Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Warsztaty andrzejkowe z języka angielskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6714 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ten scenariusz został opracowany z myślą o warsztatach językowych. Nauczyciele znajdą tutaj wiele ciekawych pomysłów na zajęcia języka angielskiego tak aby połączyć przyjemne z pozytecznym a uczniowie na pewno docenią te starania aktywnie uczestnicząc w zajęciach. Gorąco polecam!

SCENARIUSZ WARSZTATÓW ANDRZEJKOWYCH


CELE:
- poszerzanie zasobu słownictwa
- zapoznanie uczniów z przysłowiami angielskimi i ich znaczeniem
- zapoznanie uczniów ze zdaniem warunkowym
- zastosowanie przez uczniów zdania warunkowego dla wyrażenia przyszłości
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- kultywowanie tradycji i zwyczajów ludowych,
- przybliżenie wiedzy o tradycjach, obrzędach i zwyczajach andrzejkowych,
- integracja dzieci i nauczycieli poprzez wspólne działanie i zabawę,
- rozwijanie wyobraźni oraz czerpanie radości ze wspólnej zabawy

MATERIAŁY I REKWIZYTY: kopie z tekstami ( Superstitions – Twist Student Book 2 p.80 , The Book of Dreas – Adventures – Elemenatry p. 52 ), materiały papiernicze (kredki, kartki z bloku, kolorowy papier, klej, nożyczki, itp.) , kartki ze znakami zodiaków, sceneria z wykorzystaniem materiałów przygotowanych na warsztatach – plakaty z interpretacją snów, karty, różne przedmioty, szpilki, wosk, garnek, miska, klucz, karteczki z przysłowiami angielskimi


PRZEBIEG ANDRZEJKOWYCH WARSZTATÓW

Sny i ich interpretacja

1.Uczniowie otrzymują kartki ksero, na których, jako pierwsze zadanie, uczniowie łączą ze sobą przymiotniki o przeciwnym znaczeniu

2.Uczniowie czytają The Book Of Dreams , czyli interpretacje poszczególnych snów ( friends, dogs, a bridże, gold, a car, a boat ) i decydują czy podane interpretacje mają znaczenie pozytywne czy raczej negatywne

3.Uczniowie ponownie czytają The Book Of Dreams , a następnie, do podanych fragmentów interpretacji dopasowują odpowiedni symbol

4.Uczniowie rozpoznają użycie zdania warunkowego w opisach snów

5.Uczniowie poznają formę i zastosowanie zdania warunkowego następnie rozwiązują zadanie, w którym trzeba użyć jedna z podanych form

6.Uczniowie pracują w parach uzupełniając kolejne interpretacje snów ( amusement park, doors, maps, songs ) stosując zdanie warunkowe

7.Uczniowie pracują w 4-osobowych grupach. Ich zadaniem jest wybrać symbol i na podstawie przykładów z The Book Of Dreams napisać odpowiednie według nich interpretacje danego symbolu z użyciem zdania warunkowego


Przesądy i ich znaczenie

1. Uczniowie pracują w parach i zastanawiają się nad polskimi przesądami, które znają.

2. Uczniowie otrzymują kartkę ksero i jako pre-reading rozpoznają symbole przedstawione
na obrazkach, określając czy według nich przynoszą one szczęście czy pecha Amerykanom

3. Uczniowie czytają tekst o przesądach w Stanach Zjednoczonych sprawdzając czy ich
przewidywania okazały się poprawne

4. Uczniowie pracują w parach i wspólnie decydują, w którym miejscu w tekście należy wstawić brakujące zdania podane w zadaniu 3

5. Uczniowie pracują w grupach wpisując wspólnie do tabelki przesądy przynoszące
szczęście oraz pecha (na podstawie tekstu)

GOOD LUCK
BAD LUCK






6. Uczniowie dopisują również ustalone w grupach inne zwyczaje i przesądy.

Andrzejkowe wróżby i tradycje

1. Lanie wosku - nauczyciel przygotowuje naczynie z wodą i roztapia w garnuszku wosk. Każdy uczeń leje rozgrzany wosk do wody przez ucho od klucza (wg tradycji klucz zamyka wszelkie sekrety i tajemnice). Gdy wosk zastygnie, uczeń wyjmuje go z naczynia i ustawia między źródłem światła, a ścianą i tak długo obraca na wszystkie strony, aż cień na ścianie przybierze kształt nasuwający jakieś skojarzenia.
2. Wróżenie z kart - na stoliku nauczyciel rozkłada karty, uczeń podchodzi i wybiera jedną z nich, a nauczyciel odczytuje związaną z ta kartą wróżbę – w tym przypadku przysłowiem angielskim:
6 – God helps those who help themselves (God only helps those people who work hard and make an honest effort)
7 – A stitch in time saves nine (if you take care of a problem while it's small you won't have a bigger problem to deal with later)
8 – Don't count your chickens before they're hatched (don't start making plans for something until it is a reality, rather than a pleasant speculation)
9 – Don't cross your bridges before you get to them (don't worry about future problems before you need to)
10 – All good things come to those who wait
Walet – Time and tide wait for no man (act in a timely fashion because you can't get back lost chances)
Dama – Laughter is the best medicine.
Król – All good things must come to an end.
AS – Practice makes perfect.

3. Wróżenie przyszłości z różnych przedmiotów – nauczyciel przygotowuje różne przedmioty i wkłada je do worka. Uczniowie podchodzą i losują jakiś przedmiot nie zaglądając do środka. Oto niektóre z przedmiotów i ich interpretacje:
Nici – krawcowa, długopis - writer, kreda – teacher , tabletka – pharmacist, recepta – doctor, jabłko – gardener, grzebień – hairdresser, pieniądz – banker, klucz – locksmith, chleb – baker, ciasto – confectioner, pędzel – painter, gwiazda – actor, dyskietka – computer scientist, garnek – cook, magazyn mody – model, dzwonek – janitor, samolot – pilot, muszla – sailor, pistolet – policeman , kabel – electrician, okulary – optician, fotografia – photographer, but – shoemaker, pasta do zębów – dentist, obrączka – jeweler , krzyż – priest, krem – beautician, gazeta – journalist, książka – scientist, rozmówki – guide, mikrofon – singer, telefon komórkowy – businessman itd.

4. Wróżenie ze szpilek - do tej wróżby potrzebne jest 7 lub 13 szpilek. Nauczyciel wkłada je do kubeczka, potrząsa i wysypuje na stół pokryty obrusem. Następnie należy odczytać, jakie literki zostały utworzone przez rozsypane szpilki. Oto ich znaczenie:


A – a nice trip soon J

E – success at school!

H - this year will be hard for you

K - you will be rewarded soon!

L – someone loves you J

M - you will get a surprise soon!

N - be a nice friend and help other J

T – your friend needs help

W – you will win some money

V – you are in danger!

X – be careful!

5. Serce - by wykonać tę wróżbę należy wyciąć serce z papieru i napisać na nim imiona męskie i damskie. Nauczyciel chodzi po sali trzymając serce odwrócone zapisaną stroną do dołu a uczniowie przekłuwają je igłą. Imię, na które dany uczeń natrafi należy do przyszłego ukochanego/ukochanej. Jeżeli uczeń nie przekłuje żadnego, to oznacza, że na miłość trzeba jeszcze poczekać...
Opracowała i przeprowadziła warsztaty: Blanka Ślotała

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie