Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Witamy Cie Wiosno!

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1518 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Witamy Cię Wiosno!”, to program całodziennych zajęć dla klas 0 – III, który ma za zadanie nie tylko bawić, ale poszerzyć wiadomości o jednej z pór roku – Wiośnie, a także wzbogacić słownictwo dzieci.

Witamy Cię Wiosno!
  1. Spotkanie z uczniami klas 0 – III. Wspólna zabawa integracyjna z kolorowymi szarfami przy muzyce „Cztery Pory Roku”.
  2. Przeprowadzenie konkursu dla klasy I – „Co wiem o wiośnie?”
  3. Przeprowadzenie konkursu dla klasy II – „Z wiosną na – Ty”.
  4. Przeprowadzenie konkursu dla klasy III – „ORTOpowiastka”.


    Ad. 1.
    Dzieci z klasy 0 wykonują elementy dekoracyjne związane z wiosną.

    Ad. 2.
    Każdy uczeń otrzymuje kartę pracy z zestawem dziesięciu pytań. W każdym pytaniu zakreśla jedną prawidłową odpowiedź, za którą otrzymuje 1 pkt. Maksymalna ilość punktów 10. Jurorami są trzej losowo wybrani uczniowie z klasy III, którzy sprawdzają prace pod kierunkiem wychowawców. Uczeń z największą ilością punktów otrzymuje w nagrodę zdrową żywność w postaci jogurtu.

    Ad. 3.
    Uczniowie klasy II otrzymują kartę pracy z pięcioma zadaniami. Za prawidłowe wykonanie zadania można uzyskać 2 pkt. Maksymalna ilość punktów 10. Uczeń z największą ilością punktów otrzymuje owoc (jabłko).

    Ad. 4.
    Uczniowie klasy III uzupełniają tekst z lukami (46 luk). Wygrywa ten uczeń, który poprawnie uzupełni tekst.
  5. Wspólne śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej.
  6. Wspólne zajęcia plastyczne „Wiosna w kwiatach” – malowanie farbami na szarym papierze.
  7. Wystawa prac na szkolnym korytarzu.
  8. Przemarsz ulicami miasta z transparentami tematycznie związanymi z wiosną.
  9. Powrót do klasy.
  10. Ogłoszenie wyników konkursu – wręczenie nagród.
Opracowała: Maria Bierzuńska

Prowadzący: „Co wiem o Wiośnie?”

(Zakreśl prawidłową odpowiedź)
  1. Co to jest Wiosna?
    • sukienka
    • zwierzątko
    • pora roku
  2. Podkreśl nazwę wiosennego kwiata:
    • chryzantema
    • krokus
    • aster
  3. Jaki kolor ma forsycja?
    • niebieski
    • czerwony
    • żółty
  4. Kalendarzowa Wiosna rozpoczyna się:
    • 1 maja
    • 21 marca
    • 22 grudnia
  5. Które ptaki przylatują wiosną?
    • gile
    • bociany
    • jastrzębie
  6. Z jakim kolorem kojarzy się wiosna?
    • czarny
    • zielony
    • brązowy
  7. Wiosną w lesie rosną:
    • zawilce
    • pomidory
    • agrest
  8. Podkreśl prawdziwe zdanie:
    • Wiosną wszystkie liście na drzewach są czerwone.
    • Wiosną przyroda budzi się do życia.
    • Wiosną w sadzie dojrzewają owoce.
  9. Który ptak przylatuje z ciepłych krajów:
    • bocian
    • wróbel
    • wrona
  10. Wiosenne kwiaty w ogródku to:
    • żonkile
    • róże
    • kaktusy
ORTOpowiastka

W ten piękny kwietniowy dzień, na prośbę dziadzi...sia, cała rodzina znalazła się w ogr...dku. Wszyscy chcieli pomóc, więc grabie, szpadle, wę...e i sekatory poszły w ruch.
Tata p...ycianł gałęzie d...ew – gr...sz, jabłoni i b...oskwiń oraz k...ewów – po...eczek i je...yn. Babcia wytyczała g...ądki pod wa...ywa – mar...ewkę, pietr...szkę, b...raki, og...rki, gro..., ceb..lę, kap...stę, ...odkiewkę i ...epę. Ja spul...niałem glebę paz...rkami (nie swoimi tylko takimi z metalu). Ko...ystając z okazji, wypatrywałem mieszkańców ogr...dka. Udało mi się zobaczyć dż...ownicę, p...czołę, ropu...chę, a nawet je...a! Mama us...wała pe..., pok...ywy i oset, który r...sł pod płotem. M...sieliśmy przecież pozbyć się ...wastów.
Nie wiem tylko, dlaczego Kasia i Olek tak się „obijali”. Zamiast ...prawiać ogr...dek, gapili się na kwiaty wy...odowane przez babcię. Wąchali krok...sy, prym...lki, p...ylaszczki, t...lipany, ...iacynty, p...ebiśniegi i ...onkile, zachwycali się motylami, które fr...wały nad nimi...

„Z wiosną na – Ty”
(Zakreśl prawidłową odpowiedź)
  1. Gdy stajał śnieg i zrobiło się cieplej, dziadek miał jedno na myśli:
    • ogródek
    • ogródkowi
    • ogródka
    • ogródkiem
    • o ogródku
  2. Jak tu pięknie! Ile kwiatów! To wiosna „zaczarowała” ogród. Pomóż nam podkreślić nazwy wiosennych kwiatów.
    • tulipan
    • chryzantema
    • kaktus
    • przylaszczka
    • przebiśnieg
  3. Koniec zachwytów! Czas wziąć się do pracy! Chwyćmy za narzędzia. Jakie? Zgadnij i napisz.
    • ebiagr - ......................
    • szlapde - ....................
    • kwnokea - ..................
    • amtoky - ....................
  4. Co będziemy robić? Dobierz właściwe rzeczowniki to czasowników. Zapisz je.
    • kopać gałęzie
    • usuwać grządki
    • spulchniać trawnik
    • przycinać ziemię
    • grabić sadzonki
    • podlewać chwasty
    • wytyczać glebę

      Będziemy.................................................................... ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
  5. Jakie zwierzęta powiedziałyby to o sobie, gdyby umiały mówić?
    • Słabo widzę. Żyje w podziemnych korytarzach. Zjadam żyjące tam szkodniki - .............................
    • Spulchniam i użyźniam glebę. Po dżdżu wychodzę na powierzchnię. ..............................
    • Zbieram nektar na miód i zapylam kwiaty. .............................
    • Mówią, że jestem brzydka, ale ratuję ogród od wielu szkodników. .............................
      Masz do wyboru: dżdżownica, kret, biedronka, pszczoła, szpak, jeż, mszyce, ślimak, ropucha.
Opracowała: Maria Bierzuńska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie