Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program kółka teatralnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1890 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.

Program Kółka Teatralnego
Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.
 
Powstanie programu teatralnego wynikało z :
· Obserwacji uczniów podczas organizowania uroczystości klasowych, szkolnych i pozaszkolnych
· Chęci pomocy dziecku wyrażania siebie w pełni
· Zaspokojenie oczekiwań dzieci i rodziców
· Realizacja mojej pasji związanej z pracą z tekstem literackim

Założenia programowe :
1. Realizacją programu objęci byli uczniowie klas I-III
2. W programie uwzględniono potrzeby intelektualne, emocjonalne, moralne oraz doznania estetyczne dzieci
3. Nawiązuje on do ogólnych założeń pedagogiki ekspresji i dostarcza wiedzy o sztuce teatralnej
4. Opiera się na współpracy z osobami instytucjonalnie związanymi ze środowiskiem teatralnym

Główne cele programu to kształtowanie wrażliwości estetycznej przez kontakt z twórczością dla dzieci oraz przygotowanie do odbioru i prezentowania sztuki teatralnej.

Cele szczegółowe :
1. Rozwijanie wrażliwości na piękno języka polskiego i muzyki
2. Wyrażanie postawy twórczej i zaangażowanie w działanie całej klasy
3. Poznanie popularnych utworów literatury dziecięcej
4. Nabywanie swobody w prowadzeniu dialogów i odgrywaniu scenek
5. Poznawanie pozawerbalnego sposobu komunikowania się
6. Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy różnych rodzajach muzyki
7. Prezentowanie zdobytych umiejętności ( udział w imprezach szkolnych o charakterze teatralnym )

Metody aktywizujące maję pozwolić uczniom w sposób ciekawy zdobyć wiadomości i umiejętności.
Formy i metody pracy dostosowane zostały do rozwoju psychicznego i intelektualnego uczniów.

Program został wdrożony podczas zajęć kółka teatralnego kl. I-III
Pozwolił na :
· Odkrycie własnych możliwości dzieci
· Dostarczenie określonych wiadomości i umiejętności
· Rozbudzenie i ukierunkowanie aktywności dzieci
· Pomoc w wyrażaniu własnych myśli i przeżyć
· Rozwijanie umiejętności słuchania
· Rozwijanie samodzielności ruchowej i językowej
· Przyzwyczajanie do obcowania ze sztuką
· Inspirowanie do zabaw prowadzących do własnej twórczości dziecięcej
· Chętny udział w imprezach szkolnych i pozaszkolnych o charakterze teatralnym

Rodzaj aktywności i sposoby realizacji :
1. Uczestniczenie w spektaklach różnego rodzaju teatrów
- oglądanie przedstawień w teatrze
- spotkanie z aktorem
2. Ćwiczenia dykcyjno – foniczne
- wymawianie samogłosek w izolacji
- wymawianie samogłosek legato i staccato
- ćwiczenia w łączeniu samogłosek z spółgłoskami
3. Ćwiczenia technik oddechowych
- ćwiczenia zwiększające długość oddechu
- wdychanie i wydychanie powietrza nosem
4. Ćwiczenia doskonalące słuch
- ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu odgłosów przyrody
- ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu głosów zwierząt
- ćwiczenia w naśladowaniu tonów ludzkich
5. Komunikowanie się przy pomocy gestów , ruchu i mimiki
- zabawy wyrażające stany emocjonalne
- scenki dramowe do określonych sytuacji
- gry dramatyczne przedstawiające ruchem zdarzenia i sytuacje
- odczytywanie i wyrażanie za pomocą mimiki twarzy stanów wewnętrznych np. strach, radość
6. Zabawy muzyczno – ruchowe. Odtwarzanie i tworzenie muzyki
- śpiewanie piosenek
- gra na instrumentach perkusyjnych
- tworzenie krótkich form muzycznych
- improwizacje ruchowe przy muzyce
7. Tworzenie wytworów scenograficznych
- projektowanie i wykonanie dekoracji do przedstawień
- projektowanie i wykonanie elementów kostiumów scenicznych i rekwizytów
8. Podejmowanie własnych działań teatralnych
- przygotowanie i prezentowanie inscenizacji i przedstawień
- udział w konkursach recytatorskich, szkolnych i pozaszkolnych
- udział w przeglądach teatralnych

mgr Bernadeta Kuś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie