Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Śpiąca królewna-przedstawienie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2475 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W maju 2006 roku w klasie 5 Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół im. ks. J. Londzina w Zabrzegu odbyła się hospitacja diagnozująca. Celem jej było monitorowanie umiejętności językowych uczniów, takich jak mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie ze zrozumieniem oraz doskonalenie pracy w grupach. Lekcja w formie przedstawienia w języku angielskim pt. „Śpiąca królewna”(‘Sleeping beauty’) została przygotowana metodą projektu, w który zaangażowali się wszyscy uczniowie 15-osobowej grupy. W trakcie pracy nad projektem uczniowie wykazali się sporymi umiejętnościami językowymi, pracowali z dużym zaangażowaniem i zapałem. Zarówno zaproszeni nauczyciele jak i rodzice ocenili przygotowany projekt bardzo wysoko.


Hospitacja diagnozująca

Klasa: 5 szkoły podstawowej

Przedmiot:język angielski

Cel główny: uczeń klasy 5 szkoły podstawowej będzie umiejętnie posługiwał się takimi sprawnościami językowymi jak: mówienie, czytanie, słuchanie oraz pisanie w języku angielskim oraz będzie doskonalił efektywną pracę w grupach

Cele szczegółowe:
  • rozwijanie umiejętności poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału języka angielskiego
  • kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu oraz czytania
  • doskonalenie umiejętności pisania( przekazanie informacji w formie zaproszeń i plakatów)
  • rozwijanie ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej
  • rozwijanie samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie
  • wytwarzanie więzi koleżeńskiej i grupowej
Cele operacyjne:
  • uczeń nauczy się swojej roli na pamięć
  • uczeń zaśpiewa piosenki korzystając z podanego tekstu
  • uczeń przygotuje kostiumy i dekoracje
  • uczeń wykona zaproszenia i plakaty
  • uczeń współpracuje w grupie
  • uczeń angażuje się w projekt
Formy pracy:
  • metoda projektu
Nauczyciel: Agnieszka Kopeć

Zaproszeni goście: dyrektor, wychowawca klasy, nauczyciele, rodzice

Termin hospitacji: 24 maj 2006 r.

Czas trwania: 45 min.

Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacji dla nauczyciela, arkusz obserwacji dla rodziców

Przygotowanie hospitacji:
  • zapoznanie dzieci z treścią bajki „Śpiąca królewna”(praca z taśmą, słuchanie ze zrozumieniem, analiza tekstu)
  • ćwiczenia poszerzające zakres słownictwa
  • zapoznanie z tekstami piosenek, ćwiczenie śpiewu i czytania tekstów
  • podział uczniów na 4 grupy i przydzielenie zadań:
    • kostiumy( pomysły i wykonanie)
    • dekoracje( pomysły i wykonanie)
    • zaproszenia(wspólne tworzenie treści i wykonanie)
    • plakaty(wspólne tworzenie treści i wykonanie)
  • podział ról ( ćwiczenie poprawnej wymowy, nauka ról na pamięć)
  • przygotowanie wystroju sali( sala zamkowa, mury, wieże..., prace z kartonu, papieru, styropianu, bibuły wykonane samodzielnie przez dzieci)
Przebieg hospitacji
  1. Wprowadzenie zaproszonych gości w zasady tworzenia projektu:
    -uczniowie 2 grupy klasy 5 tworzyli projekt w trakcie lekcji oraz zajęć dodatkowych już od 2 miesięcy;
    na wstępie uczniowie zapoznali się z treścią bajki o Śpiącej Królewnie, poznali jej tekst w języku angielskim, słuchając i czytając ze zrozumieniem;
    następnie wykonywali ćwiczenia poszerzające zakres słownictwa; zapoznali się także z tekstami 5 piosenek, ćwiczyli czytanie tychże tekstów i śpiew;
    kolejnym etapem projektu był podział uczniów na kilkuosobowe grupy i przydzielenie każdej z grup następujących zadań:
    • przygotowanie kostiumów oraz rekwizytów
    • przygotowanie dekoracji
    • wykonanie zaproszeń
    • wykonanie plakatów
    następnym etapem był podział ról, ćwiczenie poprawnej wymowy, nauka na pamięć;
    dzisiejsze przedstawienie jest podsumowaniem ich pracy;
    prosimy nauczycieli i rodziców o ocenę projektu i prezentowanych przez dzieci umiejętności na przygotowanych arkuszach obserwacji;
    serdecznie zapraszamy
  2. Przedstawienie „Śpiąca królewna”(sztuka w trzech aktach w języku angielskim, urozmaicona piosenkami).
  3. Omówienie realizacji projektu wraz uczniami, ich wypowiedzi na temat przygotowań do przedstawienia, przebiegu pracy w grupach, mocnych i słabych stron swojej pracy.
  4. Ocena projektu przez panią dyrektor, zaproszonych nauczycieli oraz rodziców.
  5. Sformułowanie wniosku końcowego podsumowującego zajęcia.
Imię i nazwisko
Zabrzeg 24.05.2006r
.................................................

Arkusz obserwacji dla nauczyciela.

Obserwowane umiejętności ucznia Punktacja 0-6
1.Czy i w jakim stopniu uczniowie wykazali się umiejętnością mówienia w języku obcym prezentując swoje role?  
2.Czy uczniowie potrafili poprawnie odczytać tekst w języku obcym prezentując przygotowane piosenki?  
3.Czy uczniowie rozwijali swe zdolności plastyczne i organizacyjne przygotowując dekoracje i kostiumy?  
4.Czy uczniowie potrafili przekazać informację o przedstawieniu w formie pisemnej?(plakaty, zaproszenia)  
5.Czy uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach?  


Imię i nazwisko Zabrzeg 24.05.2006 r.
...................................................
Arkusz obserwacji dla rodzica
Obserwowane umiejętności Punktacja 0-6
  1. Czy i w jakim stopniu uczniowie nauczyli się swych ról na pamięć?
 
  1. Czy uczniowie zaprezentowali przygotowane piosenki?
 
  1. Jak ocenia pani przygotowane dekoracje i kostiumy?
 
  1. Jak ocenia pani przygotowane plakaty i zaproszenia?
 
  1. Czy uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach?
 


Autor artykułu; Agnieszka Kopeć

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie