Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test sprawdzający z języka polskiego dla klasy II

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 486484 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to przykładowy test sprawdzający umiejętności z edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej opracowanych w klasie II szkoły podstawowej

Test sprawdzający dla klasy II


Imię i nazwisko .........................................................................


1.Czytanie ze zrozumieniem.

Samolot wylądował na lotnisku. Miał zepsute hamulce. Nie zdołał wylądować i zderzył się z hangarem. Rozległ się straszny huk. Pilot uderzył się w głowę. Na szczęście miał hełm. Pechowa ta historia skończyła się szczęśliwie.

Odpowiedz na pytania:

a)gdzie wylądował samolot?.............................................................

............................................................................
b)z czym się zderzył? ........................................................................

............................................................................

c)Co się stało pilotowi? .....................................................................

............................................................................

2. Wstaw brakujące litery: u lub ó

bi?rko k?la

jask?łka b?l

fr?wa otw?r

gr?pa sł?wka




3. Ułóż wyrazy w kolejności alfabetycznej:

morze, jezioro, góry, statek, Adam, wakacje, drzewa, rzeka, stolica, grzyby;

............................................................................

............................................................................

4. Do podanych rzeczowników dopisz przymiotniki i czasowniki.

PRZYMIOTNIK RZECZOWNIK CZASOWNIK

............................ dziewczynki .............................

............................ chłopcy .............................

............................ samochody .............................


5. Podziel wyrazy na sylaby.

jaskółka, wanna, deszcz, wiewiórka, królestwo, stróż,

różnica, podróż;


6. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej:

przy Harcerze pomagają żniwach

............................................................................

imię koleżanka ma Moja na Krysia

............................................................................





7. Spośród podanych nazw zawodów podkreśl te, które związane są z budową domów:

listonosz, murarz, architekt, betoniarz, krawiec, lekarz;


8.Uzupełnij zdania wyrazami: żyworodne, jajorodne

Ptaki są ............................ Ssaki są................................

9. Wymień po trzy:

ssaki:............................................................................

ptaki:............................................................................

10. Podane barwy podziel na ciepłe i zimne:

czerwona, zielona, niebieska żółta, pomarańczowa, granatowa,

ciepłe: ............................................................................

zimne: ............................................................................

11. Podkreśl sumy i różnice parzyste.

6 + 2, 9 + 4, 16 + 6, 27 + 6,

9 - 4, 7 - 3, 44 - 8, 25 - 8,

12. Oblicz:

Godzina 8 wieczorem to godzina ...........................................................

Godzina 14 to godzina .............................................................................

Godzina 23 to godzina .............................................................................




13. Wstaw brakujące liczby w miejsce ?

3 4 = ?
5 6 = ?
7 ??= 21
15 : ??= 3


14. Do stołówki przyszło 10 chłopców i 14 dziewczynek. Dzieci usiadły przy stolikach po czworo. Przy ilu stolikach usiadły dzieci?

Obliczenia:











Odpowiedź: ............................................................................

.............................................................................

15. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami.

Głośno w muzyce to ............................................................................
Osiem kolejnych dźwięków to ...............................................................

Ulubiony instrument Fryderyka Chopina to ..........................................

Muzyczna cisza to ............................................................................


mgr Ilona Gabryś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie