Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania z j. angielskiego dla gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4874 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam "przedmiotowy system oceniania" z j. angielskiego dla gimnazjum", który obowiązuje w naszej szkole. Zwiera on takze kryteria oceniania dla uczniów z opiniami wystawionymi przez poradnie psych. - pedag. 

Przedmiotowy system oceniania dla Gimnazjum – język angielski

1.Uczeń ma prawo do

   -  jednego nieprzygotowania z ostatniej lekcji w semestrze przy jednej godzinie  

      języka  angielskiego tygodniowo

   - dwóch nieprzygotowań w semestrze przy dwóch godzinach języka angielskiego

  tygodniowo.

  Nieprzygotowanie uczeń zgłasza na początku lekcji, a nauczyciel odnotowuje je jako      „kropka” w dzienniku. Otrzymanie drugiej / trzeciej „kropki” jest równoznaczne z   otrzymaniem oceny niedostatecznej. Każde kolejne nieprzygotowanie jest odnotowywane w dzienniku lekcyjnym jako ocena niedostateczna. Prawo do „kropki” zostaje zawieszone na czas wystawiania ocen.


2. Uczeń ma obowiązek nosić zeszyt, podręcznik i ćwiczenia (jeśli są wymagane przez nauczyciela). Brak któregoś z komponentów jest równoznaczny z nieprzygotowaniem do lekcji. Niezgłoszenie przez ucznia braku któregoś z komponentów, w którym było zadanie domowe jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Zgłoszenie takiego faktu jest odnotowane jako nieprzygotowanie – „kropka”


3.W ciągu roku szkolnego uczeń otrzymuje ocenę za:

·    Prace pisemną

·    Odpowiedz ustną

·    Pracę na lekcji

·    Zadania dodatkowe – projekty

·    Konkursy

Wymagania podstawowe: ocena dopuszczający, dostateczny

Wymagania ponadpodstawowe: ocena dobry, bardzo dobry i celujący


         Praca pisemna
       - sprawdzian / test – jest zapowiedziany z co najmniej tygodniowym  wyprzedzeniem i zaznaczeniem w dzienniku, nauczyciel jest  zobowiązany przedstawić zakres materiału;  testy/sprawdziany są pisane po każdym Module – rozdziale tematycznym.  Nauczyciel może podzielić rozdział na mniejsze jednostki, jeśli uzna, że  test  końcowy po danym rozdziale zawierałby zbyt obszerny materiał  gramatyczny / strukturalny / leksykalny.

      -  kartkówka – najczęściej forma pisemna niezapowiedziana z materiału z ostatnich trzech lekcji. Uczeń może nie pisać kartkówki jeśli była ona niezapowiedziana i wcześniej zgłosił nieprzygotowanie (wziął kropkę)


         Prace pisemne oceniane są wg następującej punktacji:


            0 – 29% - niedostateczny

           30 – 49% - dopuszczający

           50 – 65 % - dostateczny

           66 – 79% - dobry

           80 – 94% - bardzo dobry

           95 – 100% - celujący  

           Gdy na sprawdzianie jest wyznaczone zadanie dodatkowe, ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który uzyskał 80 – 100% punktów, a ocenę celującą otrzymuje uczeń, który otrzymał ocenę bardzo dobrą w ogólnej punktacji i z zadania dodatkowego uzyskał minimum 75% poprawnych odpowiedzi.

Uczeń, który ma obniżone kryteria oceniania, jest oceniany wg następującego systemu procentowego:


0 – 19% - niedostateczny

20 – 39 % - dopuszczający

40 – 54% - dostateczny

55- 70% - dobry

71 – 89% - bardzo dobry

90 – 100 % - celujący

W przypadku wyszczególnionego zadania na ocenę celująca, uczeń musi uzyskać punktację na ocenę bardzo dobrą i mieć zrobione minimum 75% dobrze z zadania dodatkowego.

Jeżeli zadanie dodatkowe zostanie dobrze zrobione w przynajmniej 75%, uczeń otrzymuje ocenę wyższą w każdym przypadku, np. uczeń uzyskał punkty na ocenę dostateczną, ale zrobił dobrze zadanie dodatkowe i dzięki temu zostanie wpisana do dziennika ocena wyższa, czyli dobry.

Błędy ortograficzne w pisowni (spelling) nie wpływają na ocenę( w przypadku ucznia z opinią), w miarę możliwości uczniowie z obniżonymi wymaganiami lub ze stwierdzonymi dysfunkcjami odpowiadają ustnie zamiast pisać kartkówki ze słówek.


         


 Odpowiedz ustna
        -  odpytywanie zadania domowego, najczęściej czytanie tekstu/ dialogu z poprzedniej lekcji.

      Kryteria ocenianiania:
Celujący – uczeń czyta bezbłędnie, tłumaczy tekst, potrafi przetłumaczyć fragment tekstu z  j.polskiego na j. angielski, odpowiada całymi zdaniami na  pytania  nauczyciela do tekstu, rozmowa jest swobodna
 Bardzo dobry – uczeń czyta bezbłędnie, tłumaczy niektóre fragmenty z j.polskiego  na j. angielski, jest komunikatywny, odpowiada na pytania nie  zawszepełnymi zdaniami, robi małe błędy w wymowie.
  Dobry -     uczeń robi błędy w wymowie, czytanie nie jest płynne, tłumaczy tekst
 samodzielnie z j. angielskiego na j. polski, zna pojedyncze zwroty i  wyrażenia. Rozumie niektóre pytania nauczyciela, ale nie odpowiada  na nie.
 Dostateczny – uczeń czyta tekst, robi błędy w wymowie, tłumaczy tylko na j.  polski, zna  pojedyncze zwroty i niektóre słówka na pamięć, nie rozumie pytań i nie odpowiada na nie.
Dopuszczający – uczeń czyta tekst z pomocą nauczyciela, nie tłumaczy, nie zna
 zwrotów / słówek, nie rozumie pytań , nie ma mowy o odpowiadaniu na pytania.
Niedostateczny – uczeń odmawia odpowiedzi.

Uczeń z obniżonymi wymaganiami, może zrobić tylko więcej błędów w wymowie. Tłumaczenie i odpowiedzi na pytania są oceniane wg podanych kryteriów, gdyż wynikają one z wiedzy lub jej braku.



 Praca na lekcji

 – uczeń otrzymuje „+” lub  „ – ,  za ćwiczenia wykonywane na lekcji, które sumuje się następująco:

Bardzo dobry – (+ + + + )

Dobry – (+ + + -)

Dostateczny – (+ + - - )

Dopuszczający – ( + - - - )

Niedostateczny – (  - - - - )


Zadania dodatkowe / Projekty
 - są to zadania dla chętnych wymagające dużej samodzielności uczniów, gdzie najczęściej muszą wykazać się umiejętnością wyszukiwania informacji, np. w Internecie, pracy ze słownikiem. Ostatecznie, uczniowie przedstawiają wyniki swojej pracy na forum klasy. Zadania mogą polegać na wykonaniu posteru i omówienia go, przygotowania ćwiczeń na lekcje i przeprowadzenie ich (piosenki). Zadania te mogą być robione w parach/ grupach/ indywidualnie – zależnie od formy ćwiczenia. Ze względu na dużą samodzielność, jaką muszą wykazać się uczniowie, zadania te są robione zawsze na ocenę bardzo dobrą i celującą. W szczególnych przypadkach, gdy uczniowie korzystają z dużej pomocy nauczyciela, otrzymują ocenę dobrą.


Konkursy
Za wysokie osiągnięcia w konkursach szkolnych i międzyszkolnych uczniowie otrzymują oceny najwyższe. Jeżeli uczeń nie chce mieć wpisanej oceny, nauczyciel nie wpisuje.


Ponadto:

·                    Uczeń ma prawo do jednej poprawy tylko oceny niedostatecznej i dopuszczającej z każdego sprawdzianu / testu. Poprawa odbywa się na „godzinie do dyspozycji ucznia” lub w innym terminie, ale nie na swojej lekcji j. angielskiego danego ucznia np. przed jego lekcjami, na lekcji w innej klasie. Pod uwagę, przy wystawianiu ocen jest brana lepsza ocena, tzn. jeżeli uczeń napisał sprawdzian na 2 i poprawił na 1 to liczy się ocena 2.

·                    Jeżeli uczeń nie napisał sprawdzianu w ustalonym terminie, będzie go pisał w ciągu tygodnia po powrocie do szkoły, jeżeli nieobecność była spowodowana np. chorobą. Jeżeli uczeń ewidentnie nie przyszedł tylko na sprawdzian, pisze go na następnej lekcji j. angielskiego, na której się pojawi. Ta sama procedura dotyczy poprawy oceny niedostatecznej - jeżeli uczeń unika napisania poprawy, pisze ją na lekcji zaraz po minionym terminie dwóch tygodni.

·                    Uczeń dostaje poprawiony sprawdzian do ręki i jest on omawiany na lekcji, ale nie zabiera go do domu. Rodzice oglądają go i uzyskują wyjaśnienia np. w czasie konsultacji lub „godziny do dyspozycji ucznia”.

·                    Za informowanie rodziców o postępach w nauce jest odpowiedzialny uczeń, który sam wpisuje oceny do indeksu gimnazjalisty.

         


Opracowała

Aneta Hertmanowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie