Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
System motywacji ucznia do nauki i pracy na lekcjach przyrody

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1607 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Motywujmy swojego ucznia do pracy i nauki. Uwzględniajmy jego predyspozycje i możliwości - mamy w klasie dzieci wyjątkowo zdolne i dzieci z niepowodzeniami. System, który wdrożyłam na swoich lekcjach przyrody pozwala uwzględniać wszelki wysiłek ucznia. Moi uczniowie stają się samodzielni, aktywni i współdecydują o ocenach. Oceny niedostateczne na koniec roku szkolnego są rzadkością.

SYSTEM MOTYWACJI UCZNIA DO NAUKI I PRACY NA LEKCJACH PRZYRODY
  1. Na lekcjach przyrody uczeń jest oceniany za pomocą
    • ocen
      • dłuższa odpowiedź ustna /najczęściej są odpytywani uczniowie chętni samodzielnie zgłaszający się do odpowiedzi; uczniowie nieśmiali, zablokowani, z trudnościami w wypowiadaniu się korzystają z innych form sprawdzania ich wiedzy/
      • kartkówki, sprawdziany, testy
      • prace plastyczne
      • prace zespołowe
      • za zeszyt – estetyka, systematyczność, poprawność zadań i ćwiczeń
      • dłuższe, prace pisemne zadawane do przygotowania w domu
      • wynikających z przeliczenia znaków + i - /++++++ = 6/
    • oraz + i -
      • "+ " za aktywność, poprawnie wykonane zadanie domowe, przygotowanie dodatkowych zadań, pomocy, poprawną krótką odpowiedź oraz "-" za brak zeszytu, brak zadania domowego, niewłaściwą krótką odpowiedź wynikającą z braku utrwalenia wiadomości.
  2. Uczeń uzyskujący wysokie wyniki w nauce otrzymuje dodatkowe zadania
    • jest zachęcany do przygotowania prac dodatkowych na lekcje/ referaty, plakaty / i do ich prezentacji na forum klasy
    • bierze udział konkursie przyrodniczym
    • uczestniczy w zajęciach koła
    • współdecyduje o ocenie prac swoich kolegów /członek komisji uczniowskich/
    • otrzymuje wpis do zeszytu o swoich wysokich osiągnięciach /ocena celująca/
  3. Uczeń z niepowodzeniami
    • uzyskuje możliwość poprawienia oceny niedostatecznej pisząc ponownie sprawdzian, test w terminie ustalonym z nauczycielem
    • podczas pisania pracy uzyskuje pomoc od nauczyciela w formie dodatkowych wyjaśnień, naprowadzenia
    • rodzic jest informowany o trudnościach, niepowodzeniach za pomocą wpisu w zeszycie przedmiotowym
  4. Uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną są objęci nauczaniem przyrody wg dostosowanego programu do ich możliwości / program własny/. Pracuje się z nimi wg przyjętych w nim zasad.

OPRACOWAŁA: mgr Maria Wiśniewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie