Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Apel wiosenny



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Kształtowanie postaw proekologicznych niewątpliwie wpływa na wszechstronny rozwój uczniów. Aby taką postawę ukształtować, angażowałm moich uczniów w akcje sprzątania świata. Na Dzień Ziemi przygotowałam z uczniami swojej klasy  montaż słowno-muzyczny dla uczniów klas III-IV. Na zakończenie spotkania uczniowie klas III i IV otrzymali rośliny doniczkowe do pielęgnacji w klasach.
Scenariusz apelu wiosenno-ekologicznego dla klas III-IV
z okazji DNIA ZIEMI



1.Uczniowie śpiewają I zwrotkę  piosenki o wiośnie.
2. Wchodzi korowód dzieci niosących  tablice ekologiczne  z hasłami

    / uczniowie parami lub trójkami  kolejno wygłaszają umieszczone na tablicach hasła/

§         Ziemia jest naszym domem!

§         Za błędy ludzi cierpi przyroda!

§         Jeżeli nie zanieczyścimy jezior i rzek, będziemy mieli czystą wodę!

§         Kochani nauczyciele i rodzice, uwrażliwiajcie nas na piękno przyrody i jej zagrożenia!

§         Jest jedna jak Słońce- Ziemia!

Wszyscy uczestnicy apelu mówią:


ZIEMIA JEST NASZYM DOMEM!

3.Uczniowie śpiewają I zwrotkę piosenki pt. „Ziemia – zielona wyspa”:
   Nie warto mieszkać na Marsie,

   Nie warto mieszkać na Wenus.

   Na Ziemi jest życie ciekawsze-

   Powtarzam to każdemu.

   Ref.  Bo Ziemia to wyspa, to wyspa szczęśliwa

           Wśród innych dalekich planet.

           To dom jest dla ludzi,
           Dla ludzi i zwierząt
           Więc musi być bardzo zadbany./ 2 razy/

4. Wchodzi ZIEMIA / dziewczynka ubrana w błękitno-zielono strój z globusem w dłoni/:


    Jestem bardzo smutna!

    Kraczą o tym wszystkie wrony,

    Szumią o tym drzew korony,

    Już zwierzęta wieść tę znają,

    Że sam człowiek HOMO SAPIENS

    Zniszczy naszą Ziemie całą!


 Ekolodzy wołają:  OCH TO STRASZNE!


    Tak niestety!

    Zapomniano całkowicie,

    Czysta Ziemia znaczy życie!


Ekolodzy wołają:  OCH TO STRASZNE!


     Tak, niestety

     Niebiesko było od jezior,

     Zielono było od bujnych lasów

     I tak przetrwałoby wszystko,

     Gdyby nie śmieci „brudasów”.        Ekolodzy wołają: OCH TO STRASZNE!

5. Wchodzą DRZEWA / 2 dziewczynki ucharakteryzowane na drzewa/ i mówią:

    Drzewo 1:

    Jesteśmy bardzo smutne!

    Ja i mój brat oraz inni bracia i siostry- DRZEWA  zatrzymujemy olbrzymie ilości

    płynów i kurzu.

    Wytwarzamy TLEN dla ludzi, a także tłumimy HAŁAS. Oczyszczamy powietrze,

    ale same ulegamy  uszkodzeniu i często giniemy!


Ekolodzy wołają: OCH TO STRASZNE!

    Drzewo 2:

    Drodzy mieszkańcy Ziemi!
    Nie rozpalajcie blisko nas -DRZEW ognia!

    Nie wycinajcie NAS bez potrzeby!


    Niszczą nas LUDZIE i POŻARY !

    Co będzie, jeśli wyginie zbyt dużo drzew?


Ekolodzy wołają: OCH TO STRASZNE!

    Drzewo 1:

    Kochane dzieci nie kaleczcie mnie i innych drzew!

    Nie łamcie naszych gałęzi!



6.Uczniowie śpiewają II zwrotkę piosenki pt. „ Ziemia- zielona wyspa”:
   Chcę poznać życie delfinów

   i wiedzieć, co piszczy w trawie.

   Zachwycać się lotem motyla

   I z kotem móc się bawić. / refren jak wyżej/


7. List do Pani Natury – odczytują 2 uczennice:

Szanowna Pani Naturo!
    Jestem niezwykle szczęśliwa, że mogę do Pani skierować kilka ciepłych słów.

    My, dzieci nie zawsze jesteśmy pokorne wobec  praw, jakimi się Pani kieruje.

    Za ten błąd chcę Panią, w imieniu nas dzieci przeprosić.


    My wiemy, że jeśli ludzie wytną lasy, nie będziemy mieli czym oddychać.

    Jeżeli ludzie wyleją zanieczyszczenia do jezior, rzek nie będziemy mieli co pić.

    A wszystkie stworzenia zginą.

    Jeżeli nie  będziemy oszczędzali wody, zabraknie jej.

    Jeżeli dym z kominów i fabryk zanieczyści atmosferę, to chorować będą rośliny,

    Zwierzęta i człowiek.


    Myślę, że docenisz nasze starania: / w trakcie mówienia uczennica wskazuje na leżące

                                                           i  segregowane przez troje uczniów śmieci- do worka

                                                           żółtegozielonego i niebieskiego/

§         to, że zbieramy makulaturę,

§         to, że staramy się segregować śmieci,

§         to, że dbamy o rośliny w klasach,

§         to, że idąc do lasu  lub nad jezioro podziwiamy i dbamy o Ciebie!

Czy możesz nam NATURO jeszcze zaufać?


8. Wychodzą  obok zgromadzonych  śmieci uczniowie, którzy mówią:

§         Czy wiecie, że każdy człowiek produkuje rocznie 320 kg śmieci ?
§         Recykling to odzyskiwanie substancji zawartych w śmieciach w celu uzyskiwania nowego materiału.

 9. Ekolodzy mówią:


     Ekolog 1: Przyjaciele przyrody!

                     Włączmy się wszyscy do ochrony środowiska!

                     Pamiętajmy,  że Ziemia jest jedna!

                     Pamiętajmy, że od nas zależy istnienie ZIEMI !


     Ekolog 2: Dzień Ziemi obchodzony jest na świecie od 1970 roku.

                     Wówczas Zgromadzenie Generalne Narodów Zjednoczonych ONZ ogłosiło

22    kwietnia  Światowym Dniem Ziemi. W Polsce obchodzimy Dzień Ziemi

od 1980 roku.


      Ekolog 3: Czy wiecie, że każdego roku nasza planeta atakowana jest kilkoma miliardami

                      dwutlenku węgla?



      Ekolog 4: Czy wiecie, że spadający na Ziemię popiół i dwutlenek siarki z kominów

                       i samochodów w połączeniu z wilgotnym powietrzem zmienia się w kwaśne

                      deszcze?


      Ekolog 5: Czy wiecie, że  aby uchronić resztki lasów naturalnych utworzono rezerwaty

                       i parki narodowe?


      Ekolog 6: Obowiązuje w nich zakaz wyrębu, zbierania gałęzi, owoców, nasion, grzybów,

                      zrywania kwiatów i zakaz polowań na zwierzynę!


      Ekolog 7: Czy wiecie, że  nasze Morze Bałtyckie jest szczególnie narażone

                      na zanieczyszczenia? Wpadające do niego liczne rzeki przynoszą niestety wciąż

                      nowe zanieczyszczenia?


10. Wszyscy uczniowie mówią:

APELUJEMY !


      Ekolog7:  Nie pozwólmy, aby śmieci zniszczyły naszą PLANETĘ!

      Ekolog 6: Segregujmy śmieci, popierajmy recykling!


      Ekolog 5: To nie takie trudne- to takie ekologiczne!


11. Dwaj uczniowie proponują rady na odpady:

Proponujemy Wam dobre rady na odpady:


U.1.  Na zakupy idź z własną torba lub koszykiem!

         Wybieraj towary w opakowaniach zwrotnych lub nadających się do recyklingu!

         Zbędne opakowanie zostaw w sklepie!


 U.2.  Sprzątaj po swoim psie!

          Patrz , co i gdzie wyrzucasz:

§         do niebieskiego pojemnika papier,

§          do żółtego – plastik,

§         do zielonego- szkło.

12. Uczniowie śpiewają  III zwrotkę piosenki pt. „Ziemia- zielona wyspa”:
      Posadźmy kwiatów tysiące,

      Posadźmy krzewy i drzewa.

      Niech z nieba uśmiecha się słońce,

      Pozwólmy ptakom śpiewać. / ref. jak w I zwrotce/


13. Dwie uczennice mówią:

      U.1. Zachęcamy Was do dbałości o najbliższe otoczenie.

             Chcemy klasom podarować roślinę, którą należy się zaopiekować.


      U.2. To, myślimy będzie dobry początek.

              Zadbajcie o Waszą roślinkę!


      /  uczniowie roznoszą rośliny doniczkowe poszczególnym  klasom /



Opracowała:
Iwona Marczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie