Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz "Jesteśmy miłośnikami zielonej Ziemii"

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1331 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W związku z udziałem naszego przedszkola w konkursie ekologicznym o miano przedszkola ekologicznego i naczelnym zadaniem kierunkowym w obecnym roku przedszkolnym „Z ekologią na Ty”. Pojęłam wiele inicjatyw, między innymi zorganizowałam cykl spotkań z ciekawymi ludźmi (leśniczy, ekolog). Dzieci i rodzice brali udział na początku roku w „Święcie drzewa”, uczestniczyłam z moimi dziećmi w różnych konkursach plastycznych np. „Wszystkie Barwy Przyrody”, „Nasza ziemia”. Organizowałam wiele ciekawych form zajęć terenowych i pokazowych o tematyce przyrodniczo - ekologicznej. Bezpośredni kontakt ze środowiskiem naturalnym, dostarcza dzieciom wiele radości i satysfakcji, jak również daje, duże możliwości aktywności poznawczej i twórczej ekspresji dzieci. Ma to ogromne znaczenie w rozbudzaniu zainteresowań przyrodniczych, co zwiększyło szansę, że pozytywne efekty tych działań będą zauważalne w przyszłości. Cykl zajęć rozpoczęłam od sprzątania ziemi – terenu wokół przedszkola a zdobyte umiejętności przez dzieci w ciągu roku przedszkolnego, sprawdziłam na wiosennym konkursie ekologicznym, którego scenariusz przedstawiam.

Temat: Jesteśmy miłośnikami zielonej ziemi .
Cele ogólne:
-Kształtowanie więzi ze środowiskiem przyrodniczym;
-Rozbudzenie aktywnych postaw wobec ochrony środowiska;
-Popularyzacja wiedzy o środowisku;
-Uświadomienie dzieciom potrzeby poszanowania praw przyrody.
Cele operacyjne:
-dziecko wie , jak powinien zachowywać się w stosunku do zwierząt;
-rozumie pojęcia ; rośliny chronione, zwierzęta chronione;
-rozumie rolę czystego powietrza w życiu człowieka;
-wie o szkodliwej dla przyrody działalności człowieka.
Miejsce realizacji:
Konkurs odbywa się w sali gimnastycznej.
Rekwizyty:
Tablica do punktacji, pytania na listkach, koperty z zadaniami, kontury drzew, zdjęcia zwierząt, emblemat z liściem grupy dla każdego uczestnika, nagrody, dyplomy, dekoracja, taśma z nagraniem piosenki pt. „Ziemia-zielona wyspa”.

Przebieg konkursu:
I Śpiew piosenki pt. Ziemia-zielona wyspa.
1. Powitanie.
2. Powołanie komisji oceniającej uczestników konkursu.
3. Powołanie czteroosobowych drużyn, wylosowanie nazw drużyny (kasztanowiec, klon, dąb, jarzębina), oznaczenie odpowiednimi emblematami.
4. Podanie regulaminu konkursu. Zadanie wykonywane przez określony czas (sygnalizowany dzwonkiem).
II. Zadania dla drużyn:
1.Odgadywanie nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (żubr, jeż, wilk, dzik).
-1 punkt za udzielenie prawidłowej odpowiedzi.
2.Każda drużyna otrzymuje 2 kartki z „gołym” drzewem. Polecenie: Uzupełnij ten rysunek tak, aby jedno drzewo było smutne, a drugie wesołe. Dorysuj po 2 czynniki środowiska lub wpływu człowieka, które hamują lub ułatwiają rozwój drzewa- można uzyskać 1 lub 2 punkty.
3.Zabawa dramowa „Naśladowanie ruchem zwierząt występujących w lesie”.
Odczytaj nazwę zwierzęcia, które będziesz naśladować. Pokaż ruchem wybrane zwierzątko, tak, aby koledzy z drużyny przeciwnej zgadli ,co to za zwierzę.

4.Zabawa w dopasowanie:
Dopasujcie drzewo do jego liści i owoców. Nazwijcie drzewo, które rozpoznaliście.

5.Zabawa w Małego Ekologa
Zabawcie się w ekologów i wyszukajcie na rysunku 5 przedmiotów, które mogą należeć do małego ekologa- narysujcie te przedmioty.
6.Rozwiązywanie zagadek- rysowanie odpowiedzi na kartkach.
1.Najpierw są zielone, granatowe w końcu. Zerwiesz je dopiero, gdy dojrzeją w słońcu.
2.Pachnące czerwone słonkiem malowane. Przyniosę ich z lasu pełny po brzeg dzbanek- maliny, poziomki.
3.Ma on nóżkę, nie ma buta. ma kapelusz, nie ma głowy. Czasem gorzki i trujący, częściej smaczny jest i zdrowy- grzyb.
4.Ma koronę, królem nie jest, umie szumieć, gdy wiatr wieje. Ma zieloną szatę latem, lecz przed zimą zrzuca szatę- drzewo liściaste.
5.Uzupełnianie rysunku i udzielanie odpowiedzi.
Wykonanie zadania i głośne udzielenie odpowiedzi na pytanie: Co jest potrzebne roślinie do życia? .Wszystkie drużyny otrzymują to samo zadanie. Odpowiedź brzmi: Roślinom do życia potrzebne są następujące czynniki: powietrze, światło, ciepło, gleba, woda. Za prawidłowe wykonanie zadania, można uzyskać 1-2 punkty.
6.ZGADUJ-ZGADULA
1.Ma sto nóg.
2.Koń w piżamie.
3.Kolczasta kula.
4.Zwierzę o najdłuższej szyi.
5.Psia noga.
6.W bajce była złota.
7.Ptasie mieszkanie.
8.Zjadł babcię w znanej bajce.
9.Rogata mieszkanka Pacanowa.
10.Siedzi cichutko pod miotłą.
11.Najwierniejszy przyjaciel człowieka.
12.Może być z kukułką.
13.Dumny ptak.
14.Zwierzę z garbem jednym lub dwoma.
15.Ma sukienkę czerwoną w czarne kropki.

16.Jego przysmakiem są żaby.
17.Nie każda jest dziwaczką.

18.Mieszkanie pszczół.
Można uzyskać 1-punkt.


7. Podsumowanie turnieju- podliczenie punktów, wyłonienie zwycięzców.
8. Wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom.
9. Wspólny śpiew piosenki pt. „Żyj z przyrodą w zgodzie”

Zofia Pieleszko

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie