Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia ruchowe w klasie II Szkoły Podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 32995 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wmarcu 2004roku uczestniczyłam w warsztatach metodycznych na temat: Wychowanie fizyczne w klasach I - III, ktore odbyły się w Szkole Podstawowej nr 4 w Skierniewicach. Efektem tych warsztatów był cykl lekcji poświęconych zajęciom ruchowym w nauczaniu zintegrowanym.Chciałaby przedstawić konspekt jednej z tych lekcji.


Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.
Zadania główne lekcji:
  1. Rzuty woreczkiem do celu i na odległość.
  2. Pokonywanie różnych przeszkód biegiem, skokiem oraz czworakowaniem.
Tor przeszkód zwinnościowo – szybkościowy.
Cele wiodące (operacyjne),w zakresie:
I. Umiejętności, uczeń:
  • Potrafi wykonywać ćwiczenia z różnymi przyborami.
  • Rzuca woreczkiem prawą i lewą ręką w określonym kierunku i odległości.
  • Potrafi prawidłowo pokonywać przeszkody biegiem, skokiem i czworakowaniem.
  • Potrafi współdziałać w zespole.
  • Potrafi szybko rozwiązać problem wykonując zadania ruchowe.
II. Motoryczności (psychomotoryki), uczeń:
  • Rozwinie skoczność, siłę i zwinność.
  • Rozwinie koordynację wzrokowo – słuchową.
III. Wiadomości (wiedzy),uczeń:
  • Zna zasady współzawodnictwa indywidualnego i zespołowego.
  • Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w czasie wykonywania ćwiczeń.
  • Zna sposoby zachowania się w szybko zmieniających się sytuacjach podczas ćwiczeń.
IV. Wychowania (postaw), uczeń:
  • Przeżywa satysfakcję i radość z poprawnie wykonanego zadania.
  • Współdziała w zespole podczas zabaw i ćwiczeń.
  • Przestrzega zasad kulturalnego zachowania się w roli kibica i zawodnika.
Metody:
  • Metoda bezpośredniej celowości ruchu. (zadaniowa)
  • Metoda zabawowo - naśladowcza.
  • Tor przeszkód (z grupy metod intensyfikujących zajęcia ruchowe)
Formy:
  • Zespołowa.
  • Indywidualna.
Przybory: woreczki, szarfy, piłki lekarskie, butelki plastykowe, krążki, skakanka,
instrument perkusyjny.

Część lekcji.
Zadania.
Sposób realizacji.
Uwagi.
I. Wstępna.
Czynności organizacyjno – porządkowe.

Zabawa ożywiająca.
  1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie celów lekcji.
  2. Bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwanym na instrumencie; w przerwie zatrzymanie w takiej pozycji, w jakiej zastała przerwa.
  3. Postawa, woreczki między kolanami – „skoki kangura”.
  4. Stojąc w rozkroku – przesuwanie woreczka między stopami w tył i w przód. Po kilku ruchach przeskoki bokiem przez woreczki w lewo i w prawo.
  5. Stojąc w rozkroku, woreczek w prawej ręce, przeniesienie ramion w górę, chwyt woreczka oburącz, spojrzenie w górę. Głębokie skłony, na wyprostowanych nogach.
  6. Pozycja stojąca, woreczek na głowie, powolny przysiad, plecy proste („winda” zjeżdża w dół), powolny wyprost („winda” jedzie w górę).
  7. Rzuty i chwyty woreczka:
    1. Podrzucanie i chwytanie woreczka w miejscu, w marszu i w biegu. Zatrzymanie na sygnał w dowolnej pozycji.
  8. Siad klęczny, woreczek w dowolnej ręce – układanie woreczka jedną ręką z boku i zabieranie drugą.


Umiejętność poruszania się w gromadzie – reakcja na sygnał.
Ćwiczyć na zmianę – skłony i przeskoki.



II. Główna.
Zabawa bieżna
„Wyścig szeregów”.


Rzuty.
  1. Ustawienie w dwuszeregu, tyłem do siebie, pośrodku sali – na sygnał szeregi biegną do półmetka, zostawiają na linii woreczki i wracają na swoje miejsce.
  2. W staniu rzut woreczka w górę:
· przed chwytem klasnąć,
· przed chwytem wykonać obrót,
· przed chwytem zakręcić rękami „młynek”.
  1. Ramiona w przód, puszczenie woreczka, szybki chwyt tak, aby nie zdążył spaść na podłogę.
Który szereg szybciej i dokładniej wykona zadanie?

Rzuty woreczkami do celu stałego.
  1. Ustawienie w czterech lub w dwóch rzędach; przed każdym rzędem w odległości 3 – 4 m znajduje się krążek, a na nim plastykowa butelka. Który zespół uzyska więcej celnych rzutów (trafi w butelkę) – wygrywa.
Wyznaczeni dyżurni przygotują i ustawią przybory.


Tor przeszkód.
  1. Zadania na torze przeszkód:
· Bieg po linii prostej do pachołka, obiegnięcie go naokoło.
· Bieg na czworakach do krzesełka i przejście pod nim.
· Bieg i przeskok obunóż przez piłkę lekarską.
· Bieg do szarfy, przewlekanie się przez szarfę od góry.
· Powrót biegiem na koniec rzędu.
Dzieci pod kierunkiem nauczyciela przygotowują tory przeszkód i porządkują miejsce ćwiczeń.
Współzawodnictwo
W dwóch lub czterech rzędach.


III. Końcowa.
Ćwiczenia uspokajające.


Czynności
porządkowe.
  1. Rozsypka – siad skulny, głowa zbliżona do kolan – wdech, siad prosty, ramiona wzniesione w górę – wdech.
  2. Zbiórka w dwuszeregu, omówienie lekcji, ocena aktywności ćwiczących, pożegnanie.



Opracowała: mgr Aneta Fatel
Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 4 w Skierniewicach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie