Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test sprawdzający teoretyczne podstawy języka Pascal

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3085 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opracowałam ten test dla uczniów liceum ogólnokształcącego z rozszerzonym programem informatyki. Celem testu jest weryfikacja wiedzy z zakresu programowania w języku Pascal.

TEST ZE ZNAJOMOŚCI JĘZYKA PASCAL DLA LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
Imię i nazwisko

1. Wyjaśnij pojęcia:
algorytm
język programowania
implementacja
Translacja
2. Opisz strukturę programu w języku Pascal?

3. Zapisz podane liczby (wyrażenia) matematyczne jako liczby (wyrażenia) w języku Pascal.
0,000000084
9,87 * 106
   
4. Który fragment programu w języku Pascal jest prawidłowy?
a) program prosty;
b) program prosty;
c) program prosty;
d) żaden z powyższych
var a,b : integer;
Uses crt;
var e,f : integer;
const c=4;
Var c,d : integer;
const g=0;
begin
const d=10;
uses crt;
Uses crt;
begin
begin



end.
end.
end.
5. Przedstaw klasyfikację typów danych w Pascalu.
6. Wynikiem iloczynu dwóch liczb jest wartość 41 999. Jakie można zastosować typy?
a) Word
b) LongInt
c) Integer
d) Char
e) Real
f) żaden z powyższych
7. Ile znaków może maksymalnie zawierać jeden wiersz programu?
a) 255
b) 127
c) nieskończenie wiele
d) 1024
e) 512
8. Napisz wyniki dla podanych wyrażeń:
a) 13 div 8
b) 7 mod 2
c) 7 + 6.0
d) a > 0 i y < 10
e) ’Turbo’+’_’+’Pascal’
9. Jaka jest składnia instrukcji „jeśli” z alternatywą?
10. Do czego służą instrukcje iteracyjne?
11. Kiedy stosujemy instrukcję „dla”?
12. Wykorzystując instrukcję „dla” napisz fragment programu obliczający sumę wszystkich ujemnych liczb typu ShortInt.
13. Wskaż podobieństwa i różnice pomiędzy instrukcjami „dopóki” i „powtarzaj”?
14. Jakimi liczbami matematycznymi są podane wyrażenia?
a) 3.9967410000000E+08
b) 3.6900156002E-04
15. Wykorzystując instrukcję „dopóki” oraz „powtarzaj” napisz fragmenty programów obliczających iloczyn 10 kolejnych liczb parzystych.
Dopóki
Powtarzaj
16. Kiedy stosujemy instrukcję wyboru. Napisz jej składnię.
17. Co będzie wynikiem poniższego programu?
program pierwszy;
var c,d:real;
Const a=4;
b=2;
Begin
c:=sqrt(a);
d:=sqr(b);
writeln(c,d);
end.

18. Opisz poniższe procedury i funkcje standardowe.
ClrScr
Writeln
Readkey
GotoXY(x,y)
Read
Pi
19. Które nazwy (identyfikatory) w jezyku Pascal są poprawne?
a) Silnia
b) 7dom
c) aA*B
d) Iloczyn_macierzy
e) Średnia
f) Suma
20. Do jakich podziałów klasyfikujących języki programowania zalicza się PASCAL?
a) wysokiego poziomu
b) strukturalne
c) interpretowane
d) liniowe
e) kompilowane
f) niskiego poziomu
21. Jaki znak interpunkcyjny kończy tekst programu?
a) średnik
b) kropka
c) przecinek
d) dwukropek
e) żaden z powyższych
Opracowała:
Joanna Kowalczyk
nauczyciel informatyki

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie