Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nasze spotkanie z lekturą - Nie płacz koziołku



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Prezentuję Państwu scenariusz zajęć z nauczania zintegrowanego w kl.I w oparciu o lekturę S. Michałkowa "Nie płacz koziołku".


KONSPEKT Z NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO W KLASIE I A

Prowadząca: Anna Nawrot

Krąg tematyczny: Nasze spotkanie z lekturą „Nie płacz koziołku”

Temat dnia: Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie.
Rozmowa z uczniami na temat koleżeństwa i przyjaźni w oparciu o przygody bohaterów lektury ”Nie płacz koziołku”.

Cele:
- określanie cech przyjaciela,
- rozwijanie umiejętności czytania i słuchania tekstu ze zrozumieniem,
- kształtowanie umiejętności rozwijania zdań,
- umiejętność uporządkowania zdań zgodnie z kolejnością wydarzeń,
- rozwijanie spostrzegawczości, wyobraźni,
- poszerzenie słownictwa związanego z terminem „przyjaźń”,
- ćwiczenie pamięci,
- utrwalenie wiadomości o rzeczowniku,
- wdrażanie do wypowiadania się całym zdaniem,
- utrwalanie liczenia w zakresie 20,
- wdrażanie do zawierania przyjaźni i wytrwania w niej,
- umiejętność wczuwania się w sytuację drugiej osoby ( rozwijanie empatii),
- wdrażanie do zachowania porządku, dyscypliny podczas lekcji,
- przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania.

Przewidywane efekty dydaktyczno – wychowawcze:
- rozumie znaczenie i wartość koleżeństwa, przyjaźni w życiu każdego człowieka,
- wie, jakie cechy powinien mieć przyjaciel,
- ocenia zachowania bohaterów lektury,
- uzasadnia swoją opinię,
- podaje przykłady koleżeństwa i właściwego zachowania w różnych sytuacjach,
- dobiera przymiotniki określające przyjaciela,
- układa , uzupełnia i rozwija zdania,
- układa krótkie rymowanki,
- rozumie przeczytany tekst,
- rozwiązuje proste zadania tekstowe,
- rozumie znaczenie „przyjaźni”,
- potrafi zachowywać się kulturalnie podczas lekcji oraz pamięta o zachowaniu porządku wokół siebie.

Metody pracy: zabawowa, problemowa, praca z tekstem, pokaz, rozwiązywania problemów, ćwiczeń, aktywizująca, drama .

Formy pracy:
indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: krzyżówka, rozsypanka wyrazowa, kartki z opisem wydarzeń, serca z kartonu, liczmany, historyjka obrazkowa, tytuły wydarzeń, sylwety przyjaciół, wierszyki o przyjaźni, podręcznik do kl. I „Już w szkole” (semestr II) – s.40.

Przebieg lekcji
Faza wstępna
1. Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie krzyżówki (hasło-koziołek).

Faza główna
1. Omówienie kolejności wydarzeń w lekturze na podstawie historyjki obrazkowej- przyporządkowanie tytułów do wydarzeń.
2. Omówienie zachowania się zwierząt.
3. Ułożenie przysłowia z rozsypanki wyrazowej. (Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie).
4. Wyjaśnienie przysłowia. Rozmowa z uczniami na temat koleżeństwa, przyjaźni.
5. Rozwiązanie zadania tekstowego- mnożenie w zakresie 20.
6. Przerwa śródlekcyjna – zaśpiewanie piosenki pt. „Dwa serduszka z czekolady”.
7. Układanie dalszego ciągu wydarzeń opisanych na kartkach przygotowanych przez nauczyciela.
8. Rozwinięcie zdania : Przyjaciel pomaga.

Faza końcowa
1. Podsumowanie: Pisanie na serduszkach najważniejszych cech przyjaciela. Kogo mogę nazwać prawdziwym przyjacielem i dlaczego?

Anna Nawrot

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie