Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przyjemna ortografia ? - uwagi o pracy z programem Ortograffiti

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1137 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

W programie wydawnictwa "Operon" - Ortograffiti uczestniczę już prawie trzy lata. Program ten ma na celu przezwyciężenie trudności o charakterze dyslektycznym, kształcenie umiejętności poprawnego pisania poprzez utrwalenie zasad ortograficznych oraz rozwijanie sprawności językowej. Praca ta odbywa się w oparciu o 9 zeszytów, poświęconych różnym zasadom ortograficzny oraz ćwiczeniom grafomotorycznym.

Pracuję z grupą 12 uczniów, którzy zaczęli udział w programie w pierwszej klasie gimnazjum. Uczniowie wypełniali kolejne zeszyty Ortograffiti w domu, następnie przynosili je do szkoły, sprawdzałam zadania, testy i wysyłałam wyniki do wydawnictwa.

Przez cały czas "moja grupa" wypełniła zaszyty rzetelnie, na miarę indywidualnych możliwości.

Początkowo uczniowie podchodzili do pracy z zeszytami chętnie, wręcz entuzjastycznie. W miarę upływu czasu, to się zmieniało. Olbrzymi wysiłek wkładany w uzupełnianie kolejnych zeszytów spowodował, że niektórzy z nich zniechęcili się. Dotyczyło to zwłaszcza tego roku szkolnego, gdyż w trzeciej klasie każdy z moich uczniów chciał przede wszystkim, jak najlepiej przygotować się do egzaminów, nie miał więc tyle czasu, aby systematycznie pracować z zeszytem. Dopiero po egzaminach grupa doszła do wniosku, że "wypada" zmobilizować się i zakończyć pracę nad wszystkimi zeszytami. Myślę, że się uda.

Dodatkowo motywacją dla uczniów biorących udział w programie stanowiły lekcje ortografii organizowane z wykorzystaniem ćwiczeń zawartych w zeszytach. To uczestnicy programu proponowali ćwiczenia dla klasy, te, które im samym podobały się najbardziej. Wybrane osoby brały udział przygotowaniu i prowadzeniu takich lekcji. Dawało im to wiele satysfakcji.

Praca z programem Ortograffiti wymagała ode mnie wielu godzin pracy. Aby omówić kolejne zeszyty z uczniami, spotykałam się z nimi po lekcjach. Żałuję, że nie miałam do dyspozycji dodatkowych godzin na pracę z zeszytami w szkole. Myślę, że wtedy byłyby one jeszcze bardziej efektywne, a wymagałyby mniej dodatkowego czasu (mojego i uczniów).

Pracę z programem Ortograffiti uważam za cenne doświadczenie. To nie tylko spotkanie z uczniami, cenne pomoce, ale także konferencje, na których mogłam wymienić doświadczenia, zebrać nowe pomysły, pogłębić wiedzę.

Moi uczniowie poznali dokładnie zasady ortograficzne, nie było potrzeby ich przypominać. Wśród nich znaleźli się tacy., którzy poprawili wygląd swoich zeszytów, ładniej piszą i wykonują przejrzyste notatki. Uczniom podobały się zeszyty Ortograffiti ze względu na swoją różnorodność, Zwracali mi uwagę, że nie można się przy nich nudzić (trochę pisania, liczenia, rysowania, a nawet wyklejania). Dzięki udziałowi w programie zrozumieli, jak minimalizować trudności związane z dysleksją czy dysortografią.

Chciałabym w następnym roku zachęcić do udziału w tym programie kolejne pierwsze klasy.

Małgorzata Nowak
Gimnazjum w Radziszowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie