Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
System oceniania w nauczaniu zintegrowanym w Szkole Podstawowej w Niemczu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1178 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W klasach I-III ocena postępów ucznia i jego zachowania jest oceną opisową.
     W mojej szkole, poza oceną słowną w postaci pochwały lub zachęty do pracy (np. „świetnie”, „brawo”, „pracuj tak dalej”, „spróbuj jeszcze raz”, itp.) uczniowie na bieżąco oceniani są za pomocą kolorowych znaczków lub ich odpowiedników słownych, bądź literowych. Kolory obowiązujących znaczków to kolory odpowiadające światłom na sygnalizatorze, a więc zielony, żółty i czerwony. Uczeń, który wykonał dane zadanie bezbłędnie, otrzymuje znaczek zielony oznaczający „znakomicie”. Temu kolorowi odpowiada oznaczenie literowe „Z”. Jeśli uczeń wykonał zadanie z nielicznymi błędami, otrzymuje znaczek w kolorze żółtym, który oznacza „nieźle”, czyli „N”. Znaczek w kolorze czerwonym - „M”, oznaczający „musisz jeszcze popracować” otrzymuje uczeń , który dane zadanie wykonał z licznymi błędami lub całkowicie niezgodnie z poleceniem.
     Przed przystąpieniem do wykonania zadania, które ma być oceniane, nauczyciel przypomina uczniom kryteria oceniania. Dzieci starają się tak pracować, aby „zbierać” tylko zielone, ewentualnie żółte znaczki. Otrzymanie znaczka w kolorze czerwonym nie zniechęca ucznia do nauki, nie przekreśla jego zdolności i umiejętności, wręcz przeciwnie – motywuje go do dalszej pracy, aby i on za swoje zadanie otrzymał znaczek innego koloru.
      Na początku roku szkolnego wychowawczyni klasy I zapoznaje uczniów i ich rodziców z tym systemem oceniania, natomiast wychowawczynie klasy II i III przypomniają go. Uczniowie mają możliwość lepszego poznania i zapamiętania naszego systemu oceniania poprzez „bawienie się” oceną. Zabawa ta polega na samodzielnym rysowaniu przez ucznia znaczka odpowiedniego koloru, gdy nauczyciel wstawi mu pod wykonanym zadaniem ocenę w postaci literki „Z”, „N” lub „M” lub odwrotnie. Bywa też tak, że nauczyciel wpisuje ocenę słowem, a uczeń rysuje sobie kółko odpowiedniego koloru i obok pisze jego odpowiednik literowy.
      Taki sposób oceniania jest w obecnej chwili całkowicie zrozumiały i sprawiedliwy zarówno dla uczniów, jak i rodziców, co wykazała ankieta przeprowadzona w maju wśród wszystkich uczniów klas I – III i ich rodziców.


Violetta Frelichowska
SP Niemcz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie