecz jej rozwoju.
ZAPRASZAMY !!!