Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przyjaciel lasu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4560 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Aby uatrakcyjnić zajęcia w nauczaniu zintegrowanym przygotowuję przedstawienia. Proponuję inscenizację o tematyce ekologicznej, którą mozna wykorzystać w Dniu Ziemi. Zawiera hasła propagujące ochronę przyrody, a zwłaszcza lasów.

SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA EKOLOGICZNEGO

„PRZYJACIEL LASU”

Autor: Z. Lewandowska

Przedstawienie przeznaczone jest dla uczniów nauczania zintegrowanego.


SCENOGRAFIA: Na scenie dzieci przebrane za drzewa, ławka, w tle las.


POSTACI: Chłopiec I, chłopiec II, wiewiórka, jeż, dzięcioł, drzewa: I,II,III,IV



Chłopiec I –(ma słuchawki na uszach, w tle słychać muzykę rocową)
Co za niespodzianka? Co tu robisz?

Chłopiec II-(siedzi na ławce) Oddycham, ale powietrze, tyle tu tlenu.Usiądż!

Tutaj naprawdę można odpocząć.

Chłopiec I- Coś ty! Ja tam wolę miasto. W takiej ciszy żle się czuję, ale

chętnie zabiorę tu kolegów , rozpalimy ognisko (łamie gałąź),

posłuchamy muzyki. To jest myśl.

Chłopiec II-(zrywa się z ławki) Nie, nie, to nie jest dobry pomysł!

A właściwie czego tu szukasz, skoro nie lubisz lasu?

Chłopiec I- Muszę dać prezent siostrze na imieniny, a nie mam kasy. Myślę,

że złapię tu jakieś zwierzątko, może wiewiórkę albo jeża, może

jakiegoś ptaszka? Pozastawiam sidła i poczekam. Mam czas.

(pije colę w puszce i wyrzuca ją za siebie)

Chłopiec II- (mówi do publiczności) Mam nadzieję, że ci się to nie uda. Idę

ostrzec zwierzęta. Czy chcielibyście siedzieć w klatce?

(biegnie w drugą stronę sceny, gdzie zza drzewa wychylają się:
wiewiórka, jeż, dzięcioł i mówi do nich)
Uważajcie na tego urwisa, jest niebezpieczny, w lesie pozastawiał

sidła, ostrzeż wszystkich wiewiórko!

Wiewiórka- Już biegnę! Ale ostrzeżenie nie wystarczy. Trzeba wymyślić jakiś

sposób, żeby więcej tego nie robił.

Jeż - Może go poprosimy, żeby nie robił nam krzywdy?

Dzięcioł - Proszenie nic nie da. Trzeba znależć jakiś skuteczny sposób, żeby

zostawił nas w spokoju.

Chłopiec II- On w lesie śmieci, chce rozpalać ognisko, on nie lubi przyrody.


(naradzają się)
(chłopiec I chodzi koło drzewa, próbuje je niszczyć)

Drzewo I - Och, jak bolą nas gałązki!

Drzewo II- (wzdycha) Tak było cicho i spokojnie.

Drzewo III - Całe drżę, liście mi opadną.( słychać głośniej muzykę rocową)
Drzewo IV- To też śpiew, ale nie tak piękny jak ptaków.

Drzewo I - Czy nikt ludziom nie powiedział, że bez nas nie byłoby

czystego powietrza?

Drzewo II - Lasy to płuca Ziemi, produkujemy dla nich tlen potrzebny do

życia.

Drzewo III- Nikt nie szanuje drzew, ludzie myślą, że doskonale sobie bez

nas poradzą.

Drzewo IV - Zapominają, jacy jesteśmy dla nich ważni.

Chłopiec II – (podbiega) Drzewa pomóżcie nam, musimy unieszkodliwić

tego urwisa!

Drzewa - Tak, tak, tak.... (naradzają się po cichu)
(W tym czasie wiewiórka zakłada linkę od drzewa do ławki i celowo
przebiega przed chłopcem urwisem siedzącym na ławce ze
słuchawkami na uszach, w ciemnych okularach, przytupującemu
w rytm muzyki)
( chłopiec zrywa się, potyka o linkę, przewraca, spadają słuchawki
i okulary)(w tle słychać odgłosy lasu, śpiew ptaków)
Chłopiec I - Moje kolano, ojej jak boli, kto mi pomoże? (krzyczy)
Wiewiórka - Ja Ci pomogę!

Zwierzęta - My Ci pomożemy (obwiązują kolano)
Chłopiec I - Ale jesteście mili, (rozgląda się) jak tu pięknie, zielono, jak

ładnie śpiewają ptaki? (siada na ławkę) Chyba do tej pory nie

dostrzegałem wielu rzeczy dookoła. Las jest naprawdę piękny.

Przyprowadzę kolegów (wszyscy chwytają się za głowę) ale nie

bójcie się, posprzątamy śmieci i posłuchamy szumu drzew –

naszych przyjaciół.

Chłopiec II - Zwróćmy się z prośbą do wszystkich dzieci, by nie rzucały

gdzie popadnie śmieci.

Dzięcioł - Niech zachowają w lesie ciszę, by mogły najmniejszy szept

usłyszeć.

Drzewo II - Niech nie zrywają roślin pod ochroną, czystości, porządku i

zwierząt niech bronią.

Jeż - Niech piękno przyrody podziwiają i innym niszczyć jej nie

dają.

Drzewa - Czy to możliwe? Jak myślicie? (pytają widowni)



W tekście wykorzystano fragment przedstawienia pt. „O czym mówią drzewa”;

Ekoświat nr 3 / 2004

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie