Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt edukacyjny - Dzień europejski

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6997 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt edukacyjn jest adresowany do uczniów klas 5- 6 szkoły podstawowej. został zrealizowany przez opiekunów SKE oraz wychowawców poszczególnych klas.

ETAPY REALIZACJI ZADAN PROJEKTU DZIEN EUROPEJSKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 im. PRZYJACIÓŁ ZIEMI W CZLUCHOWIE



1. Wyszukiwanie i weryfikacja pomysłów.
2. Wybór tematu i ustalenie celów projektu.
3. Planowanie pracy:
a) metody,
b) przydział zadań,
c) określenie czasu realizacji,
d) określenie stanu środków dydaktycznych i potrzeb.
4. Wykonanie pracy.
5. Dokumentacja projektu.
6. Prezentacja rezultatów.
7. Ewaluacja projektu.






1. WYSZUKIWANIE I WERYFIKACJA POMYSŁÓW

Opiekunowie SKE spotkali się we wrześniu 2006, aby ustalić formę obchodów Dnia Europejskiego w SP nr 1 im. Przyjaciół Ziemi w Człuchowie. Spośród propozycji jakie padły wybrano taką, która pozwoli zaangażować w projekt wszystkich uczniów klas 5 i 6 oraz klas 4. Wówczas zrodził się pomysł podziału członków SKE na sekcje, które od tej pory mogą w sposób bezpośredni ukierunkować swoją pracę na jak najlepsze przygotowanie i przeprowadzenie obchodów Dnia Europejskiego. Propozycję włączenia się w obchody poddano również pod rozwagę nauczycieli klas młodszych 1-3. Miała ona mieć formę zawodów sportowych, jednak nie została przyjęta.




2. WYBÓR TEMATU I USTALENIE CELÓW PROJEKTU

Cele projektu : DZIEŃ EUROPEJSKI

· rozbudzenie zainteresowania kulturą, sztuką, gospodarką wybranych krajów europejskich
· wyeliminowanie przekonania,że istnieje podział na Europę Zachodnią- rozwiniętą i pozostałą Europę
· uświadomienie istnienia związków między Polską a wybranymi krajami europejskimi
· kształtowanie umiejętności planowania i wykonywania zadań
· rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji
· kształtowanie umiejętności efektywnego współpracowania w zespole oraz rozwiązywania problemów w sposób twórczy

3. PLANOWANIE PRACY

A) Metody
· indywidualna lub zespołowa
· poszukująca
· praca z komputerem

B) Przydział zadań

PIERWSZA CZĘŚĆ PROJEKTU


W realizacji pierwszej części projektu będą uczestniczyły klasy piąte i szósteoraz klasy czwarte. Część ta rozpocznie się w marcu, tak aby prezentacja mogła odbyć się w czasie Dnia Europejskiego.Klasy czwarte przygotują znaczek symbolizujący wylosowane państwo. Prezentacja będzie podsumowaniem działalności uczniów klas 5 i 6. Pozwoli zaobserwować jakie umiejętności uczniowie osiągnęli. Prezentacja zostanie pokazana uczniom całej szkoły:
· przygotowanie stanowisk rozpocznie się o godzinie 8.00
· otwarcie stanowisk rozpocznie się o godz. 9.00
· czas prezentacji: 9.00 – 10.35
Klasa wyznacza lidera, który wylosuje państwo prezentowane następnie przez klasę- losowanie będzie dotyczyło krajów Unii Europejskiej. Każdy zespół nawiązuje kontakty z ambasadami państw, biurami podróż, wybranymi instytucjami Unii Europejskiej.
Każdy zespół będzie miał przyznane miejsce prezentacji- najczęściej będzie to sala przydzielona klasie lub inna. Każdemu zespołowi klasowemu zostaje przydzielone tyle samo zadań. Na ich wykonanie uczniowie mają 2 miesiące. Zespół będzie korzystał z pomocy : wychowawców, nauczycieli historii, przyrody, języka obcego, muzyki, bibliotekarza, rodzica oraz opiekunów SKE ( w ramach zajęć internetowych prowadzonych przez SKE ). Każdy zespół dla zwiększenia atrakcyjność swojej prezentacji będzie mógł poszerzyć swoją ofertę przez realizację dodatkowych zadań.



C) Czas pracy SKE nad projektem: od września do maja, natomiast poszczególne klasy będą miały na przygotowanie się do prezentacji państw 2 miesiące.



D) Środki dydaktyczne dla uczestników projektu:
· materiały udostępnione i wskazane przez nauczycieli historii
· materiały udostępnione i wskazane przez nauczycieli przyrody
· materiały udostępnione i wskazane przez nauczycieli języków obcych
· materiały udostępnione i wskazane przez nauczycieli muzyki
· materiały udostępnione i wskazane przez nauczyciela- bibliotekarza
· internet
· materiały własne SKE
· materiały wskazane przez wychowawców i rodziców



Do realizacji projektu SKE potrzebuje funduszy na zakup nagród dla wyróżnionych klas oraz uczniów i zakup upominków dla uczestników projektu. Planuje się uzyskanie środków pieniężnych na ten cel z Rady Rodziców SP nr 1 im. Przyjaciół Ziemi oraz z Urzędu Miasta w Człuchowie.


INSTRUKCJA DLA KLA

JESTEŚMY CZĘŚCIĄ WSPÓLNEGO DOMU- EUROPY Drodzy uczniowie!
Będziecie współorganizatorami Dnia Europejskiego w naszej szkole, który odbędzie się w maju tego roku.
W latach wcześniejszych mogliście być świadkami obchodów Dnia Europy, ale forma tegoroczna będzie dla Was nowością. Dzięki Wam pozostali uczniowie będą mogli zapoznać się między innymi z historią, kulturą, gospodarką, ważnymi ludźmi niektórych państw europejskich. Każda klasa najpierw wybierze lidera, który wylosuje dla Was kraj do prezentacji oraz będzie mieli przydzieloną salę w której prezentacji dokonacie.

Wyszukajcie i zaprezentujcie:
· ofertę turystyczną ( tu warto być, to warto zobaczyć ) ; nawiążcie kontakty z biurami podróży
· najważniejsze elementy historii państwa mające jednocześnie wpływ na dzieje Europy i Polski
· elementy kultury ludowej- prezentacja może odbywać się w stylizowanych na ludowo strojach
· sztandar i godło państwa, hymn lub piosenkę w języku narodowym
· położenie geograficzne, warunki naturalne- można wykorzystać mapę ścienna, plakaty, zdjęcia
· najbardziej charakterystyczną potrawę ( można połączyć z degustacją )
Uwaga!
Forma prezentacji zależy całkowicie od Was. Główne zadania są tylko podstawą. Możecie realizować dodatkowe pomysły. Najważniejszy jest sposób prezentacji. Przed rozpoczęciem realizacji na godz. wychowawczej razem z wychowawcą zredagujecie list do ambasady wybranego państwa z prośbą o nadesłanie materiałów. Należy przy tym pamiętać o podziękowaniu, jeżeli ambasady zareagują na Wasze prośby pozytywnie.
DRUGA CZĘŚĆ PROJEKTU


Ta część obejmuje cykl imprez towarzyszących, dostosowanych do wieku uczestników. Zakłada się tutaj rywalizację indywidualną i drużynową.
Rodzaje imprez:
· Szkolny konkurs języka angielskiego i niemieckiego
W konkursie biorą udział 3 drużyny sześcioosobowe- w skład drużyny wchodzi po dwóch reprezentantów z klas IV- VI. Konkurencje wygrywa drużyna, która szybciej wykona zadanie. Każda drużyna wybiera kapitana.
Konkurencje:
1. przyporządkowanie nazw przedmiotów do obrazków na planszy
2. odgadywanie przysłów – odgadniecie słowne, wyrażenie graficzne, wyrażenie pantomimiczne)
3. odgadywanie słów znanych piosenek
4. odgadywanie nazw zwierząt po usłyszanych dźwiękach
5. wykonywanie zadań gramatycznych otrzymanych w kopertach
· Konkurs plastyczno- literacki „ Europejski Krąg Baśniowy”
Konkurs odbywa się w sali nr 54 i adresowany jest do uczniów klas 4. Każdą klasę reprezentuje pięcioosobowa drużyna. Dwie z tych osób są malarzami. Temat konkursu- znajomość baśni i ich autorów wywodzących się z prezentowanych krajów europejskich. Każda drużyna losuje państwo europejskie, przygotowuje flagę i gromadzi zbiór bajek z niego się wywodzących. Lektorzy czytają fragmenty baśni. Zadaniem uczestników jest odgadnięcie kraju, z którego baśń się wywodzi, tytułu bani, autora, „malarze” tworzą ilustracje do przeczytanych fragmentów baśni. Posumowaniem konkursu jest wystawa „ Europejski Krąg Baśniowy” z prac plastycznych wykonanych przez uczniów – malarzy.
· Konkurs geograficzno- historyczny z elementami regionalizmu
Konkurs obejmuje klasy V i VI
pytania zostaną przygotowane przez p. Elżbietę Trambowicz.




INSTUKCJA DLA WYCHOWAWCÓW KLAS 5 i 6  DOTYCZĄCA OBCHODÓW DNIA EUROPEJSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI W CZŁUCHOWIE


Drodzy wychowawcy!

Będziecie razem ze swoimi klasami współorganizatorami Dnia Europejskiego w naszej szkole, który odbędzie się 6 maja 2005 roku.
W latach wcześniejszych mogliśmy być świadkami obchodów Dnia Europy, ale forma tegoroczna będzie nowością. Gospodarze klas otrzymali instrukcję, która informuje o tym jakie zadania przydzielone zostały poszczególnym klasom. Gospodarz wylosował państwo, którym dana klasa będzie się zajmowała. Tę informację mieli przekazać całej klasie na godzinie wychowawczej. Prosimy, żebyście Państwo razem ze swoimi uczniami porozmawiali na temat prezentacji wylosowanego kraju. Pomóżcie im podzielić zadania między siebie, podpowiedzcie co i jak można zrobić, żeby prezentacja Waszej klasy była ciekawa i aby pozwoliła innym uczniom poznać ofertę turystyczną, najważniejsze elementy historii państwa, elementy kultury ludowej, sztandar i godło państwa, hymn lub piosenkę w języku narodowym, położenie geograficzne, warunki naturalne oraz np. najbardziej charakterystyczną potrawę.

Autorzy:
Barbara Kubiak
Katarzyna Andrzejewska
Lidia Winnicka-Błoch
Danuta Wielandt
Anna Juszczak
Elzbieta Trambowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie