Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zadania do teczki dyplomowanego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3700 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ułożenie i realizacja planu rozwoju zawodowego nie należą do łatwych. Pomocne w tym zakresie może być zebranie wszystkich zadań spełniających wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego w formie tabelki.
Można wtedy dokonać oceny pod kątem ich przydatności w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, a także przewidzieć, czy zaplanowane zadania wpłyną na podniesienie jakości pracy placówki oraz nauczyciela. Przedstawiam propozycję swoich zadań do teczki dyplomowanego. Mam nadzieję, że pomogą tym, którzy decydują się na awans.




WYMAGANIA
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
p. 8 ust.2 pkt1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
1 Tworzenie wspólnie z innymi nauczycielami, a także samodzielnie dokumentów i opracowań, mających wpływ na doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.

2. Aktywne włączanie się w realizację imprez, akcji, wycieczek i innych zadań.





3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogiczno – metodologicznej oraz nowości wydawniczych.


4. Modernizacja klasopracowni.


5. . Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym.






6. . Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli adekwatnie do potrzeb własnych i szkoły.

· Przygotowywanie dokumentów i opracowań.







· Organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo w różnych formach kultury, imprezach okolicznościowych, akcjach, wycieczkach itp. .

· Korzystanie z zasobów bibliotek. Bieżąca lektura publikacji w Internecie. Wzbogacanie własnej biblioteczki.


· Opieka nad salą - dbanie o wygląd, wyposażenie w potrzebny sprzęt.

· Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej
· Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.


· Uczestnictwo w kursach, konferencjach, warsztatach itp.


p.8 ust. 2 pkt 2
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informatyczną.

2. Założenie własnej strony internetowej.




3. Wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej jako narzędzia pracy.



4. . Korzystanie z zasobów Internetu.


5. Wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy z uczniami.

· Udział w kursach i
warsztatach.


· Wykorzystanie programu Microsoft Publisher do skonstruowania własnej strony internetowej.

· Wykorzystywanie wiedzy informatycznej do planowania pracy własnej, opracowywania informacji i różnych materiałów.

· Pozyskiwanie potrzebnych materiałów.

· Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera.


p. 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi nauczycielami.


2. Podejmowanie działań na rzecz innych nauczycieli szkoły.









3. Wystąpienia na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.


4. . Przygotowywanie publikacji w portalu internetowym.
· Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.

· Opracowywanie, gromadzenie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych oraz referatów i opracowań dydaktyczno – wychowawczych. Przygotowanie katalogów.


· Przygotowanie i przedstawienie materiałów szkoleniowych.

· Opracowywanie publikacji poświęconych zagadnieniom dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczym.



p. 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowanie w sprawach nieletnich.



1. . Opracowanie programu profilaktyczno – wychowawczego
„ W świetlicowej gromadzie”.
· Opracowanie merytoryczne programu, wdrożenie do realizacji. Umieszczenie programu w zestawie szkolnych programów nauczania, wychowania i opieki.

p. 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Zorganizowanie i prowadzenie szkolnego zespołu redakcyjnego.




2. Zorganizowanie zajęć dla dzieci w czasie ferii zimowych.


3.Uczestnictwo w konkursach organizowanych przez czasopisma, instytucje itp.



4. Pedagogizacja rodziców.





5. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych przydatnych w realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych
· Opracowanie planu pracy zajęć dziennikarskich. Komputerowe redagowanie gazetki szkolnej.


· Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dla chętnych dzieci.

· Przygotowywanie i wysyłanie prac na konkursy.



· Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.
· Przygotowanie i przeprowadzenie spotkań warsztatowych.


· Uczestnictwo i ukończenie studiów podyplomowych na kierunku
„ Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z ustawodawstwem rodzinnym”.
· Uczestnictwo i ukończenie studiów podyplomowych na kierunku
„ Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna w ogólnodostępnych placówkach oświatowych”.



p. 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1. . Podejmowanie współpracy z innymi osobami i organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym.

· Współpraca z osobami
i organizacjami przy realizacji zadań propagujących działania edukacyjno – opiekuńczo – wychowawcze na rzecz dzieci:
- kołem myśliwskim,
- parafią,
- PCK,
- MGOK,
- innymi podmiotami.


p.8 ust.2 pkt 5
Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjno – wychowawczych
· Dokonanie analizy i opisu oraz przedstawienie rozwiązania dwóch problemów: edukacyjnego i wychowawczego.


mgr Danuta Kociołek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie