Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ulotka dla rodziców dotycząca rozwijania sfery poznawczej dziecka 6-letniego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2687 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Propozycja ulotki dla rodziców dzieci kończących "0".Może być rozdana po zebraniu na temat rozwoju sfery poznawczej u dzieci. Na ulotce są umieszczone propozycje ćwiczenia kolejnych elementów sfery. Umożliwia ona rodzicom ćwiczenie sfery poznawczej u dzieci w różnych sytuacjach życia codziennego.
Joanna Sałasińska


Ulotka dla rodziców dotycząca rozwijania sfery poznawczej dziecka sześcioletniego


Rodzice możecie przyczynić się do sukcesu swojego dziecka!
Poćwicz z nim!


Spostrzegawczości:
·Dziecko przygląda się w sklepie półkom i zamyka oczy wymienia, co na nich było.
·Wymienia kolejność powieszonych na lince rzeczy, które mama wyprała, oczywiście zamykając oczy.
·Mama może przewiesić jedną rzecz, a dziecko musi powiedzieć, co się zmieniło.
·W jedną stronę jak idziemy na spacer karzemy dziecku zapamiętać drogę, a z powrotem ono nas prowadzi wymieniając zapamiętane punkty trasy.
Koncentracja uwagi:
·Czytamy dziecku krótkie wierszyki, bajki i prosimy, żeby nam potem opowiedziało treść.
·Może też uważnie oglądnąć bajkę w TV i też niech nam opowie lub narysuje je treść.
·Opowiadamy dziecku jakąś historyjkę i przyglądamy się czy się nie kreci, a uważne słuch i następnie zdaje nam relacje z jej treści.
·Dajemy dziecko różnego rodzaju układanki, czy po prostu fragment pociętej przez nas kolorowej gazety do ułożenia.
·Może dokańczać przez nas rozpoczęte wzorki, rysunki, koncentrując się na wykonaniem pracy.
Pamięci:
·Prosimy dziecko, aby wymieniło, w jakiej kolejności wszyscy siedzieli np. u cioci, czy babci na imieninach.
·Sprawdzamy czy zapamiętał kolejność potraw na takiej uroczystości.
·W trakcie powrotu do domu z zakupów może dziecko wymienić, co po kolei mama wkładała do koszyka.
·Nauka krótkich utworów na pamięć.
Logicznie myślenie:
·Dziecko może układać historyjki obrazkowe, dokańczać różne opowiadania, zdania np.: Teraz mam ugotować obiad muszę......
·Może dorysowywać brakujące elementy do ilustracji.
·Rozwiązywać rebusy, krzyżówki również na komputerze.
·Ćwiczenia w skojarzeniach.
·Układa plany konstrukcyjne, które zamierza zrealizować, a jeżeli je zmienia wyjaśnia szczegółowo, dlaczego.
·Określanie jedną nazwą zbioru przedmiotów np.: sztućce.
Wyobraźnia:
·Opowiada wymyśle zakończenie telewizyjnej bajki czy czytanej przez dorosłych.
·Może również dokończyć jakąś plamkę na kartce tak jak mu dyktuje wyobraźnia.
·Opowiadać o przygodach swoich zabawek.


Joanna Sałasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie