Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dodajemy i odejmujemy w zakresie 20

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 31597 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęć matematycznych do klasy 2 szkoły podstawowej z wykorzystaniem zabaw i gier dydaktycznych.Temat zajęcia: Dodajemy i odejmujemy w zakr. 20 – gry i zabawy matematyczne.

Cele ogólne:

  • doskonalenie umiejętności obliczania sum i różnic w zakr. 20,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • wdrażanie do zdrowej rywalizacji,
  • szybkie podejmowanie decyzji,
  • poznanie nowych gier i zabaw matematycznych,
  • umiejętność przeżywania porażek i zwycięstw,
  • wyrabianie spostrzegawczości,
  • wdrażanie do respektowania reguł gry.
Cele szczegółowe
Uczeń:
  • oblicza sumy i różnice w zakr. 20,
  • stosuje zasady zdrowej rywalizacji,
  • podejmuje decyzje w krótkim czasie w warunkach rywalizacji,
  • umie wygrywać jak i przegrywać,
  • zna zasady gier i zabaw matematycznych: Matematyczny wąż, Sokole oko, Większa suma wygrywa,
  • respektuje reguły gry,
  • potrafi pracować w zespole,
  • doskonali swoją spostrzegawczość.
Metody aktywizujące – gry i zabawy matematyczne.

Formy: indywidualna, grupowa , zbiorowa.

Środki dydaktyczne:dla każdego dziecka kartonik "Moja ulubiona liczba" (kartonik z wybraną liczbą od 0 do 20), 2 kostki, Karty matematyczne do gry Sokole oko – (dodawanie i odejmowanie do 20), kartki do zapisu działań dla każdej grupy, plansza z tarczą strzelecką.

Przebieg zajęć:
  1. Powitanie .
  2. Zapoznanie uczniów z celami zajęć.
    - Na dzisiejszych zajęciach poznacie kilka zabaw i gier, ale będą to gry matematyczne. Bawiąc się będziecie równocześnie doskonalić swoje umiejętności matematyczne, a także sprawdzicie swoją spostrzegawczość.
  3. Zabawa Matematyczny wąż .Uczniowie (każdy z planszą/kartonikiem swojej ulubionej liczby) siadają w kręgu . Na środku układają węża ze swoich liczb np. 10, 20, 4, 17 itd. - Podaj działanie umożliwiające przejście z jednej liczby do drugiej.
    Np. 10 + 10 = 20, 20 – 16 = 4, 4 + 13 = 17.
    Po zakończonej zabawie uczniowie wracają do ławek.
  4. Gra dydaktyczna Większa suma wygrywa. Klasę dzielimy na zespoły 4- osobowe. Każdy zespół otrzymuje kartę do zapisu działań. Gra polega na rzucie dwoma kostkami przez przedstawiciela każdej grupy . Pozostali zawodnicy zapisują i obliczają sumę wyrzuconych oczek. (Wskazane jest wybrać z klasy osoby które będą kontrolować grę poszczególnych grup). Zwycięża ta drużyna, która otrzyma większą sumę po 5 kolejkach rzutów. (Nagrodzenie zwycięskiej drużyny brawami).
  5. Gra dydaktyczna Sokole oko.
         Gra także przebiega w grupach 4-5 osobowych. Każda z grup otrzymuje zestaw kart matematycznych przygotowanych wcześniej przez nauczyciela: Dodawanie w zakr.20 oraz Odejmowanie w zakr. 20. Karty to kartoniki z działaniami i odpowiadającymi im wynikami(16,20szt.).Układamy karty na środku stolika, tak by działania nie były widoczne. Uczestnicy zabawy kolejno odkrywają po 2 karty. Jeżeli odkryte karty tworzą parę(na jednym kartoniku jest działanie np. 12+6, a drugi kartonik to liczba 18) odkładają do siebie i mają dodatkowy ruch czyli ponownie odkrywają 2 karty. Jeśli nie ma pary karty odwraca się, a następne 2 karty odkrywa kolejny zawodnik. Gra toczy się do momentu gdy znikną wszystkie karty. Tytuł "Sokole oko" otrzymuje ta osoba z grupy, która ma najwięcej zebranych par kart.
  6. Podsumowanie zajęcia.
    • Jakie gry i zabawy matematyczne zapamiętaliście?
    • Co ćwiczyliśmy podczas tych zabaw? Jakie umiejętności?
    Ewaluacja – wykorzystałam metodę tarczy strzeleckiej.
    - Która zabawa czy gra podobała Wam się najbardziej? Spróbujcie zaznaczyć to na tarczy strzeleckiej stawiając kropkę w wybranym miejscu.


Literatura:
  • Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, Oficyna Wydawnicza Nauczycieli,
  • Hemmerling W.: Zabawy w nauczaniu początkowym, WSiP, Warszawa 1990.
  • Matthews J.: Kiermasz pomysłów. Matematyka klasy )-III, WSiP, Warszawa 1992.
  • Talarczyk E.: Zbiór gier i zabaw matematycznych dla klas I-III, Białystok,ODN,1985
Zajęcia prowadziła: Marta Glazer.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie