Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak spędzam wolny czas?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2983 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Klasa 2


Wypowiedzi na temat upływającego czasu oraz jego ekonomicznego wykorzystania, na podstawie wiersza „Zegar” oraz zagadki. Układanie wypowiedzi na temat „Jak spędzam wolny czas?”. Zapisywanie czasu zegarowego- wyrazy z „ó”. Dni tygodnia. Rozwiązywanie zadań związanych z upływem czasu.

Cele operacyjne:
Uczeń:
  • buduje logiczne zdania i wiąże je w zwartą wypowiedź.
  • czyta płynnie wiersz, wypowiada się na jego temat
  • układa zdania o zegarze
  • poprawnie pisze wskazania zegara-wyrazy z „ó”
  • zdaje sobie sprawę z konieczności aktywnego wypoczynku
  • redaguje kilkuzdaniową wypowiedź na temat spędzania wolnego czasu
  • rozwiązuje zadania związane z upływem czasu
  • współpracuje w grupie,
.
Metody: pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, zabawa plastyczno-muzyczna,  wycinanka
Formy pracy: zbiorowa, praca w grupie, indywidualna.
Środki dydaktyczne: piosenka pt. ”Piosenka o starym zegarze”, wycinanka, przybory do kreślenia, podręcznik, karty pracy

Przebieg zajęć:
  1. Sprawdzenie poprawności czytania tekstu „Zegar”.                                                
  2. Czy można zatrzymać czas?- spontaniczne wypowiedzi dzieci.                                Czas płynie nieubłaganie, biegnie. Człowiek niekiedy chciałby zatrzymać czas, żeby szczęśliwe chwile trwały dłużej.”                                                                                      Jak usiłujemy zatrzymać czas, utrwalać miłe chwile? (robimy zdjęcia, piszemy kronikę, pamiętnik, malujemy obrazy, zakładamy albumy rodzinne).
  3.  Dnie tygodnia, karta nr 32. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość- zad. 1.
  4.  Rozmowa na temat przemijania czasu.                                                                                 -Po czym widzimy, że czas przemija?(zmieniają się pory dnia, roku, upływają dnie tygodnia) .
  5. Słuchanie z kasety piosenki pt. „Piosenka o starym zegarze”- nauka I zwrotki.
  6. Dnie tygodnia- karta matematyczna nr 32-dokończenie zadań.                                          -Jak mierzymy czas, czym się posługujemy?(kalendarz, zegar).                                        -Co wskazują kalendarze, a co zegary?
  7. .Utrwalanie pisowni liczebników z „ó”. Zapis słowami godzin podanych cyframi.
  8. Samodzielne tworzenie i pisanie wyrazów pokrewnych od wyrazu zegar-ćw. 7
  9. Rozmowa na temat spędzania wolnego czasu oraz planu dnia.
  10. Opowiadanie na podstawie obrazków o tym jak spędził wolny czas Jacek, a jak Wacek.
  11. Przedstawianie na obrazkach swoich czynności wykonywanych w wolnym czasie.
  12. Samodzielne wykonanie ćw. 3.
  13. Ustne układanie kilkuzdaniowej wypowiedzi „Jak spędzam wolny czas?”
  14. Do domu: Napisz w zeszycie jak Ty spędzasz wolny czas.
  15. Podsumowanie i ocena zajęć..
.

Załącznik:


Opracowała : Miśkiewicz  Grażyna

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie