Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Skuteczność naboru i selekcji młodzieży w MKS „Stal” Sanok”.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1373 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

OPIS I ANALIZA ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU ORGANIZACYJNEGO
Problem:
Jak naprawić skuteczność naboru i selekcji młodzieży w MKS "Stal" Sanok".

1. Identyfikacja problemu.
     Od 1980 roku jestem trenerem grup młodzieżowych MKS Stal Sanok. Moja praca dotyczyła wszystkich etapów szkolenia piłkarzy, od naboru i selekcji poprzez kolejne kategorie rozgrywkowe, kończąc na pracy z juniorami / 19 lat/.Znaczącym etapem w szkoleniu młodzieży jest nabór. Od tego w jakim wieku i gdzie zaczyna się przygoda ze sportem zależą w dużej mierze dalsze losy wychowanków.
     Zbyt późny i przypadkowy nabór do sekcji w znacznym stopniu wpływa na przewidywane efekty końcowe. Chłopcy przychodzą już ze złymi nawykami ruchowymi nabytymi na podwórkach, a ich eliminacja jest częstokroć bardzo trudna. Zatem należy stwierdzić, że czas rozpoczęcia treningów, co za tym idzie naboru jest stanowczo za późny.

2. Geneza i dynamika omawianego przypadku.
     Mając na uwadze doświadczenia własne jak i innych trenerów, należy stwierdzić, że istniejący model naboru jest nieefektywny. Przekłada się on na poziom sportowy prezentowany przez wychowanków klubu w rozgrywkach mistrzowskich. Rywalizując z najlepszymi zespołami w województwie podkarpackim zauważa się spore różnice świadczące na niekorzyść Stali Sanok w każdym aspekcie wyszkolenia piłkarskiego.
     Błędna w moim przekonaniu organizacja naboru doprowadza do tego, iż w zespołach klubowych nie trenują najlepsi chłopcy z miasta i okolic.

3. Znaczenie problemu.
     Często spotykamy się z sytuacją gdy rodzice 7-9 letnich dzieci pytają czy ich pociechy mogą rozpocząć zajęcia treningowe w klubie. Niestety z przykrością muszę odpowiadać, że klub nie prowadzi zajęć z tak młodymi dziećmi. Nieodpowiedni system i późno rozpoczęty nabór powoduje brak etapowości w szkoleniu. Pomija się jakże ważny etap wstępny. Traci się wielu uzdolnionych chłopców do, których nie dotarły żadne informacje o planowanym przez klub naborze. Wczesne rozpoczęcie zajęć w klubie pozwala na odpowiednie ukształtowanie jej cech charakterologicznych i wolicjonalnych. Niestety w tym przypadku działania trenera są w znacznym stopniu ograniczone. Brak zorganizowanych zajęć dla pewnej grupy młodzieży może prowadzić do zwiększenia się liczby tzw. młodzieży zagrożonej.

4. Prognoza

Negatywna
     Nieprawidłowy i zbyt późny nabór przyczyni się do mniej efektywnego szkolenia i utraty wielu uzdolnionych zawodników. Klub mając mniejszą liczbę własnych wychowanków będzie musiał ponosić koszty związane ze sprowadzeniem zawodników z zewnątrz / mowa o zespole seniorów/.

Pozytywna
     Założyłem, że podejmując działania mające na celu poprawę efektywności szkolenia uzyska się lepsze wyniki sportowe. Zespoły młodzieżowe jak równy z równym będą mogły rywalizować z innymi drużynami. Zwiększy się liczba wychowanków grających w zespole seniorów. W konsekwencji wychowania przez sport zmniejszy się liczba przypadków patologicznych wśród dzieci.

5. Propozycja rozwiązania waz z opisem stosowanych oddziaływań

W ramach modyfikacji systemu naboru i selekcji w MKS Sanok zaproponowałem autorski plan organizacji naboru i selekcji. Plan został przedstawiony zarządowi klubu.

P L A N NABORU I SELEKCJI MŁODZIEŻY W MKS "STAL" SANOK

  • WRZESIEŃ 2004
    Trener odpowiedzialny za nabór i selekcję z ramienia klubu przeprowadza rozmowy z wybranymi nauczycielami wychowania fizycznego ze wszystkich szkół podstawowych miasta Sanoka.
    Przedstawia im założenia planu i warunki współpracy z klubem.
    Nauczyciele w każdej ze szkół przeprowadzają nabór i selekcję wstępną wśród uczniów klas III.
    Selekcja odbywa się pod nadzorem trenera klubowego.
    W wyniku tych działań powstają 15 osobowe grupy w każdej ze szkół.

    SP 1- 15
    SP 2- 15
    SP 3- 15
    SP 4- 15
    SP 6- 15
    RAZEM : OKOŁO 75 OSÓB


  • PAŹDZIERNIK LISTOPAD 2004
    Nauczyciele wychowania fizycznego prowadzą zajęcia ukierunkowane pod kątem piłki nożnej dwa razy w tygodniu w swoich szkołach.
    Trener klubowy odpowiedzialny za nabór i selekcję wybiórczo uczestniczy w zajęciach dając wytyczne do pracy.

  • GRUDZIEŃ 2004, STYCZEŃ 2005, LUTY 2005
    Trener koordynujący pracę wraz z nauczycielami organizuje i prowadzi międzyszkolną ligę halową.
    Podczas rozgrywek dokonuje kolejnej selekcji.
    Z grupy około 75 osób wybiera 30.


  • MARZEC 2005, KWIECIEŃ 2005, MAJ 2005
    Trener koordynujący pracę prowadzi systematyczne zajęcia z wyselekcjonowaną grupą 3 razy w tygodniu.


  • CZERWIEC 2005
    Trener odpowiedzialny za nabór przekazuje wyselekcjonowaną grupę trenerowi klubowemu, który będzie z nią prowadził dalsze systematyczne zajęcia.
Maciej Bukład

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie