Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych prowadzonych przez logopedę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4535 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dzieci uczą się głównie przez zabawę. Ważnym etapem edukacji w okresie przedszkolnym jest rozwój mowy oraz stopniowe eliminowanie wad i trudności w wymowie różnych głosek. Przy okazji świętowania Dnia Dziecka lub w innych okolicznościach można wykorzystać proste zabawy logopedyczne, które sprawiają dzieciom dużo radości, a przy okazji ćwiczą aparat mowy.

Scenariusz zajęć logopedycznych dla dzieci przedszkolnych prowadzonych przez logopedę w formie zabaw

Przebieg zajęć
1. Zabawy dla wszystkich dzieci
Domek języka . Język mieszka w buzi , buzia to domek . Codziennie język sprząta swój dom, czyści sufit ( podniebienie ), czyści podłogę ( część pod językiem ), ściany ( policzki ), okna ( zęby górne ), drzwi ( zęby dolne ) - osoba prowadząca demonstruje, dzieci naśladują.

Gąski na spacerze . Gąski bardzo lubią spacery , dlatego chętnie wyruszają na wędrówki. Pewnego razu 3 gąski z Marcinkowego podwórka wybrały się w świat . Szły sobie gęsiego jedna za drugą , rozglądały się wokoło i wesoło gęgały: gęgu , gęgu , gęgu ....(dzieci powtarzają ).

Mucha . Do przedszkola wpadła mucha i zaczęła hałasować : bzz , bzz , bzz ... (dzieci naśladują muchę) .

Pociąg . Wszyscy znacie piosenkę jedzie pociąg z daleka . Proszę powtarzajcie za mną , w trakcie mówienia będziemy naśladować odgłos jadącego pociągu .

Jedzie pociąg z daleka cz , cz , cz ,cz , cz (dz. pokazują i mówią ) Ani chwili nie czeka cz , cz , cz , cz , cz
Konduktorze łaskawy cz , cz , cz , cz , cz
Zawieź nas do Warszawy cz , cz , cz , cz , cz -

Wesołe dzwoneczki . Mały Jaś wrócił z przedszkola do domu smutny . Czemu się martwisz ? – zapytała mama . W przedszkolu będzie wielki bal i wszyscy przebierają się za królewiczów, za rycerzy , tylko on nie wie jak się przebrać . Wspólnie z rodzicami zrobili strój , którego największą ozdobą były wesoło grające dzwoneczki. Wstańcie proszę i wyobraźcie sobie, że macie taki strój na sobie. Poruszamy się i naśladujemy odgłosy dzwoneczków : dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Naśladowanie. Pozostańcie w tej pozycji i naśladujmy :
grę na trąbce : tra ta ta, tra ta ta, tra ta ta
ruszający stary samochód : dryn, dryn, dryn
krakanie wrony : kra, kra, kra
ćwierkanie wróbla : ćwir, ćwir, ćwir
zatrzymanie konika : prr, prr, prr
lotu ptaka : frr, frr, frr

2. Zabawy dla grupy krasnali ( 3 lata)

Drzewka. Jesteśmy drzewami, wieje wiatr i porusza liście, naśladujemy drzewa na wietrze. Kołyszemy się. Słyszymy szum drzew. Nadal się kołyszemy i naśladujemy szum : szszszsz, szszszsz, szszszsz.

Drwal. Stajemy naprzeciwko siebie, chwytamy się za ręce prawe i naśladujemy piłowanie drewna wielka piłą : żżż, żżż, żżż

Kierowca. Stańmy jeden za drugim, pierwsze dziecko otrzymuje kierownicę, samochód rusza, w drogę : żżż, żżż, żżż

Węże. Teraz zamieniamy się w węże, naśladujemy węża ruchem rąk. Jaki odgłos wydaje wąż? Sssssss, sssssss, sssssss, naśladujemy

Samoloty. Teraz zamieniamy się w samoloty. Samolot wzbija się coraz wyżej, w górę i warczy : żżżżżżż, żżżżżżż, żżżżżżż. Teraz samolot zmienia się w małego komara, który bzyczy w trawie. Proszę przykucnąć i naśladujemy komara : bzzzz, bzzzz, bzzz.

3. Zabawy dla misiów (4 lat)

Złączcie dłonie , kciuki w górę jeżeli będziemy mówić sz, w dół jeżeli mówimy s Powtarzajcie proszę.

Kule armatnie. Połóżcie na dłoni wacik-kulę armatnią i przybliżcie dłoń do buzi. Wymawiamy teraz cz ,cz, cz tak, aby kula spadła na podłogę.
Mówimy szybko bbbbbbbbb, ,,grając’’ jednocześnie na palcem na wardze.

Szpak. Powtarzajcie i naśladujcie proszę :

Szedł po drodze szpak
Do szkoły się uczyć
I tak wciąż powtarzał
( siadamy naprzeciwko siebie i uderzamy w dłonie kolegi wymawiając sylaby ): szpa szpa, szpo szpo, szpe szpe, szpy szpy

Taki duży szpak co uczyć się chciał.

Piesek. Popatrzcie narysujemy teraz buzię pieska na brzuszku.

Kropka, kropka,
Kreska, kreska
fotografia twego pieska.

4. Zabawy dla biedronek (5 lat )
Posłuchajcie zagadek. (Kto zna odpowiedź podnosi rączkę)

Łatwą zagadkę powiem , dom w którym uczą się uczniowie? (szkoła)

Jaka to dziewczynka ma pracy wiele a na pięknym balu gubi pantofelek? (Kopciuszek)

W twardej skorupce smaczny skarb mieszka, jak go rozbijesz to zjesz ........ (orzeszka)

Barwna na niebie, najczęściej po burzy, kolorami świeci i pogodę wróży? (tęcza)

Piłeczka. Proszę wziąć piłeczkę i podrzucać ją w górę. Gdy piłka jest w górze, język unosimy do podniebienia.

Rurka. Weźcie rurkę do buzi, leciutko ją zgryźcie i dmuchajcie. Słyszycie sssssssss?
Jeżeli tak, to się udało.

Czapla. Powtarzajcie wierszyk i naśladujcie czaplę przeskakując z nogi na nogę, gdy usłyszycie sylaby cza, cze, czy, czu.

Szła po błocie czapla
do szkoły się uczyć.
I tak wciąż powtarzała:
cza cza cza,
cze cze cze,
czu czu czu,
czy czy czy.

Taka duża czapla co uczyć się chciała.

5. Zabawy dla motyli (6 lat)

Gra w kolory. Jakiego koloru są?

Jajecznica ze szczypiorkiem? (żółto-zielona).
Budyń cytrynowy z sokiem truskawkowym? ( żółto-czerwony).
Węgiel posypany śniegiem? ( czarno-biały).
Małe prosiątko leżące w trawie? (różowo- zielone).
Plasterek jajka ugotowanego na twardo? (biało- żółte).
Lody truskawkowe z bitą śmietaną? (czerwono-białe).

Czarodziejskie pudło. W pudle są różne drobne przedmioty, małe zabawki. Włóż rękę przez otwór, chwyć jeden przedmiot i powiedz co masz w dłoni. Potem wyciągnij i sprawdź. Są to np. szyszka, sznurowadło, samochodzik, słoik itp.

Detektyw. Siedzące dzieci (wyznaczone) mają w rękach określone przedmioty, które musi znaleźć detektyw. Detektyw ma koszyk i spacerując między dziećmi szuka tych przedmiotów. Są to np. czapka, znaczek, fartuszek, kasztan, kubeczek, broszka. Gdy znajdzie przedmiot wszyscy mówią co to jest.

Dokończ wyrazy. Siedzi zając na łące i zajada: sała..., gro..., faso..., szpa..., kukury..., cebu....

Proszę na zakończenie zajęć wszyscy nauczymy się wierszyka . Posłuchajcie i popatrzcie. Później będziecie powtarzać i naśladować ruchy.

Ręce do machania
Nogi do skakania
Palce do liczenia
A zęby do mycia.
Głowa do kiwania
Uszy do słuchania
Oczy do mrugania
Usta do śpiewania.

Dziękuję wam bardzo za udział w zabawach. Wszystkie te zabawy-ćwiczenia językowe możecie wykonywać na zajęciach z paniami. Pomogą one w tym abyście prawidłowo wymawiali wyrazy.

Barbara Lewicka, Zespół Szkół i Przedszkole Samorządowe w Osiecznej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie