Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 29622 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W gorącym okresie pisania sprawozdań i składania teczek chcę się podzielić swoim sprawozdaniem z innymi, może pomoże tym, którzy się z tym jeszcze nie uporali.

Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej a także w czasie stażu był i jest wszechstronny rozwój dzieci. Starałam się, zatem od pierwszych lat pracy doskonalić siebie i swój warsztat pracy oraz wykorzystywać nabyte umiejętności dla dobra ucznia i szkoły, w której pracuję. Realizując plan rozwoju zawodowego wzbogaciłam się o nową wiedzę merytoryczną, pedagogiczną, a także o nowe doświadczenia. Okres stażu związanego z ubieganiem się przeze mnie o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego podjęłam w 2002 roku i początkowo w wyniku obowiązujących przepisów przejściowych wynosił on 9 miesięcy. Następnie jednak został wydłużony do 2 lat i 9-ciu miesięcy.
     Napisany przeze mnie aneks stanowił kontynuację realizowanych wcześniej zadań dydaktyczno-wychowawczych, a jednocześnie miał być podstawą do podejmowania nowych działań wynikających z racji pełnionego zawodu. Przez cały ten czas starałam się, aby realizacja mojego planu przebiegła zgodnie z założonymi wcześniej zadaniami, a jednocześnie rozwijała siły twórcze i zdolności innowacyjne dzieci. Kształtowała postawy i stwarzała warunki do ich samoistnej działalności. Realizacja tych zadań wymagała współpracy z innymi nauczycielami, wymiany poglądów na zachodzące zmiany i wspólnego rozwiązywania problemów. Zaangażowanie koleżanek, ich uwagi i opinie często były bodźcem do wprowadzania zamian i doskonalenia samego siebie. Koniec stażu jest okazją do podsumowania moich dokonań.
     Stwierdzam, że jestem zadowolona z efektów moich działań. Zrealizowałam wszystkie zadania wytyczone w Planie Rozwoju Zawodowego, włożony w nie wysiłek przyniósł mi satysfakcję, ale uważam, iż okres ten nie może być jedynym kryterium oceny pracy nauczyciela, a tylko jednym z wielu.
     Analizując realizację planu rozwoju zawodowego chcę odnieść się w swoim sprawozdaniu do trzech obszarów wymagań zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.

Są to:
  1. DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU DOSKONALENIE WARSZTATU I METOD PRACY, W TYM DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ.
  2. ZADANIA SŁUŻĄCE PODNIESIENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY.
  3. POGŁĘBIANIE WIDZY I UMIEJĘTNOŚCI SŁUŻĄCYCH WŁASNEMU ROZWOJOWI, ORAZ PODNIESIENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY POPRZEZ ORGANIZACJE I UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO.
I. DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU DOSKONALENIE WARSZTATU I METOD PRACY, W TYM DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ.

Podejmując awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego:
  1. Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego i przeprowadziłam analizę przepisów prawa oświatowego tj.:
    • Rozporządzenia MEN z dn. 3.08.2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego,
    • Ustawy z dn. 26.01.1982 r. Karty Nauczyciela,
    • Ustawy z dn. 18.02.2000 r. o zmianie Ustawy – Karta Nauczyciela,
    • Oraz na podstawie innych materiałów zamieszczonych na stronach internetowych MEN, CODN, WOM i MODN zaplanowałam swój rozwój zawodowy zgodnie z regulacjami prawnymi.
         W celu poznania i usystematyzowania wiedzy uczestniczyłam w XI 2002 roku w warsztatach "Awans zawodowy nauczyciela mianowanego" W trakcie stażu uwzględniłam także następujące zmiany:
    • Rozporządzenie MENiS z dn.29.05.2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
    • Rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
    • W okresie odbywania stażu na bieżąco współpracowałam z doradcą metodycznym mgr Krystyną Kierą i mgr Krystyną Dąbek, biorąc udział w zajęciach otwartych, spotkaniach metodycznych i konsultacjach indywidualnych. Współpraca ta przyniosła wymierne korzyści w postaci organizacji konkursów, prowadzenia zajęć otwartych oraz przygotowywania materiałów na konferencje i konsultacje.
  2. Szczegółowo zapoznałam się ze Statutem Szkoły, Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, Programem Pracy Szkoły, Programem Wychowawczym i regulaminami wewnętrznymi. Pozwoliło mi to na wdrożenie do realizacji postanowień zawartych w tych dokumentach i stało się bazą na podstawie której opracowałam wspólnie koleżanką:
    • Plan Wychowawczy dla klas I-III na rok 2002/2003,
    • Kryteria oceny opisowej dla klasy II - 2002/2003,
    • Kryteria oceny opisowej dla klasy III - 2003/2004,
    • Opracowałam program zajęć logopedycznych w klasach I-III,
    • Program pracy dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym 2002 - 2004
    • Wspólnie z Zespołem Samokształceniowym opracowałam Plan Pracy Wychowawczej kl. I-III lata 2003/2004 2004/2005.
    Dzięki nabytej wiedzy poznałam organizację i zasady funkcjonowania szkoły . opracowane plany uczyły dzieci aktywnego udziału w życiu społecznym, współżycia w zespole szkolnym. Stworzone zaś formy oceniania mobilizowały dzieci do pracy, a rodzicom dawały na bieżąco informację o osiągnięciach edukacyjnych dziecka.
  3. Uczestniczyłam w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań:
    • brałam udział w WDN w latach 2002-2005,
    • organizowałam prawidłową współpracę z rodzicami,
    • założyłam albumy szkolnych osiągnięć uczniów,
    • zaplanowałam i stworzyłam w klasie kąciki tematyczne,
    • karty samooceny,
    • miesięczne sprawozdania dla rodziców,
    • tworzyłam ocenę opisową semestralną i roczną
    • brałam udział w pracach Zespołu Samokształceniowego przy modyfikacji WSO, wyborze podręczników i programów do nauczania zintegrowanego.
           Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz zaangażowanie w/w prace spowodował pogłębienie mojej wiedzy dotyczącej ciągłych zmian w oświacie oraz ułatwił i uatrakcyjnił realizację zaplanowanej pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej.
    • W celu zapobiegania trudnościom wychowawczym i dydaktycznym współpracowałam z pedagogiem szkolnym, nauczycielem terapeutą i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Współpraca ta pozwoliła mi na znalezienie przyczyn zaburzeń i pomogła w określeniu możliwie najefektywniejszej drogi postępowania z uczniami stwarzającymi problemy dydaktyczno-wychowawcze
  4. Na bieżąco zapoznawałam się z nowościami wydawniczymi, uczestniczyłam w spotkaniach organizowanych przez przedstawicieli różnych wydawnictw. Korzystałam z wielu publikacji. Dużo wskazówek, rad i ciekawych rozwiązań metodycznych znalazłam w czasopismach pedagogicznych "Życie Szkoły", "Nowa Szkoła", "Forum Nauczycieli", "Nauczanie zintegrowane".
  5. Doskonaliłam swój warsztat i metody pracy dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Wymiana doświadczeń dotyczyła ciekawych metod aktywizujących, przygotowywania uczniów do konkursów, organizowania imprez szkolnych. W celu podniesienia jakości pracy udostępniałam własne materiały dotyczące np. ewaluacji zajęć, pracy uczniów, awansu zawodowego, scenariuszy zajęć imprez szkolnych. Brałam udział w komisjach konkursów szkolnych; organizowałam samodzielnie oraz pomagałam innym nauczycielom w organizacji imprez i uroczystości szkolnych dzieląc się doświadczeniem.
  6. Poszerzając i uatrakcyjniając proces dydaktyczny nawiązałam współpracę z:
    • Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu
    • Miejską Biblioteką Publiczną "Na Cyplu"
    Dzieci uczestniczyły w:
    • lekcjach muzealnych
      " Od ziarenka do bochenka-chleb nasz powszedni"
      " Od pyłku do miodu-w pasiece"
      " Tradycje Świąt Bożego Narodzenia na Śląsku"
      " Tradycje Świąt Wielkanocnych na Śląsku"
    • w zajęciach bibliotecznych obejmujących:
      • czytanie lektur w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom"
      • konkursy plastyczne o tematyce bajkowej
      • imprezy okolicznościowe " Uroczyste pasowanie na czytelnika"
      • lekcje biblioteczne " Dary Jesieni", "O Szewczyku Dratewce"
      • konkurs wzorowego czytania baśni i legend G.Morcinka
    • w licznych wycieczkach tematycznych związanych z realizacją programu, co znacząco wpłynęło na lepszą percepcje omawianych na zajęciach treści
    W trakcie stażu pracowałam też:
    • z Międzyszkolnym Uczniowskim Klubem Sportowym ORLIK. W ramach tej współpracy uczniowie uczestniczyli cotygodniowych bezpłatnych zajęciach ruchowych na lodzie.
    • z firmą "MUZON" poprzez organizowanie różnorodnych zabaw i imprez kulturalnych
    • z Młodzieżowym Domem Kultury, w którym dzieci uczestniczyły w zajęciach animacji artystycznej
          Efektem prowadzonej współpracy było uatrakcyjnienie procesu nauczania i poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły.
  7. W czasie trwania całego stażu wykorzystywałam technologię komputerową i informacyjną.
         W ciągu ostatnich lat komputer zadomowił się niemal we wszystkich dziedzinach naszego życia. Powszechność stosowania tego narzędzia i umiejętność korzystania z niego stała się elementem pracy większości zawodów, w tym także nauczycielskiego. Wychodząc temu naprzeciw ukończyłam:
    • kurs "Podstawy obsługi komputera"
    • warsztaty "Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela"- październik 2002 r.
    • kurs "Podstawy obsługi komputera i edycji tekstów – marzec 2003 r.
    • kurs "Podstawy Internetu w pracy nauczyciela" – marzec 2003 r.
    • szkolenie "Bezpieczny Internet" – listopad 2004r.
    Dzięki pogłębieniu swoich wiadomości i umiejętności wzbogaciłam swój warsztat pracy o:
    • tworzenie i opracowywanie wszelkiej dokumentacji zawodowej korzystając z edytora tekstów WORD,
    • przy jego pomocy przygotowywałam scenariusze zajęć,
    • karty pracy, ćwiczenia uatrakcyjniające proces nauczania,
    • ankiety i materiały dla rodziców.
    • dzięki opanowaniu umiejętności obsługi programu graficznego wykonałam wiele pomocy dydaktycznych. Posłużyły one uatrakcyjnieniu procesu dydaktycznego. Wykonywałam tą techniką między innymi:
      • identyfikatory dla uczestników Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego
      • identyfikatory dla każdego pierwszaka
      • pamiątkowe znaczki dla uczestników Szkolnego Konkursu Ekologicznego
      • dyplomy
      • zaproszenia
      • podziękowania
      • dedykacje do książek
         Dzięki tak zaplanowanej działalności moje materiały były czytelne i mogły służyć nie tylko mnie, ale i moim koleżankom.
         Poszerzając ofertę edukacyjną szkoły chodziłam z dziećmi na zajęcia komputerowe do MDK-u
        Wykorzystywałam komputer w pracy z dziećmi na zajęciach kształcenia zintegrowanego i zajęciach logopedycznych, podczas których uczniowie tworzyli własne prace przy pomocy edytorów tekstów i programów graficznych. Korzystali z programów multimedialnych, z których większość utrwalała, wcześniej poznane wiadomości i umiejętności. Uczyli się korzystać z Internetu jako jednego z wielu źródeł wiedzy.
          Prowadzone zajęcia wyzwalały wszechstronną aktywność uczniów, pobudzały ich zainteresowania, służyły utrwalaniu wcześniej zdobytych wiadomości, a także umożliwiały korektę zaburzeń wymowy.
         Stosując w swojej pracy technologię informacyjną i komunikacyjną często sięgałam do internetu, który jest źródłem najnowszych informacji pedagogicznych i dydaktycznych Przeglądając serwisy edukacyjne znajdowałam wiele informacji, ciekawych rozwiązań do wykorzystywania we własnej pracy oraz mogłam porównywać własną pracę z pomysłami innych nauczycieli.
        Wykorzystywałam serwisy edukacyjne do wymiany poglądów i materiałów dydaktycznych, publikacje opracowane wespół z koleżanką:
    • "Praca z uczniem zdolnym"
    • "Scenariusz balu kasztanowego"
    • umieściłam w elektronicznym Biuletynie WODIiP-u pod adresem:
      http://www.wodip.opole.pl/biuletyn
           Śledzenie na bieżąco edukacyjnych portali internetowych przyniosło mi wymierne korzyści w postaci zwiększenia efektywności i sprawności mojej pracy dydaktycznej, a tym samym podniosło jakość pracy szkoły.
II. ZADANIA SŁUŻĄCE PODNIESIENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
     Mając na uwadze doskonalenie swojej pracy mające wpływ na jakość pracy szkoły opracowałam i wdrożyłam opisane poniżej przedsięwzięcia.
  1. Wiedząc, iż na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia w szkole w dużej mierze wpływa mowa, opracowałam w 2002 r. program innowacyjny "Stymulowanie poprawnej wymowy uczniów poprzez ćwiczenia logopedyczne w kształceniu zintegrowanym".
         Pracę nad stymulowaniem poprawnej wymowy prowadzę jako jeden ze sposobów poszerzenie i rozwinięcia umiejętności w mówieniu, czytaniu i pisaniu.
  2. Prowadząc zajęcia logopedyczne w szkole opracowałam plan pracy dla uczniów klas I-III, zorganizowałam warsztat pracy poprzez zakup, wykonywanie i gromadzenie potrzebnych pomocy dydaktycznych, a także na bieżąco uczestniczę w szkoleniach i konferencjach logopedycznych w celu podnoszenia jakości swojej pracy.
  3. Promując naszą szkołę, włączyłam się w 2001r. w organizację Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego dla szkół miasta Opola.
         Razem z koleżanką opracowujemy regulaminy konkursu, który co roku przebiega w trzech etapach: klasowym, szkolnym, międzyszkolnym. Celem tego konkursu jest rozbudzenie zainteresowań literaturą dziecięcą , rozwijanie i pogłębianie zainteresowań czytelniczych, a przede wszystkim wykorzystanie tekstu literackiego do nauki i zabawy. W konkursie tym co roku bierze udział kilkanaście szkół miasta Opola.
  4. Od paru lat wspólnie z koleżanką prowadzę współpracę z Przedszkolami nr 3 i 8 w Opolu. Współpraca ta obejmuje wzajemne kontakty uczniów z przedszkolakami podczas organizowania imprez, przedstawień i lekcji. Pozwala to dzieciom przedszkolnym wcześniej poznać szkołę, do której będą uczęszczać w przyszłości. Wspólne integracyjne zajęcia i przedstawienia, w których brały udział zaproszone przedszkolaki to:
    • Zajęcia plastyczne "W krainie bajek" - 2003r.
    • "Kasztanowy bal" - 2003r.
    • "Bajka o Czerwonym Kapturku" - 2004r.
         Na skuteczność procesu wychowania dziecka niezwykle korzystnie wpływa jednolitość oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego, dlatego starałam się i staram włączać rodziców do życia szkolnego poprzez:
    • zaangażowanie rodziców w prace na rzecz szkoły i klasy,
    • sponsorowanie szkoły poprzez pomoc w zorganizowaniu kiermaszów szkolnych,
    • pomoc w przygotowywaniu strojów i rekwizytów do różnych inscenizacji,
    • współudział rodziców w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych,
    • pedagogizację rodziców,
    • współudział szkoły i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
    • W 2002r. i 2005r. przygotowałam dla rodziców ankiety, których celem było zapoznanie się z oczekiwaniami rodziców wobec mnie i szkoły, a także poznanie ich opinii o samopoczuciu dziecka w szkole.
    • W XI 2002r. na spotkaniu z rodzicami zapoznałam ich z tematem "Agresja w szkole" na podstawie przygotowanego przeze mnie referatu, a potem wspólnie wypracowywaliśmy metody postępowania z dziećmi.
    • W 2004r. wspólnie z koleżanką przeprowadziłyśmy zajęcia otwarte dla rodziców , w trakcie których dzieci odegrały "Przedstawienie jasełkowe"
    • W 2005r. przygotowałam imprezę i przedstawienie na "Dzień Babci i Dziadka"
    • W latach 2002-2004 pomagałam w organizowaniu imprez szkolnych: Bożonarodzeniowej "Zapalmy choinkę"; na "Dzień Matki"; "Dni Patrona Szkoły" ; i na "Dzień Nauczyciela".
    • Jako dzielenie się z rodzicami bieżącymi informacjami na współ z koleżanką w latach 2002 – 2005 przygotowywałyśmy "Kartkę z kalendarza", którą upowszechniłyśmy wśród rodziców klas młodszych. Miała ona i ma za zadanie zapoznać rodziców z pracą szkoły, dostarczyć informacji o tym w jaki sposób realizowane są cele wychowawcze, a także zapoznać z osiągnięciami uczniów w organizowanych na terenie szkoły konkursach.
  5. Od kilku lat tradycją stało się organizowanie świątecznych kiermaszów szkolnych, na które nauczyciele wraz z uczniami wykonują różne prace.
    • W latach 2002 –2005 byłam współorganizatorem kiermaszów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Walentynek.
  6. W 2002 r. na współ z koleżanką redagowałyśmy gazetkę szkolną dla najmłodszych. Pomagali nam w tym uczniowie, którzy dostarczali pomysłów i materiały do kolejnych numerów pisemka. Pozwalało to lepiej poznać uczniów, a dzieciom przynosiło wiele radości, umożliwiało rozwój zainteresowań i zdolności twórczych. Praca redakcyjna została zawieszona ze względu na zmianę zespołu klasowego, a uczniowie, którzy tworzyli "Naszą Gazetkę" swoje doświadczenia wykorzystują obecnie w redagowaniu pisemka klas starszych.
  7. Stwarzając szansę dla każdego dziecka, aby mogło się wykazać swoimi umiejętnościami zorganizowałam i przeprowadziłam konkursy dla klas I – III.
    • Szkolny Konkurs Ekologiczny – IV 2003 r.
    • Szkolny Konkurs Recytatorski "Barwy Jesieni" – X 2002 r.
    • imprezę "Kasztanowy Bal" – 2003 r., w której uczestnictwo i dążenie do wygranej podczas turniejów zmuszało do wysiłku myślowego i fizycznego oraz do rozwiązywania różnorodnych problemów Różnorodne zadania-ćwiczenia konkursowe, realizowane w formie zabawowej rywalizacji stały się dla dzieci źródłem sukcesu i doskonałą formą nauki
III. POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI SŁUŻĄCYCH WŁASNEMU ROZWOJOWI, ORAZ PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY POPRZEZ ORGANIZACJĘ I UDZIAŁ W RÓZNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO.
  1. Tak jak przed stażem, tak i w trakcie jego realizacji brałam udział w różnorodnych formach doskonalenia. Każda z tych form pozwoliła mi na uzupełnienie i rozwinięcie mojej wiedzy oraz udoskonalenie warsztatu pracy.
    • w tym celu podjęłam i ukończyłam w 2003 roku Studia Podyplomowe w zakresie neurologopedii, które wzbogaciły mój warsztat logopedy o zakres nowych wiadomości i umiejętności potrzebnych w pracy z dziećmi z wadą wymowy.
    • w 2003 r. uzyskałam Certyfikat Terapeuty Dysleksji, uprawniający do prowadzenia zajęć reedukacyjnych z dziećmi dyslektycznymi. Poznane metody pracy znacznie usprawniły terapię logopedyczną u dzieci dyslektycznych z wadami wymowy
        W czasie trwania stażu ukończyłam też takie formy doskonalenia jak:
    • "Tworzenie pakietu edukacyjnego i planu wynikowego" - warsztaty
    • "Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela" – konsultacje zbiorowe
    • "Sposób dokumentowania osiągnięć uczniów klas I-III, kontrowersje wokół oceny opisowej" – warsztaty
    • "Uczniowie – nauczyciele – rodzice w kształceniu zintegrowanym" – konsultacje zbiorowe
    • "Aktywność dziecka z wykorzystaniem podręcznika "Ja Ty i Świat" do nauczania zintegrowanego" – konferencja metodyczna
    • "Problemy współczesnego dziecka w podręcznikach do nauczania zintegrowanego" – konferencja metodyczna
    • "Jak nie zatracić dziecięcej ciekawości, czyli projektowanie spotkań edukacyjnych w oparciu o pakiet "Stokrotkowe podwórko" – warsztaty
    • "Planowanie kształcenia zintegrowanego w klasach I-III" – warsztaty
    • "Uczeń klasy I-III z trudnościami w uczeniu się" – MODN
    • "Wspieranie zdolności twórczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Metody i techniki aktywizujące" – KCEN
    • "Ruch, muzyka, taniec" – warsztaty
    • "Interpretacja tekstów literackich poprzez działalność plastyczna ucznia" – konsultacje zbiorowe
    • "Awans zawodowy nauczyciela mianowanego" – konsultacje
    • "Czytanie ze zrozumieniem" – warsztaty
    • "Współpraca logopedy z ortodontą" – konferencja
    • "Przyszłość zawodu logopedy" – konferencja MODN
    • "Zaburzenia procesu porozumiewania" – konferencja MODN
  2. W 2003 r. po ukończeniu warsztatów w MODN wspólnie z koleżanką opracowałyśmy referat i dzieliłyśmy się nim podczas spotkania Zespołu Samokształceniowego na temat: "Objawów i form pracy z dzieckiem dyslektycznym", w którym przedstawiłyśmy przykłady propozycji dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dziecka dyslektycznego.
  3. W marcu 2005 r. byłam jednym z organizatorów konferencji metodycznej na temat: "Treści gramatyczne w kształceniu zintegrowanym. Praktyczne wykorzystanie tekstów literackich". Konferencja ta była poszerzeniem treści zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego. Wspólnie z koleżanką przygotowałyśmy dla nauczycieli miasta Opola "prezentację sposobów pracy nad wybranymi zagadnieniami treści gramatycznych w klasie I" w oparciu o podręcznik "Już w szkole" oraz autorskie zestawy ćwiczeń gramatycznych.
  4. Ukończone formy doskonalenia zawodowego pozwoliły mi być na bieżąco ze wszystkimi nowościami i problemami pojawiającymi się w kształceniu zintegrowanym, dzieleniu się zdobytą wiedzą z innymi, a przez to podnoszeniu jakości pracy szkoły. Zaspokoiły potrzebę stałego zdobywania wiedzy i osiągania coraz większych umiejętności oraz doskonalenia własnej osobowości.
     Plan rozwoju, który realizowałam w trakcie stażu był planem otwartym, a zadania które wykonywałam miały służyć przede wszystkim wszechstronnemu rozwojowi dzieci, to też często wykraczały one poza jego zakres, aby w jak największym stopniu wzbogacić proces dydaktyczny.

    Reasumując: realizacja planu rozwoju zawodowego dała mi dużo satysfakcji i dostarczyła wielu cennych doświadczeń. Myślę, że wszystkie działania jakie podjęłam, przyczyniły się do wzrostu jakości mojej pracy oraz jeszcze lepszego funkcjonowania, niektórych obszarów życia szkoły.

Opracowała: Małgorzata Konieczna

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie