Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Umiem bezpiecznie się zachować i udzielić pomocy innym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1330 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji obejmuje zakres pierwszej pomocy przedmedycznej oraz kształtowania bezpiecznych nawyków i zachowań u dzieci i młodzieży. Lekcja przeprowadzona w ramach konkursu: „Mój uczeń jest bezpieczny”.

Autorzy:    Elżbieta Kaleta, Monika Frąk

Scenariusz lekcji

Temat: Umiem bezpiecznie się zachować i udzielić pomocy innym.

Czas: 1 godzina lekcyjna.

Cel główny:
  1. Poprawa bezpieczeństwa uczniów w domu, na placu zabaw, podczas zajęć szkolnych i pozaszkolnych.
  2. Popularyzacja zasad i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej wśród uczniów szkoły podstawowej.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi:
  1. Zatamować krwotok z nosa.
  2. Udzielić pomocy podczas omdlenia, udławienia i ataku serca.
  3. Właściwie zachować się podczas ataku psa.
  4. Właściwie zachować się w sytuacji gdy puka do drzwi nieznajomy.
  5. Właściwie zachować się gdy znajdzie materiały wybuchowe niewiadomego pochodzenia.

Metody i formy pracy z uczniem:
-       pogadanka,
-       praca w małych zespołach,
-       dyskusja.

Pomoce dydaktyczne:
-       apteczka pierwszej pomocy,
-       materac gimnastyczny,
-       paski z zagadnieniami, które losują poszczególne grupy.

Przebieg lekcji:

Nauczyciel na początku lekcji informuje uczniów, że celem dzisiejszych zajęć jest sprawdzenie wiadomości i umiejętności praktycznych, jakie zdobyli biorąc udział w programie „Mój uczeń jest bezpieczny”.

Nauczyciel prosi o dobranie się w grupy sześcioosobowe.

Każda grupa wybiera swojego lidera oraz kolor szarfy.

Nauczyciel ustala sposób punktacji:
-       zieloni za rozpoznanie prawidłowej scenki u żółtych otrzymują punkt i odwrotnie,
-       czerwoni za rozpoznanie prawidłowej scenki u niebieskich otrzymują punkt i odwrotnie.

Liderzy grup losują po jednym pytaniu z dziedziny udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i bezpieczeństwa własnego.

Bank zagadnień do wylosowania – dziedzina „Udzielanie Pierwszej Pomocy Przedmedycznej”:

1.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe zachowanie podczas tamowania krwotoku z nosa.
2.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe postępowanie przy udzielaniu pomocy podczas omdlenia.
3.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe postępowanie podczas udławienia.
4.    Przedstawcie właściwy i niewłaściwy sposób udzielania pomocy podczas ataku serca.

Nauczyciel przyznaje dwa punkty grupie, która się najlepiej zaprezentowała.

Bank zagadnień do wylosowania – dziedzina „Bezpieczeństwo własne”:

1.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe zachowanie w sytuacji, kiedy jestem sam w domu i puka nieznajomy.
2.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe zachowanie podczas ataku psa.
3.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe zachowanie podczas wybuchu pożaru w mieszkaniu.
4.    Przedstawcie właściwe i niewłaściwe zachowanie podczas znalezienia materiałów wybuchowych niewiadomego pochodzenia.

Nauczyciel przyznaje dwa punkty grupie, która się najlepiej zaprezentowała.

Nauczyciel proponuje dla chętnych grup dodatkowe zadania, dzięki którym grupy zdobywają kolejne punkty:

1.    Reanimacja krążeniowo oddechowa. (4 pkt.)
2.    Pozycja boczna ustalona. (3 pkt.)
3.    Wezwanie pomocy. (1 pkt.)
4.    Krwotok zewnętrzny w okolicy przedramienia. (2 pkt.)

Liderzy grup podliczają zdobyte punkty.

W sytuacji remisowej grupy wypisują na karteczkach zawartość apteczki lekarskiej. Większa liczba wymienionych poprawnie środków decyduje o zwycięstwie grupy.

Nauczyciel wręcza dyplomy „Małego Ratownika” grupom uczestniczącym w zajęciach.

Autorzy:          Elżbieta Kaleta, Monika Frąk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie