Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Tworzymy grupę świetlicową

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1471 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt ten jest przeznaczony do zajęć świetlicowych z uczniami klas 0-1

Temat: Tworzymy grupę świetlicową.

Czas trwania: 30 – 40 min
Liczba i wiek uczestników: 14-16 osób, 6 –7 lat
Cele: nawiązanie kontaktu, kształtowanie otwartości w stosunku do innych osób, integracja grupy.
Metody: podająca, praktyczna, eksponująca
Forma pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: kartony A4, kredki bambino, nożyczki, kleje, kłębek włóczki, arkusz szarego papieru

Przebieg zajęć:
Podanie dzieciom informacji na temat celów i sposobu prowadzenia zajęć.

Zabawa „Witam wszystkich, którzy...” – mają zielone oczy, mają krótkie włosy, są w spodniach itp. Wszyscy wymienieni krzyczą głośno „hej!”

Autoprezentacja – osoba prowadząca przedstawia się i prosi dzieci o podanie takiej formy imienia, w jakiej chciałyby, aby się do nich zwracano. Dzieci wykrzykują swoje imiona, a wszyscy powtarzają, je chórem.

„Gra w imiona”. Pierwsza osoba z kręgu podaje swoje imię. Następne dziecko mówi: „Mam na imię..., a to jest...” i wskazuje swojego poprzednika. Zabawa trwa, dopóki nie obejdzie się całego kręgu.

„Wiem o Tobie..., chcę się dowiedzieć..” – uczestnicy siedzą w kręgu. Osoba, która trzyma kłębek wełny mówi o sobie 2-3 zdania. Nawija włóczkę na palec i rzuca kłębek do kogoś w kręgu. Ten opowiada o sobie, po czym zatrzymuje nitkę, rzucając kłębek itd. Gdy wszyscy opowiedzą o sobie i są połączeni nicią z kłębka, zaczynają zwijać nić. Osoba, która ma koniec nitki, patrzy, do kogo ona biegnie, i mówi: „Wiem o Tobie..., a chciałabym się jeszcze dowiedzieć...” i zadaje pytanie, odrzucając kłębek. Nitka jest zwijana, a osoba, gdy odpowie, rzuca do następnej, zadając pytanie itd., aż nitka zostanie zwinięta.

Rysunkowa autoprezentacja. Wszyscy rysują swoje portrety i podpisują wybraną przez siebie formą imienia (wskazana pomoc prowadzącego). Prezentują prace w kręgu, mówiąc: „To ja Ania. Lubię...” wykonane rysunki przyklejają na dużym arkuszu papieru. Powstaje w ten sposób portret „Świetlicowa gromada”

Zakończenie zajęć: Dzieci stają w kole i trzymają się za ręce. Prowadzący zajęcia wypowiada słowa: „Iskierkę puszczam w krąg, niech powróci do mych rąk”. Poprzez uścisk dłoni, dzieci przekazują sobie iskierkę.



opracowała:
Aleksandra Grad - Depta
nauczyciel świetlicy
Szkoła Podstawowa Nr 344 w Warszawie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie