Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia plastyczne dla dzieci sześcioletnich

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1435 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcia w grupie sześciolatków „ Planeta Ciemności”- zostały zaplanowane w związku z realizowaną tematyką o kosmosie. Zastosowana tu metoda aktywności twórczej dziecka, pozwala na swobodę w realizacji swoich pomysłów przez dziecko. Nie został tutaj ściśle określony sposób wykonania pracy, dzieci za „wzór” mogą mieć to, czego dotkną, a główną rolę odgrywa sama wyobraźnia dziecka.

TEMAT: "Planeta Ciemności" - wykonanie pracy plastycznej zainspirowanej wrażeniami dotykowymi.

CELE:
  • przedstawienie wrażeń dotykowych w formie wizualnej ( kollage, forma przestrzenna)
  • rozwijanie ekspresji plastycznej
  • kształcenie umiejętności dobierania odpowiednich materiałów plastycznych
METODY:
  • praktycznych działań dziecka
  • aktywności twórczej
  • zadań inspirujących – koncentrujących ekspresję twórczą dziecka na określonym temacie
FORMY: indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • pudło z wyciętymi otworami na ręce, przedmioty o zróżnicowanych, trudnych do zidentyfikowania kształtach i fakturze (pudełka, wytłaczanki, druciki, tektura falista, styropian itp.), duże sztywne kartony, klej, taśmy klejące, farby, nagrania magnetofonowe (J.M. Jarre, Vangelis, odgłosy natury), chusta animacyjna.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. PODRÓŻ
  • Dzieci siedzą na obrzeżach chusty animacyjnej – słuchają:
    • Dzisiaj spróbujemy wyobrazić sobie historię, która przydarzyła się, kiedy wybraliśmy się w daleką podróż. Wyobraźcie sobie, że istnieją statki kosmiczne, które mogą przenieść nas do innych galaktyk. Podczas tej podróży będziemy zwiedzać różne planety. Naszym statkiem będzie chusta animacyjna.
  • Słychać muzykę, dzieci wstają trzymając chustę za uchwyty, poruszają się po obwodzie koła unosząc i opuszczając chustę.
  • Słychać odgłosy padającego deszczu i burzy, statek kosmiczny ląduje na "Planecie Burz". Dzieci chowają się przed deszczem pod chustę, kiedy nie słychać już odgłosów burzy, statek z dziećmi na pokładzie rusza w dalszą podróż, znowu słychać muzykę.
  • Lądowanie na "Planecie Robotów" – dzieci poruszają się jak roboty, po chwili słychać muzykę, która towarzyszy dzieciom podczas podróży statkiem kosmicznym, dzieci chwytają chustę, ruszają dalej.
  • Kiedy statek kosmiczny jest już prawie na miejscu przytrafia się awaria. Coś popsuło się w statku i na krótko trzeba wylądować na najbliższej planecie. Planeta pokryta jest grubą zasłoną chmur. To "Planeta Ciemności". Nie dociera tu światło, mimo to istnieje na niej życie.
    • Piloci usuwają usterkę a my może zdecydujemy się na zwiedzanie tego mało znanego nam miejsca?
    • Ale jak to zrobić? Nie mamy latarek.
    • Jak się poruszać, aby się nie przewrócić i jak coś zobaczyć?
  • Dzieci podają swoje propozycje np. poruszanie się na czworaka i dotykanie przedmiotów tak jak ludzie niewidomi. Dzieci zamykają oczy i powoli przemieszczają się, delikatnie badając rękoma przestrzeń przed sobą.
  • Prowadzący kładzie pod chustę wcześniej przygotowane przedmioty tak, aby dzieci ich nie widziały.
    • Piloci usunęli usterkę możemy wrócić na Ziemię...
2. PUDEŁKO – NIESPODZIANKA
  • Pudełko z otworami na ręce, w którym znajduje się makieta z przyklejonymi przedmiotami, które, dzieci spotykały na "Planecie Ciemności". Każde dziecko jeszcze raz dotyka przedmiotów ( nie patrzy na nie), próbuje opisać kształt.
    Instruktaż: Spróbujcie zapamiętać to, czego dotykaliście, gdyż za chwilkę opowiecie o tym za pomocą prac plastycznych. Stworzycie własną "Planetę Ciemności".
3. DZIAŁALNOŚĆ DZIECKA
  • Wykonanie prac plastycznych inspirowanych wrażeniami dotykowymi. Po wykonaniu przez dzieci prac n-l może pomalować całość złotą lub srebrną farbą w sprayu.
4. EKSPOZYCJA PRAC

Literatura:
"Przedszkolaki krok pierwszy. Materiały do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym".
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, Warszawa 1996

Opracowała: mgr Beata Bąk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie